Va aflati in:

Articole / Cariera

Pasii si instrumentele de construire ale unui brand personal

Publicat: 16.03.2009

Dupa cum prezentam in lectia precedenta, construirea unui brand nu este necesara doar pentru companii nationale/multinationale, ci si pentru o simpla persoana care doreste sa se realizeze pe plan profesional, care doreste sa devina o persoana publica, sau pur si simplu aspira la o pozitie anume in societate sau in cadrul unei corporatii. Trebuie insa sa intelegem faptul ca un brand personal este extrem de greu de construit si este foarte important sa il pastrezi odata ce l-ai construit. Imagina propriei tale persoane este practic cea care trebuie sa iti lase usile deschise oriunde ai merge. Un brand nu se construieste de azi pe maine, este nevoie de timp, de mult timp as indrazni eu sa spun – putem sa ne luam o marja de minimum 5 ani de zile, desi poate e o perioada relativ scurta.
Ideea este ca trebuie sa fii foarte minutios in ceea ce faci, sa iti urmaresti fiecare actiune a ta, si cel mai important, sa nu creezi ceva ce nu are nici o legatura cu realitatea, caci in loc sa scoti punctele forte ale propriei tale persoane, vei accentua si mai tare punctele slabe.
Iata trei beneficii majore care reies din constructia de brand personal:
•   Valoare crescuta. Intotdeauna unui brand puternic ii va fi asociata o valoare mai mare.
•   Cost scazut al vanzarii. Cu totii avem ceva de vandut, chiar daca este orba de a ne vinde pe noi la un interviu pentru un job, de a incerca sa obtinem un contract de colaborare cu o firma anume etc. Daca ai un brand puternic, iti va fi mult mai usor sa ii convingi pe ceilalti sa te cumpere, deoarece acestia vor fi auzit deja de tine, vor avea destule informatii despre persoana ta si le va fi mult mai usor sa ia o decizie in favoarea ta.
• Satisfactie garantata. Brandurile cunoscute si puternice au avantajul ca asigura satisfactia clientilor, deoarece exista un grad implicit de incredere in calitatea acestora. Odata ajuns sa fii cunoscut, lumea vorbeste despre tine, iar nivelul gradului de incredere in propria ta persoana creste exponential cu numarul persoanelor care vorbesc si dau feed-back-uri pozitive in ceea ce priveste calitatea serviciilor prestate de tine, calitatea persoanei tale etc.
Desi in aparenta Marca Personala are o aplicabilitate orientata catre exterior, este esential ca ea sa fie reprezentativa pentru noi insine, sa ne reprezinte, si mai ales sa prezinte realitatea din jurul nostru, realitatea propriei noastre persoane, asa cum este ea. Este important de inteles ca Marca Personala nu este viabila si credibila decat daca ne regasim in ea atat in public, cat si in particular. Daca noi nu ne regasim in ceea ce am creat, atunci cu siguranta brandul nu are suport, ceea ce va duce spre un esec total.
De aceea, Marca Personala nu trebuie inventata, ci identificata in interiorul fiecaruia dintre noi! Desi identificarea propriei Marci Personale poate parea un proces dificil, el este unul esential pentru succesul nostru profesional. Tom Peters  - cel mai influent guru in management al prezentului - afirma: “Cand am scris despre Marca Personala, in 1997, era considerat ceva cool. Acum, insa, este ceva absolut necesar. Nu mai aveti incotro! Chiar daca acest concept va ingrozeste, a fi un oarecare reprezinta reteta dezastrului.”
In conditiile in care comunicam non-stop si suntem nevoiti sa ne formam o imagine durabila despre cineva in doar cateva minute, putem concluziona ca, daca nu ne cream si gestionam cu atentie Marca Personala, o vor face cu certitudine cei cu care interactionam, si de cele mai multe ori perceptia lor asupra propriei noastre persoane nu va reflecta realitatea, in cel mai rau caz insa, ne va putea periclita intreaga imagine, fiind greu sa modificam parerea care unii si-au creat-o deja.  Pentru a fi siguri ca ne cream o imagine favorabila noua si care sa ne reprezinte, avem la indemana o serie de instrumente de care ne putem folosi si care ne vor asigura succesul.

Instrumentele de care ne putem folosi in crearea brand-ului personal sunt:

-   CV-ul – cartea noastra de vizita
-   Scrisoarea de intentie
-   Blog-ul Personal
-   Contul de pe marile platforme Web 2.0 (Picassa, Flickr)
-   Contul de pe retelele sociale (Facebook, LinkedIn, Hi5, Twitter)
-   Aspectul grafic al documentelor trimise
-   Conturile de pe forumuri
-   Semnatura din cadrul e-mail-ului trimis
-   Cartea de vizita
-   Vestimentatia
Despre fiecare in parte vom vorbi in lectiile urmatoare. Pana atunci va doresc lecturare placuta si succes in cariera.
Alina Blaga.
Marketing Manager
YourJobs – Specialistul tau in cariere – www.YouJjobs.ro
Nota (0 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Cariera

Vrei sa castigi mai multi bani din videochat? Urmeaza aceste sfaturi!

In tara noastra, posibilitatile de castig nu ar...

Celebs & Style

Jodie Foster, premiata la Globul de Aur

Jodie Foster, castigatoare a doua premii Osca...

Calatorii si Vacante

Maramures

Maramuresul se ridica maiestuos cu ritualuri fa...

Calatorii si Vacante

Cum sa economisesti bani in vacanta

Economia poate fi la un pas de a-si reveni, dar...

Newsletter elady

Mirese si Nunti

Cum alegi tinuta de nasa pentru nunta

Ti s-a propus sa fii nasa, insa nu stii ce tinuta este potrivita pentru acest eveniment? Trebuie sa ai in vedere ca nasii sunt cei mai importanti in cadrul unei nunti, dupa miri, bineinteles. Astfel, toate privirile vor fi atintite asupra ta. Iata cateva modele de rochii de seara