Va aflati in:

Articole / Cultura

Mahomedanismul

Publicat: 07.06.2008

silam, mmahomed, mahomedanism, islamismIstoria recunoaste mahomedanismul ca fiind religia musulmanilor, dar mai ales a arabilor. Islamismul apare ca o ideologie bazata pe etnic si confesional. Limba araba s-a aflat la originea acestei religii. Mahomedanismul este cunoscut drept cea mai dura religie, dar si cea mai devotionala. Acesta este motivul pentru care a dat multi fanatici si fideli fata de religie.
Termanul “Islam” inseamna pace, mantuire, stapanire de sine, adorare si ascultare. Supunerea se refera la atitudinea omului in fata lui Allah, iar ascultarea este punerea in practica a poruncilor. Cel care practica religia islamica se numeste musulman, iar cartea sfanta este Coranul (Qur’an). Coranul reprezinta pentru musulmani cuvantul lui Allah, transmis lui Mahomed prin intermediul arhanghelului Gabiel. Cartea islamica poate fi citita de orice om, ea fiind considerata un ghid de viata. Interpretarea sau traducerea Coranului este considerata o blasfemie, deci cartea trebuie citita in limba araba.

Casatoria in mahomedanism
La baza societatii islamice se afla familia. Casatoria este bazata pe devotamentul religios, nu pe frumusete sau avere. Ea nu este vazuta ca un contract, ca instituie sociala sau religioasa si nici ca o relatie sexuala. Barbatul si femeia, pentru ca au trsaturi diferite nu sunt egali. Astfel, femeia este condusa de catre barbat, dar asta nu inseamna dominatie dictatoriala. O femeie musulmana are si indatoriri, dar si drepturi. Actul sexual nu este permis inainte de casatorie nici barbatului, nici femeii. Practica musulmana agreeaza monogamia, dar in unele situatii (sotie sterila, bolnava, incapabila sa isi indeplineasca sarcinile) este admisa si poligamia.
Dreptul islamic vizeaza comportamentul social, ritul religios, dar si igiena corporala. El este un cod de comportament, un model etic si nu o lege scrisa.
Cultul se desfasoara in moschee. La inceput acestea nu erau edificii de cult, ci spatiile in care se spuneau rugaciunile. In timp, moscheele au devenit centrul vietii musulmane, nu doar religioase, ci si culturale si intelectuale. Exista credinta ca toti oamenii s-au nascut musulmanii, dar unii nu au acceptat acest lucru si s-au convertit la alte religii.

Cultul musulman
Cultul are la baza cinci stalpi:
1) Marturisirea de credinta;
2) Rugaciunea de cinci ori pe zi cu fata spre orasul sfant Mecca si doar in limba araba, indiferent de nationalitatea credinciosului. Ea se constituie intr-o serie de gesturi, cuvinte, care se succed intr-o ordine bine determinata. Rugaciunea musulmana fi individuala, efectuata acasa, si colectiva, la moschee, condusa de iman. Dupa ce implineste sapte ani, musulmanul va face cinci rugaciuni pe zi, doua de lumina (la pranz si dupa-amiaza) si trei de umbra
3) Postul de Ramadan tinut 30 de zile, din zori pana in amurg.
4) Dania, milostenia, pomana, se refera la anumite bunuri ale credinciosului care sunt oferite celor aflati la nevoie.
5) Pelerinajul cel putin o data in viata la Mecca. Centrul pelerinajului este sanctuarul pietrei Ka’ba (numita casa lui Allah), al carei inconjur de face de sapte ori. Pelerinajul la Mecca reprezinta legatura intre toti credinciosii musulmani.
Ritul funerar se caracterizeaza prin credinta in viata de dupa moarte si in judecata de apoi. Acestea reprezinta mahomedanismul, ca si cresttinismul si alte religii. Faptele rele se pedepsesc, iar cele bune sunt rasplatite de Allah, iar Raiul si Iadul sunt imagini ale lumii de dupa moarte.

Un articol de Andreea Mihailescu

Nota (5 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 1.

