Va aflati in:

Articole / Cariera

Eticheta in afaceri: cartile de vizita

Publicat: 16.03.2016

Eticheta in afaceri: cartile de vizita
Sigur ca poti face afaceri (si se intampla!), nerespectand codul manierelor in afaceri. Dar oricine poate fi sigur ca va pierde in afaceri, acolo unde eticheta este pretuita!
Vestea buna este ca nimeni nu se naste invatat! Iar manierele (deprinderile) tocmai asta inseamna: ceva invatat, dobandit, asimilat prin educatie, instruire, cunoastere.

Cartile de vizita
Intr-o intalnire de afaceri, schimbul cartilor de vizita (in engleza poarta chiar numele business cards) joaca un rol mult mai important decat ar putea parea, la prima vedere. O micuta carte de vizita spune foarte multe despre compania in care lucrezi, statutul tau sau pozitia ta in continuarea respectivei relatii de afaceri.

Cred ca nu este nevoie sa insist asupra imperativului realizarii unor carti de vizita de calitate foarte buna. Cred, insa, ca este necesar sa subliniez ca o carte de vizita trebuie sa fie adecvata industriei sau domeniului in care activezi. Sigur ca fiecare companie are o identitate corporativa bine definita si detaliata pe diverse suporturi de comunicare, iar cartile de vizita se integreaza in acest mix identitar. Ca angajat intr-o companie, nu poti decide tu care sa fie linia de comunicare ori designul cartilor tale de vizita. Ele sunt standard. Ceea ce poti face tu este sa iti oferi punctul de vedere, atunci cand se fac consultari cu privire la solutii de comunicare pentru companie.

Intr-un business meeting in care te intalnesti cu noi interlocutori, trebuie sa le oferi tuturor cartea ta de vizita, daca grupul acelora nu depaseste 6 persoane.

Inainte de a oferi o carte de vizita, asigura-te ca informatiile tiparite sunt corecte si actuale. Am vazut numere de telefon corectate cu pixul, adrese de e-mail completate pe verso... acestea nu fac o impresie prea buna celor care primesc cartea ta de vizita. Este cartea ta de vizita! Nu cred ca trebuie sa spun mai mult.

In ritualul schimbului de business cards, trebuie sa tinem cont de cateva reguli:
- Fara "am ramas in pana de carti de vizita". Este o gafa des-intalnita si neplacuta, sa nu ai la tine cateva carti de vizita, inaintea unei intalniri de afaceri, la inceputul careia se presupune ca vei primi carti de vizita de la partenerii tai de discutie.
- Intr-un business meeting in care te intalnesti cu noi interlocutori, trebuie sa le oferi tuturor cartea ta de vizita, daca grupul acelora nu depaseste 6 persoane. Mi s-a intamplat sa vad manageri oferindu-si cartile de vizita doar partenerilor de discutie de "acelasi rang", prefacandu-se ca nu-i vad pe colaboratorii acelora, prezenti la discutii. Este unul dintre cele mai grosolane gesturi pe care le poate face un profesionist intr-un business meeting.
- Asigura-te ca informatiile sunt scrise intr-o limba pe care o intelege interlocutorul tau. Daca participi la intalniri cu parteneri internationali, cartea ta de vizita ar trebui sa contina informatii in limba engleza, eventual – in cazul unor intalniri strategice – si traducerea in limba vorbita de cei cu care ai stabilit intalniri.
- O alta greseala pe care am remarcat-o in timpul schimbului cartilor de vizita: chiar daca stii care este identitatea, profesia ori functia partenerului tau de discutie, este lipsit de politete sa iei cartea de vizita si sa o pui deoparte, fara sa o citesti imediat, cu amabilitate si cu interes.
- In cazul unor intalniri cu mai multi participanti, de ambele parti, este util sa aranjezi cartile de vizita primite, pe masa, in oglinda, in ordinea in care sunt asezati partenerii tai de dialog.
In situatia in care primesti zilnic numeroase carti de vizita, cumpara-ti un card holder mai mare, pe care sa notezi anul. Apoi, pe verso-ul cartilor de vizita poti nota cu creionul contextul sau detalii legate de conversatia in care le-ai primit (observatii personale succinte). - In fine, ma gandesc ca este un lucru stiut de toata lumea, dar vreau sa ma asigur ca l-am spus si eu: o carte de vizita pe care o primesti iti este destinata exclusiv. Nu poti oferi altora decat cartea ta de vizita, nu si pe cele primite. Este alegerea fiecaruia dintre noi unde ajunge propria noastra carte de vizita – ceva similar documentelor ne-transmisibile/ne-re-transmisibile.
Nota (5 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Cariera

Cum alegem agentia de PR sau publicitate

Dedicat tuturor "profesionistilor in PR&qu...

Cariera

Strategii pe termen lung pentru a-ti mari salariul

In ultimele saptamani ale lui decembrie iti dad...

Regim si Diete

Am nascut, alaptez si vreau sa slabesc!

Sarcina a luat sfarsit, dar nu stii cum sa impa...

Regim si Diete

Sfaturi de luat in seama cand te-ai hotarat sa slabesti

Sa scapi de multe kilograme in putine zile inse...

Newsletter elady

Mirese si Nunti

Sfaturi importante daca ai decis sa iti organizezi singura nunta

Cea mai frumoasa zi din viata unei femei este si evenimentul cel mai greu de organizat, pentru ca trebuie sa intruneasca atatea detalii importante. Poate parea coplesitor sa pui la punct fiecare aspect al serii in care petreci alaturi de cei dragi casatoria, insa daca nu vrei sa apelezi la un organizator cu experienta, nu iti face griji, vei putea face singura tot ce tine de...