Va aflati in:

Articole / Cariera

Cum sa promovezi o mica afacere locala la inceput de drum

Publicat: 18.07.2018

Cum sa promovezi o mica afacere locala la inceput de drum
Daca esti si tu o mamica care lucreaza de acasa si vrei sa te extinzi, daca te-ai hotarat sa incepi propria ta afacere, la nivel local, informatiile de ma jos o sa ti fie de ajutor.
Indiferent ca ai o croitorie, un atelier de reparatii, un magazin de obiecte de decor, cadouri handmade pe care le faci chiar tu sau un salon de frumusete, exista cativa pasi pe care trebuie sa ii urmezi pentru a-ti promova mica afacere aflata la inceput de drum.
Iata ce trebuie sa faci pentru ca viitorii tai clienti sa stie ca existi si cum pot ajunge la tine.
In primul rand trebuie sa intelegi ca in acest proiect, ai doua "fronturi" pe care trebuie sa "lupti" – off line si online.

Promovarea locala este pe primul loc
Pentru ca e vorba, totusi, despre o afacere locala si vinzi sau prestezi servicii intr-un anumit loc, promovarea afacerii tale ar trebui concentrata pe acest aspect in principal.

1. Analizeaza imprejurimile
Daca esti intr-un oras mic sau intr-o suburbie a unui oras mare, trebuie sa analizezi zona in care va functiona afacerea ta si sa te folosesti de afacerile care exista deja in zona pentru a te promova si tu. Fa-ti o lista cu potentialele locuri unde ai putea sa imparti flyere. Cafenele, restaurante, locuri de joaca pentru copii. Nu neglija nici supermarketurile si hypermaketurile din zona. Toata lumea merge la cumparaturi. Gradinitele sunt iarasi un loc perfect.
Fii atenta insa ca locul ales sa nu iti fie competitor!

2. Comanda flyere
Acestea trebuie sa fie atractive. Atentie insa la  alegerea culorilor. Evita pentru fundal culorile tipatoare sau foarte inchise. Da, ale atrag atentia insa textul va fi dificil de citit. Alege culori mai pale si fonturi potrivite. Pe flyer trebuie sa ai numele afacerii tale, locatia, numar de contact si o lista de preturi pentru principalele tale produse sau servicii. Daca sunt multe, pune doar categoriile si mentiunea "preturi incepand de la..."

3. Ofera discounturi pentru prima data
Indiferent ca au sau nu au putere financiara mare, oamenii se bucura mereu de reduceri. Foloseste acest aspect psohologic pentru a-ti forma clientela.
Flyerele ar trebui sa aiba un cod unic de reducere, reducere care se aplica o singura data, la prima vizita.
Daca ai un salon de frumusete, de exemplu, mentioneaza ca reducerea se aplica la prima vizita numai pe baza de programare telefonica prealabila.
Daca ai servicii sau vinzi produse, codul trebuie sa reprezinte un procent X din valoarea produselor sau serviciilor sau o reducere de Y lei.

3. Gaseste-ti parteneri

In functie de zona unde ai afacerea, incearca sa gasesti parteneri la restaurante, cafenele, care o data cu nota de plata sa ii duca clientului si un fluturas de la tine. Daca ai putea, peste tot unde exista flux mare de oameni.

4. Bannerele stradale ajuta
Orice reclama stradala e de folos. Mai ales daca nu iti desfasori activitatea pe o strada principala.

5.  Gaseste oameni cunoscuti care sa te promoveze
Ti-ar prinde bine cateva vedete / personalitati care locuiesc sau sunt din zona care sa te sustina, afirmand ca au cumparat de la tine sau ti-au folosit serviciile si sunt foarte multumite.

6. Angajeaza personal profesionist
Incearca sa "furi" personal de la afaceri similare din zona. Clientii isi urmeaza prestatorul profesionist.
Da, nu e frumos, dar asa functioneaza lucrurile. Peste tot!

7. Foloseste-ti relatiile interumane pentru reclama "mouth to mouth"
Spune-le rudelor, prietenilor si cunostintelor ca ti-ai deschis o mica afacere si roaga-i sa le vorbeasca prietenilor si cunostintelor lor despre existenta ta. Poti folosi chiar un "cod" ca atunci cand iti ajunge un client dintr-o recomandare sa ii acorzi un discount. Reclama "mouth to mouth", adica din gura in gura este cea mai eficienta si asa iti construiesti o "retea" pentru aavea o clientela frecventa si un flux constant de clienti.