Comentarii postate (1)
Paraschiv Constantin Nadir - 29/11/2008

INTRODUCERE SI PRINCIPIILE DE BAZA ALE CREDINTEI INTRODUCERE Islamismul este un mod de viata complet. Este calauza data de Allah, Creatorul Universului, pentru Intreaga omenire. Islamismul cuprinde toate lucrurile pe care omul le savarseste In viata. Islamismul ne arata scopul pentru care noi am fost creati, destinul nostru si locul nostru Intre celelalte creaturi. Aceasta credinta ne arata cel mai bun drum ca sa ne organizam viata particulara, sociala, politica, economica, morala si spirituala. Islam este un cuvant arab care Inseamna supunere si ascultare. Supunerea Inseamna ascultarea poruncilor lui Allah. Allah este un alt cuvant arab, este numele sfant al lui Dumnezeu. Musulmanii trebuie sa foloseasca denumirea de "Allah" si nu de Dumnezeu. Ascultarea Inseamna punerea In practica a poruncilor lui Allah. Supunerea si ascultarea In fata lui Allah aduc pacea. Poate ca de aceea cuvantul Islam Inseamna si "Pace". O persoana care accepta modul de viata islamic si se calauzeste dupa el se numeste musulman. Islamismul este calea pacii si armoniei. Daca ne uitam Imprejurul nostru vedem ca tot ce ne Inconjoara, soarele, luna, stelele, dealurile Inalte si oceanele adanci asculta de o lege: Legea lui Allah. Niciodata nu vom gasi haos si dezordine Intre ele. O armonie supusa si o ordine perfecta este evidenta In tot sistemul naturii. Soarele rasare la est si apune la vest. Si aceasta regula a ramas nechimbata. Luna si stelele stralucesc noaptea. Ziua trece si vine noaptea. Si procesul continua. Primavara florile Infloresc si copacii au frunzele verzi. Totul are un drum bine stabilit si nimic nu Il poate distruge. Ati auzit oare vreodata ca aceste forme ale naturii sa se fi abatut de la legea lui Allah? Nu, bineInteles! De ce? Simplu, pentru ca aceste lucruri sunt facute sa asculte de Allah. Singura lor sansa este sa asculte de Lege. De aceea noi putem gasi pace eterna In sistemul naturii. In cazul oamenilor, lucrurile stau altfel. Allah ne?a dat constiinta si vointa de a alege Intre rau si bine. De asemenea, ne-a trimis mesageri si carti sa ne calauzeasca. Allah Insa nu ne obliga sa-l ascultam. Ne-a dat puterea sa alegem Intre supunere si nesupunere. De ce a facut asa? Pentru ca avea sa ne puna la Incercare. Dupa aceasta Incercare va fi o zi a rasplatirii si a pedepsei. Va fi ziua Judecatii. Aceia dintre noi care au trecut cu bine Incercarea vor fi rasplatiti cu fericire si pace vesnica In rai, iar cei care nu au trecut de Incercarea lui Allah vor suferi o pedeapsa cumplita, In iad. Putem scapa de aceasta pedeapsa ascultandu-l si proslavindu-l pe Allah. Am vazut ca toate lucrurile din natura Il asculta pe Allah si de aceea Intre ele exista pace si armonie. Daca vom urma Invatatura trimisa de Allah prin profeti si mesageri, Intre noi va domni pacea. Toti oamenii, prin Insasi natura lor, iubesc lucrurile bune si le urasc pe cele rele. De exemplu, fiecaruia dintre noi Ii place adevarul si fiecare dintre noi uraste minciuna. Chiar un mincinos se supara daca este numit "mincinos". De ce? Pentru ca a spune minciuni este un lucru rau. De asemenea, a-i ajuta pe ceilalti semeni, a fi bun, politicos, a-ti respecta parintii si profesorii sunt fapte apreciate. Dar impolitetea, cruzimea, falsitatea, ranirea celorlalti semeni, neascultarea parintilor si a profesorilor, folosirea cuvintelor urate si alte asemenea deprinderi rele sunt dispretuite de fiecare dintre noi. Deci, putem spune ca omul iubeste binele si uraste raul. In limbajul Coranului binele se numeste "Ma'ruf" si raul "Munkar". Omul iubeste, de asemenea, pacea si uraste dezordinea. Pacea este rezultatul ascultarii Legii lui Allah si dezordinea se datoreaza nesupunerii. Islamismul stabileste ca pacea este o parte a naturii umane si de aceea aceasta religie este numita si "religia naturii". In limba araba, religia naturii se traduce prin "Dinul Fitrah" Pentru a aduce pacea In lume, Islamismul Ii Indeamna pe toti musulmanii sa lupte Impreuna pentru instaurarea binelui, departe de ispitele raului. Acest efort de a smulge radacinile raului si de a stabili adevarul se numeste "Jihad", adica a face tot posibilul ca adevarul sa Invinga si minciuna sa dispara din societate. Telul Jihadului este sa Il multumeasca pe Allah. Despre Jihad vom Invata mai multe lucruri In aceasta carte. SCOPUL CREARII OMULUI Allah, Atotputernicul, a creat oamenii sa-L asculte si sa-I Implineasca poruncile. Allah spune In Coran: "Am creat pe Jinn si umanitatea pentru a ma proslavi", (51:56) "Proslavire". Proslavire Inseamna In acest verset supunerea totala fata de poruncile lui Allah. In acest Coran cuvantul pentru proslavire este "Ibadah". Tot ce facem Inseamna "Ibadah", daca o facem de dragul de a-i aduce multumire lui Allah, prin "Ibadah". "Ibadah" este calea de a atinge fericirea si Implinirea, dupa moarte. "MAHOMEDANISM" ESTE O DENUMIRE GRESITa Islamismul este uneori impropriu denumit "mahomedanism" si musulmanii sunt gresit numiti "mahomedani". Alte religii au fost numite dupa numele fondatorului lor sau al comunitatii unde au proliferat. De exemplu, crestinismul a fost denumit dupa Christ, budismul dupa Budha si iudaismul dupa numele tribului Juddah. Dar islamismul nu a fost denumit dupa Muhammad (pubh) (pacea fie cu el!). "Islam se numeste INVATATURA trimisa de Allah pentru umanitate, relevata prin profeti. Muhammad (pubh) a fost ultimul dintre profeti. Deci, este gresit ca Islamismul sa fie numit "mahomedanism" si musulmanii - "mahomedani". "Islam" si "Muslim" sunt cuvinte din Coran. Coranul spune: "Singurul mod de viata poruncit de Allah este islamismul" (3:9). "El v-a numit musulmani Inainte si Intru aceasta" (22:78). Mesajul tuturor profetilor si mesagerilor de la Adam (pacea fie cu ei) pana la Muhammad (pubh) este acelasi. Ei cer oamenilor sa-l asculte pe Allah (si nu pe altcineva) si pe nimeni altul. Acest mesaj trimis prin profeti a fost completat In timpul lui Muhammad (pubh), care a fost ultimul din sirul profetilor. Aceasta completare este mentionata In Coran. "In aceasta zi am Indreptat religia voastra, am sporit bunavointa mea pentru voi si am ales pentru voi Islamismul, ca mod de viata" (5:3). CREDINTA DE BAZA Principiile de baza ale credintei islamice sunt: 1. Allah 2. Ingerii lui Allah (Mala'ikah) 3. Cartile lui Allah (kutubullah) 4. Mesagerii (trimisii) lui Allah (Rusulullah) 5. Ziua Judecatii (Yawmuddin) 6. Predestinarea si suprematia puterii divine (Al-Qadar) 7. Viata dupa moarte (Akhirah) Aceste principii sunt precizate clar si detaliat In Al-Imanul Mufassal, Credinta. Aceasta Inseamna: "Amantu Billahi, wa Mala'ikatihi, wa Kutubihi, wa Rusulihi, wal Yawmil Akhiri, wal Qadari, Khairihi wa Sharrihi, minal Lahi Ta'ala, wal Ba'thi Ba'dal Mawt". "Cred In Allah, In Ingerii Lui, In cartile Lui, In trimisii Lui si In Ziua Judecatii si cred ca orice lucru bun sau rau este poruncit de Allah, Atotputernicul si cred In viata de dupa moarte". Cele sapte principii pot fi grupate In trei grupe: Tawhid - unicitatea lui Allah Risalah - profetia Akhirah - viata dupa moarte. Tawhid, Risalah si Akhiran rezuma Intregul sistem de viata islamic. Deci trebuie sa Intelegem bine. Tawhid Inseamna unicitatea lui Allah. Este cea mai importanta parte din Iman (Credinta) si este exprimata foarte frumos In Suratul - Ikhlas din Coran. "Spune: El este Allah, Unicul. Allah este etern si Absolut. Nimeni nu s-a nascut din El, dupa cum nici El nu a fost nascut. Si nimeni nu este ca El (Surah 112)". Tawhid este cel mai important principiu al credintei islamice. Acest principiu spune ca tot ce exista pe pamant vine de la Singurul si Unicul Creator, Allah, care este singurul Sustinator al Universului si Unica Sursa a Invataturii Sale. Tawhid Inseamna credinta In Allah cu toate puterile lui. Allah este Atoatestiutor, AtotIntelept si Atotputernic. El este iertator si bun. El este cu noi tot timpul. El ne vede pe noi, dar noi nu-l vedem pe El. El este Primul si Ultimul. El nu are vreun prieten sau fii. El ne da viata si tot El ne-o ia. La El trebuie sa ne Intoarcem dupa moarte. Prima datorie a musulmanului este sa declare crezul sau si anume: "Nu exista alt Dumnezeu In afara de Allah; Muhammad (pubh) este trimisul lui Allah". Pentru a face aceasta marturisire de credinta, musulmanul trebuie sa creada din suflet ceea ce spune: "La ilaha illal Lah Muhammadun rasulullah". Rostirea acestor cuvinte arabe este considerata ASH-SHAHA-DAH, adica marturisirea de credinta. Aceasta marturisire este compusa din trei parti: 1. "La ilaha illa Lah, 2. Muhammadun Rasullah". Prima parte a declaratiei este: "La ilaha illa Lah". Are la randu-i doua aspecte: unul pozitiv si unul negativ. "La ilaha" (nu exista Dumnezeu) este aspectul negativ, In timp