II. Cum sa promovezi pe internet o afacere locala la inceput de drum  pe internet
De la web ai in primul rand nevoie ca oamenii sa stie ca existi si unde si cum sa dea de tine. Facebook, Instagram sunt platforme care aduc branding acknowledgement.
Dar cum tu prestezi servicii intr-un anumit loc, te intereseaza cei din zona aceea. O sa ai nevoie de fotografii ale produselor sau  cu rezultatele serviciilor tale

1. Siteul de prezentare
Ai nevoie de un site bine facut, optimizat pentru google pentru cuvinte cheie  (cu SEO  on-site) care sa contina obligatoriu numele localitatii, al cartierului sau suburbiei unde iti desfasori activitatea.
Altfel te vei "bate" pe pozitii pe google cu toate afacerile similare din tara. Chiar daca iti intra cineva dintr-o alta localitate pe site, nu o sa strabata cateva sute de kilometri ca sa iti devina client.
De exemplu, daca ai un salon de frumuisete si tu faci seo pentru "hairtstyling mirese", te bati nu doar cu saloanele din intreaga tara, ci si cu portalurile pentru femei. Fara nici un rezultat, desigur. Dar daca pui "Hairstyling Floresti", deja vorbim despre altceva...
Mai mult, cei care sunt potentiali clienti vor pune numele cartierului, orasului sau suburbiei in cautarile lor. Deci totul sa fie targhetat, nu facut orbeste, pe sistemul "lasa, sa fie acolo".

2. Fa-ti un formular de rezervare, nu doar de contact
Siteul te va ajuta si mai mult daca va avea si un formular de rezervare online daca serviciile tale presupun acest lucru.
Pe principiul "nu se stie niciodata", formularul sa fie setat sa se poata face o rezervare cu minim o saptamina inainte, ca sa nu iti dea peste cap programarile telefonice deja existente.

3. Pagina de Facebook si  cont Instagram
Da, iti trebuie amandoua. Si este necesar sa postezi constant pe ele.
Insa trebuie sa fii constienta ca likeurile si sharurile de pe fb nu iti aduc clienti, ci reach. La fel si Instagramul. Adica iti aduc oameni care sa stie unde esti si ce faci, dar care nu iti pot fi toti, automat, potentiali clienti. Pe scurt, nu orice like si orice share inseamna un client castigat.

4.  Grupurile locale de pe FaceBook iti pot fi de mare ajutor
Cauta grupurile locale de  pe FaceBook unde sa pui anunturi, fotografii cu rezultatele muncii tale. Obligatoriu insotite de adresa si numar de telefon. De fiecare data!

5. Gaseste o nisa sau adu ceva nou pe piata
Daca ai un serviciu pe care nu il mai are nimeni in zona, marseaza pe el. Tot ceea ce te diferentiaza de restul lumii este o nisa pe care poti si trebuie sa o exploatezi.
Text: Diana (ma puteti urmari si pe facebook)
Nota (5 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Cariera

Interviul de angajare: Prima impresie

Indiferent daca ai in spate o experienta vasta...

Personalitati

Sydney Pollack

Sydney Pollack (nascut pe 1 Iulie 1934, decedat...

Personalitati

Jensen Ackles

Jensen Ackles Ross (nascut la 1 martie 1978, i...

Newsletter elady

Moda 2018: pantofi de piele eleganti pentru femei

Modelele de pantofi cocheti sunt mereu trendy. Vezi mai jos modele de pantofi eleganti de dama din piele naturala de cea mai buna calitate de la TedShoes.ro. . Pentru ca la orice petrecere ai merge, pantofii iti completeaza si definesc tinuta de ocazie.

Vezi Galeria

Mirese si Nunti

Da culoare nuntii tale cu ajutorul artificiilor!

Nu exista femeie care sa nu se fi gandit macar o data in viata la nunta ei: cum arata rochia, cine este alesul si cum e imbracat el, unde se va desfasura frumosul eveniment, cum arata verighetele, cate etaje are tortul si asa mai departe....