ce "illal Lah" (In afara de Allah) este aspectul pozitiv. Un credincios trebuie mai Intai sa-si curete inima de orice alt Dumnezeu sau obiect de adoratie si numai atunci credinta In unicitatea lui Allah va prinde radacini In inima lui. Haideti sa Incercam sa Intelegem acest lucru folosind un exemplu. Sa presupunem ca avem o bucata de pamant, plina de buruieni si de tufisuri pe care vrem sa cultivam porumb. Daca Insamantam chiar si cele mai bune seminte de porumb, fara sa curatim mai Intai pamantul, nu trebuie sa ne asteptam la o recolta de porumb, ci la una de buruieni si tufisuri. Deci ce ar trebui sa facem? Trebuie sa cultivam pamantul, sa curatam buruienile si tufisurile, sa pregatim solul Inainte de a pune semintele si numai In felul acesta ne putem astepta la o recolta buna de porumb. Si acum haideti sa comparam pamantul cu inima noastra. Daca inima noastra este plina de credinte false, nu ne putem astepta ca Tawhid sa prinda radacini In sufletul nostru. Asa ca trebuie sa ne purificam inima de orice alt Dumnezeu sau idol si numai atunci Tawhid va prinde radacini In inima noastra si din ea va izvorI lumina credintei. Tawhid modeleaza si ordoneaza Intregul curs al vietii. De aceea trebuie sa Intelegem rostul denumirii de Tawhid. Imensul si maiestuosul univers, cu indestructibilul sau sistem, ne arata clar ca nu exista decat un singur Creator si un singur Supraveghetor suprem. Cand ne gandim la un sistem unic si la o ordine perfecta a universului, nu gasim nici o neIntelegere. Soarele, luna, galaxia asculta de Autoritatea Suprema. Intregul univers asculta de Legile Puterii Supreme. Exista o cooperare completa si armonie In Intregul sistem. Totul este pus la locul lui. Nu poate fi gasita nici o improvizatie sau greseala. Aceasta superba si perfecta combinatie a ordinii si frumusetii este o dovada clara a prezentei unui Creator Supraveghetor Atotputernic si AtotIntelept. Daca ar fi existat mai multi Creatori si Supraveghetori ai plantelor, de exemplu, s-ar fi ajuns la conflict si haos. Dar noi nu Intalnim dezordine In Univers. Pentru ca o scoala sa mearga bine, pentru ca o masina sau un vapor sa fie bine conduse este nevoie de un director, sofer sau capitan. Nici o institutie nu va functiona fara conflicte si probleme daca are mai multi directori, asa dupa cum nici o masina nu poate fi condusa de mai multi soferi In acelasi timp. Universul, alcatuit din atatea planete si stele, este o unitate. Toate componentele lui au o origine comuna, un tel comun, pentru ca Universul a fost creat deliberat de o Putere Absoluta. Totul In Univers lucreaza In armonie si colaborare, la fel ca si partile corpului omenesc. Membrele corpului omenesc au fiecare o functie, dar, de fapt, ele servesc aceluiasi scop: sa mentina forma si activitatea corpului omenesc Intr-o stare perfecta. EFECTUL TAWHID ASUPRA VIETII OMULUI Credinta In La ilaha illal Lah, sau Tawhid, are multe consecinte: a) Cel care crede In Tawhid se supune complet vointei lui Allah si devine cu adevarat slujitorul si subiectul Sau. Allah a creat tot ce exista pe pamant si In ceruri pentru a servi oamenilor. Cand un om se supune poruncilor, el castiga control asupra tuturor celorlalte creatii ale universului. Coranul afirma aceasta: "Nu vedeti cum Allah a facut tot ce este pe pamant pentru a va sluji de ele? (22:65). "Nu vedeti ca orice exista In cer, pe pamant, au fost facute de Allah pentru a va sluji si a facut ca darurile Lui vazute si nevazute sa curga din belsug pentru voi?" (31:20). Aceste doua versiuni indica foarte clar ca Allah a creat totul pe pamant si In ceruri pentru bunastarea si slujirea omului. Ne putem astepta sa beneficiem de aceste servicii de la celelalte creaturi numai atunci cand credem si aplicam Tawhidul. Aceasta inseamna ca trebuie sa ne supunem total lui Allah. b) Tawhidul produce supra credinciosului cresterea gradului de respect fata de sine si Incredere In fortele proprii. Credinciosul stie ca pentru a-si Indeplini dorintele, el nu depinde decat de Allah. El este convins ca numai Allah are puterea sa Ii dea tot ce are nevoie si nimeni altcineva nu are puterea sa-i faca bine sau rau. Cand poate un om credincios sa fie increzator in sine si sa-si dezvolte respectul de sine? El poate face asta numai cand simte ca nu depinde de nimeni altcineva decat de Allah pentru a-si Indeplini nazuintele. c) Acest crez In Tawhid Il face pe credincios umil si modest. Niciodata nu va fi arogant sau mandru de sine. El este foarte constient ca totul pe pamant apartine lui Allah si omul poate deveni stapanul tuturor celorlalte lucruri numai fiind un supus al lui Allah. Stie, de asemenea, ca tot ce are Ii datoreaza lui Allah. De aceea nu are nici un motiv sa fie mandru si laudaros. d) Credinta In Tawhid Il determina pe credincios sa traiasca cu simtul datoriei si cinstit. Credinciosul stie ca el trebuie sa Indeplineasca poruncile Creatorului pentru a reusi In viata aceasta si In viata de dupa moarte. Constiinta Il tine departe de neglijarea datoriilor sale si de Infaptuirea altor pacate. e) Credinta In Tawhid Il face pe credincios multumit. El nu se Ingrijoreaza pentru ca stie ca Allah Ii poarta de grija daca Ii e supus. f) Credinta In Tawhid Il face pe om mai curajos si brav. Indeparteaza din mintea lui teama de moarte si preocuparea pentru a fi In siguranta. Credinciosul stie ca Allah trimite moartea la timpul sortit si nimeni altul decat Allah si numai El poate distruge siguranta credinciosului. Dar daca el crede In Allah nu are de ce sa se teama. Trebuie sa-si Indeplineasca datoriile fara sa se teama. g) Credinciosul trebuie sa se simta ca o parte a Intregului Univers. El este cea mai pretioasa creatie a lui Allah, Puternicul Stapan al Intregului Univers. Aceasta credinta Ii largeste orizontul si Ii extinde perspectivele. h) Credinta In Tawhid produce In sufletul credinciosului hotarare, rabdare si perseverenta. Credinciosul devine Increzator In sine si se obliga In totul sa faca ceea ce place Creatorului. Ganditi-va la o barca. Exista o carma care conduce miscarea barcii. Daca carma este tinuta sub control, barca strabate valurile, semet. Daca barca este lasata la voia Intamplarii, se zdruncina la fiecare val. Deci asa se Intampla si cu cel credincios. Cand el singur se supune numai lui Allah, poate merge mai departe, rezolvand problemele vietii fara teama. Dar daca nu asculta de Allah, va asculta de alti dumnezei si anume: teama de a-si pierde slujba, teama de pericole, teama de a nu flamanzi si altele de acest fel. Cand cineva crede numai In Allah, viata lui nu este stapanita de Indoieli. i) Cel mai important efect al credintei In "La ilaha illal Lah" este ca face pe un credincios sa se supuna si sa tina seama de poruncile lui Allah. Un credincios este sigur ca Allah vede totul si stie totul si el nu poate scapa de ochiul atotvazator al lui Allah, nici macar un singur moment. De fapt, Allah este mai aproape de credincios, chiar decat vena lui jugulara. Deci un credincios adevarat nu poate comite un pacat In taina sau In Intunericul noptii, pentru ca el stie ca Allah vegheaza tot timpul. Un credincios cauta sa-l multumeasca pe Allah Ingemanand credinta si faptele sale. Credinta fara fapta nu este acceptata de Islam. Noi, musulmanii, credem In Tawhid. Suntem slujitorii si supusii lui Allah. Credinta si fapta noastra sunt la fel. AL-QADAR Noi credem ca Allah a creat Universul si El este singurul Stapan si Supraveghetor Absolut. Totul In univers are un curs predeterminat, pe care noi Il numim Al-Qadar. Nimic nu se poate Intampla fara vointa si stirea lui Allah. Allah cunoaste prezentul, trecutul si viitorul oricarei creaturi. Destinul oricarei creaturi este deja cunoscut de Allah (25:2, 33:38). Dar aceasta nu Inseamna ca omul nu are libertatea vointei. Noi stim ca suntem ca agentii lui Allah pe pamant. De asemenea, stim ca Allah nu ne obliga sa facem nimic. Este problema noastra daca-l ascultam sau nu. Chiar daca Il ascultam noi sau nu, El stie aceasta. Dar faptul ca Allah stie ce vom face nu ne afecteaza libertatea vointei. Omul nu stie care-i este destinul. Vointa lui este libera sa aleaga ce drum va urma. Vom fi judecati pe baza intentiilor noastre, In Ziua Judecatii de Apoi. Daca urmam Invatatura lui Allah, vom fi rasplatiti, daca nu, vom fi pedepsiti. Crezand In Al-Qadar, demonstram ca Allah este Stapanul si Supraveghetorul tuturor celor ce se Intampla In Univers. El este cel care decide ce este bine si ce este rau. Allah cunoaste destinul fiintelor umane. Asta nu Inseamna ca putem face ce vrem, de parca n-ar avea nici o importanta de ceea ce ni se Intampla. Trebuie sa fim atenti la Invatatura pe care ne-a dat-o Allah Atotputernicul. El le-a dat oamenilor constiinta. Putem alege Intre bine si rau. Vom fi judecati, dupa faptele noastre, In ziua de Akhirah (Apoi). Allah stie totul. El este singurul care Isi poate judeca supusii. El cere umanitatii sa-i urmeze Invatatura Divina pe care el le-a dat-o oamenilor pentru a se Inalta In viata de dupa moarte. Dar Allah este singurul care decide cine va fi rasplatit si cine nu. Allah stie ce i se va Intampla fiecaruia, dar noi nu stim. Aceasta curpinzatoare cunoastere a lui Allah se numeste SIFAT. Uneori ni se pare ca lucrurile care se Intampla nu au nici un sens. De ce se produc cutremurele? De ce In unele tari oamenii mor de foame? De ce unii oameni sufera? Cine Il face pe un om bun si pe celalalt hot? Nu stim toate raspunsurile la aceste Intrebari. Stim foarte putine despre Univers, dar Allah stie totul. Dar ne-am pierde timpul daca L-am Invinui pe Allah pentru toate problemele sau lucrurile rele care se Intampla, pentru ca noi, pur si simplu, nu vedem motivul pentru care ele se Intampla. Trebuie sa avem o credinta puternica In Intelepciunea Atotstiutorului Creator si sa-i ajutam pe oamenii In suferinta atat cat putem. Nu suntem In stare sa Intelegem multe din actiunile lui Allah. Ar fi un nonsens sa afirmam ca fiintele umane actioneaza fara libertate si ca suntem fortati sa facem ceea ce facem. Noi decidem ce facem si ce nu si suntem responsabili pentru actiunile noastre. Aceasta libertate de actiune nu contravine cu atotcunoasterea lui Allah. RISALAH (PROFETIA) Risalah este forma de comunicare intre Allah si umanitate. Allah, In infinita Sa mila, i-a dat omului Invatatura. Sa urmeze calea dreapta si astfel sa faca aceasta lume un loc fericit si plin de pace In care sa traiasca. Cei care urmeaza aceasta Invatatura vor avea o rasplata mare In viata de dupa moarte. Inca de la Inceputul credintei, Allah si-a trimis Invatatura pentru umanitate prin alesii Sai. Acesti oameni alesi sunt numiti profeti sau mesageri. Ei le-au cerut oamenilor sa asculte si sa se Inchine numai lui Allah. Ei i-au Invatat, povatuit si i-au obisnuit pe oameni sa urmeze drumul lui Allah. Profetii si mesagerii erau fiinte umane. Niciodata nu-i vom putea numi fiii lui Allah. Allah este singurul si El nu are pereche sau fiu. Este un pacat sa afirmam ca Allah are vreun fiu sau pereche. Mesajul tuturor profetilor si al mesagerilor este unul si acelasi. Dupa cum Allah este UNIC, la fel si mesajul sau este unul singur. Acest mesaj este urmatorul: "Inchina-i-te lui Allah. Nu este alt Dumnezeu In afara lui Allah!. Cu alte cuvinte, toti profetii propovaduiesc acelasi mesaj: LA ILAHA ILLAL LAH (NU EXISTA ALT DUMNEZEU DECAT ALLAH) Poate Intrebati de ce avem nevoie de Invatatura lui Allah? Raspunsul este simplu: noi, fiintele umane, suntem slabe, neputincioase; nu stim nimic despre viitor sau ceea ce stim este foarte putin. De asemenea, noi nu suntem perfecti. Va puteti da seama, deci, cu atata slabiciune, noi nu suntem In stare sa ne faurim singuri timpurile si prejudecatile. Acesta este motivul pentru care Allah ne-a binecuvantat cu Invatatura Sa prin profeti si mesageri. Allah ne-a trimis, de asemenea, carti de Invatatura prin profeti si mesageri (2:2/3; 7:52). Coranul este ultima carte a Invataturii lui Allah. Vom vorbi despre Coran mai tarziu. Allah ne-a trimis profeti si mesageri fiecarei natiuni, In vremuri diferite (10:47, 13:17; 35:24). A fost necesar sa trimita profeti In diferite timpuri pentru a readuce oamenii, care uitau atat de repede, pe calea cea dreapta (SIRATUL-MUSTAQIM). PROFETII LUI ALLAH In concordanta cu una din afirmatiile lui Muhammad (pubh), numarul profetilor este de 124.000. Coranul mentioneaza numele a doar douazeci si cinci de profeti, dintre cei mai importanti. Profetii lui Allah mentionati In Coran: Numele din Coran Numele din Biblie 1. Adam Adam 2. Idris Enach 3. Nuh Noah (Noe) 4. Hud 5. Salih Salih 6. Ibrahim Abraham (Avram) 7. Isma'il Ishmael 8. Ishaq Isaac 9. Lut Lot 10. Ya'qub Jacob (Iacob) 11. Yusuf 12. Shu'aib 13. Ayyub Job 14. Musa Moses (Moise) 15. Harun Aaron 16. Dhu'l-Kifl Ezechiel 17. Dawud David 18. Suloiman Solomon 19. Ilias Elia 20. Al-Yasa Elisha 21. Yunus Johan (Ionus) 22. Zakaryya Zaharia 23. Yahua John 24. Isa Jesus (Isus) 25. Muhammad Muhammad Ca musulmani trebuie sa credem In toti profetii si mesagerii (2:285). Invatatura lui Allah pentru umanitate care a Inceput cu Adam, a fost Implinita cu Muhammad (pubh). INGERII Am mentionat deja credinta In Ingeri (Mala'ikah) In imanul Mufassal. Cine sunt Ingerii? Ce fac ei? Putem sa-i vedem? Cu ce se deosebesc ei de oameni? Ingerii sunt o creatie speciala a lui Allah. Ei au fost creati din lumina divina (Nur) pentru a Indeplini functii specifice. In comparatie, Adam, primul om, a fost creat din huma (argila) si Jinn din foc. 'Iblis (diavolul) provine din Jinn. Unii cred ca 'Iblis a fost conducatorul Ingerilor. Dar aceasta afirmatie nu corespunde Coranului (18:50). Ingerilor li s-au dat calitatile necesare si puterea sa-si Indeplineasca Indatoririle, Insa nu li s-a dat o vointa independenta (libera). Ei se supun Intotdeauna lui Allah si niciodata nu-i ies din cuvant. Pe de alta parte, omului i s-a dat libertatea vointei si poate sa aleaga Intre bine si rau; de aceea omul trebuie sa se Infatiseze In Ziua Judecatii de Apoi. Ingerii fac ceea ce Allah le porunceste. Ei sunt servitorii incocenti ai vointei lui Allah. Ei Ii ajuta pe oameni In folosirea vointei libere. Omul decide ce sa faca, iar Ingerii Il ajuta sa-si Indeplineasca decizia. Datoria Ingerilor este de a-L glorifica si de a-L lauda pe Allah. Ei nu obosesc niciodata. Ei nu au nevoie de somn, nici nu cer lucrurile de care o fiinta umana are nevoie. Noi nu putem vedea Ingerii pana ce acestia nu apar transpusi In forma umana. Ingerul Jibra'il a aparut o data In fata unei adunari a Insotitorilor profetului pentru a-i Invata despre Islam. Ingerii pot lua orice forma potrivita Indatoririlor pe care le au de facut. Exista un stapan al Ingerilor In Imparatia lui Allah. Cei mai impunatori dintre ei sunt: Jibra'il (Gabriel) Miha'il (Mihail) 'Izra'il ( Azrail) Israfil (Israfil) Jibra-il a adus revelatia de la Allah Profetului Muhammad (pubh) si tuturor celorlati profeti. 'Izra'il, numit si "Ingerul mortii" (Malakul mawt) este cel raspunzator de sfarsitul vietii noastre. Israfil va suna goarna la sfarsitul lumii si In Ziua Judecatii. Cativa Ingeri au datoria de a Inregistra tot ceea ce facem. Ei sunt numiti judecatorii respectati (Kiraman Kabitin). Nici macar un singur cuvant pe care-l spunem nu trece neInregistrat. Allah Isi mentine regatul In cel mai superb mod, iar Ingerii sunt servitorii lui supusi si loiali. Ingerii vor primi cu bucurie In rai pe acei dintre noi care Intotdeauna se supun poruncilor lui Allah si Il arunca pe facatorul-de-rau In iad (39:71 - 74). CARTILE LUI ALLAH Am aflat ca fiintele umane sunt servitorii (supusi) lui Allah si ai agentilor Lui pe pamant. Dar avem nevoie de Indrumare pentru a ne desavarsi datoriile ca reprezentanti ai lui Allah. Suntem incapabili sa ne ghidam singuri, deoarece avem multe slabiciuni, suntem fragili (slabi) si usuratici. Doar Allah este deasupra tuturor acestor neajunsuri si El singur are puterea sa ne dea Indrumarea solida pentru toate timpurile si lumile. Stim ca Allah nu ne-a lasat fara calauzire si ca El a trimis profeti si mesageri pentru a ne arata adevarata cale In viata. Mai mult, tot El a trimis carti de Indrumare prin acestia. Favorile si binecuvantarile lui Allah sunt nenumarate. El ne-a Inzestrat cu tot ce avem nevoie. Imaginati-va cat de minunat ne-a aranjat El cresterea In grija tandra si afectuoasa a parintilor nostri de la nastere si pana la tinerete. De asemenea, ne putem Intreba cine ne-a aprovizionat cu mancare pe vremea cand eram In pantecele mamei? Cine a umplut sanii mamei cu lapte ca sa alapteze de Indata ce ne-am nascut? Este Allah, Milostivul, desigur. Cea mai mare favoare facuta de Allah omenirii este calauzirea Sa inserata In cartile de revelatie. Cunoasterea, pura, perfecta si folosirea vine doar de la Allah, Cel mai Intelept si Cel Mai Mare (2:146 - 147; 4:163, 53:1 - 6). Un musulman crede In toate cartile revelatoare care sunt mentionate In Qur'an. Acestea sunt: Tawrat (Torah) a lui Musa (Moise), Zabur (Psalmi) a lui Dawud (David), Injil (Invatatura) a lui Isa (Isus) si Qur'an revelat lui Muhammad (pubh). Coranul mentioneaza si Suhuf-i-Ibrahim (Pergamentele lui Abraham). Dintre cartile divine, doar Qur'an exista In forma sa originala nechimbat si neamestecat. Zabur, Tawrat si Injil nu sunt disponibile In limbajul si forma lor originala. Nici chiar textele lor originale nu exista. Aceste carti au fost alcatuite de catre urmasi dupa multi ani de la moartea profetilor carora le-au fost revelate. Compilatorii lor au modificat, schimbat si deformat cuvintele lui Allah. Ei au amestecat cuvintele divine cu cele ale fiintelor umane. Biblia care este o combinatie a Vechiului Testament cu Noul Testament, a fost tradusa In engleza din manuscrisele grecesti accesibile. Orice cititor atent poate descoperi usor adaugirile si modificarile aduse acestora. Biblia, asa cum este accesibila astazi, contine multe lucruri incorecte. Autenticitatea si divinitatea sa sunt Indoielnice. Contine povesti Inselatoare si false despre profeti. Mesajul lui Allah trimis prin ei a fost fie pierdut, fie modificat datorita neglijentei urmasilor acestora. Impotriva acestui lucru, Coranul contine Indrumarea lui Allah pentru omenire In limbaj original, neschimbat si nemodificat. Acesta reformuleaza In limbaj clar si lipsit de ambiguitate mesajul lui Allah pe care urmasii primilor profeti l-au pierdut. Mesajul Coranului este viabil pentru toate timpurile si conditiile. QUR'AN - CORANUL Coranul este cartea completa a calauzirii omenirii. Este cartea Sacra a musulmanilor si unica sursa de legi In Islam. Intregul continut al Coranului vine de la Allah. Fiecare cuvant al Sau este un cuvant revelat. Triumful fiintelor umane pe pamant si In viata de dupa moarte depinde de ascultarea Invataturilor din Coran. Nu ne putem Indeplinii datoriile ca slujitori ai lui Allah daca nu urmam Coranul. Coranul ne Indeamna sa muncim pentru suprematia lui Allah si pentru distrugerea tuturor relelor. Stilul impecabil al Coranului are un efect zguduitor asupra cititorilor sai. El schimba total modul de viata al celor care cred si practica Invataturile sale. El lasa un efect linistitor asupra mintii cititorului, chiar daca acesta nu-i pricepe pe deplin sensul. Coranul are treizeci de parti (Ajza') si 114 capitole (Sure) si 6236 versuri (Ayath). Capitolele revelate pe cand Profetul traia In Makkah sunt cunoscute ca Mekkana, iar acelea revelate In Madinah sunt numite Medinita. COLECTIA SI ELABORAREA CORANULUI Fiecare cuvant al Coranului a fost Inregistrat Indata ce a fost revelat de catre Allah profetului prin Ingerul Jibra'il. Secretarul Profetului, Zaid Bin Thabit, obisnuia sa le Inregistreze asa cum Profetul i le dicta. Apoi, el citea Profetului ceea ce Inregistrase. Multi dintre vechii (primii) musulmani au memorat Coranul imediat dupa ce versurile au fost revelate. Cativa dintre faimosii Huffaz (plural: persoane care au memorat Coranul / singular: Hafiz) au fost: Mu'adh Ibn Jabal, 'Ubadah Ibn Samit, Abud Darda', Abu Ayyub si 'Ubayy Ibn Ka'b (fie Allah multumit cu ei). La scurta vreme dupa moartea Profetului In 632 CE, 'Omar (Ra) i-a sugerat lui Khalifat Anu Bakr (Ra) elaborarea Coranului Intr-un volum. Pana atunci Qur'an fusese scris pe parti In ordinea In care au fost revelate. Astfel ca un comitet a fost format sub Zaid Bin Thabit sa adune materialul Imprastiat pentru a fi redactat Intr-un singur volum. Coranul a fost elaborat cu mare grija pentru a fo exact asa cum fusese Inregistrat In timpul Profetului Muhammad (pubh). Dupa verificari si reverificari atente, opera a fost completata. In timpul lui Khilafah al 'Omar (Ra), copia a fost pastrata de Hafsah (RA), una din vaduvele Profetului. Mai tarziu, multe scoli au fost Intemeiate pentru Invatarea Coranului pe teritoriile musulmane. In timpul lui 'Omar, o asemenea scoala In Damasc avea 1600 elevi Indrumati de Abud Darda', unul din faimosii Huffaz. Statul islamic extinzandu-se, oamenii din diferite locuri recitau Coranul In dialectul local, starnind o posibilitate de confuzie si neIntelegere. Pentru a evita aceasta, Khalifah Othman a ordonat pregatirea unei versiuni standard a Coranului, scrisa In dialectul tribului Quraish. Profetul Muhammad (pubh) era din tribul Quraish si s-a simtit ca acesta era dialectul potrivit pentru recitarea Coranului. Lui Zaid Bin Thabit, 'Abdullah Ibn Az-Zubair, Sa'id Ibnul As si 'Abdur Rahman Bin Al-Harith li s-a cerut pregatirea copiilor dupa copia lui Hafsah. Copiile standard au fost pregatite si comparate cu originalul. Copiile standard apoi au fost trimise In diferite parti ale statului islamic. A fost trimis si cate un Invatator care sa-i Invete sa recite corect Qur'anul. Aceasta actiune a lui Khalifah Othaman a facut posibila recitarea uniforma a Coranului. Doua copii, dupa Khalifah 'Othman, exista si pana astazi - una la Topkapi In Istanbul (Turcia) si alta la Tashkent (C.S.I.). Biblioteca Nationala Karachi din Pakistan are o fotocopie dupa copia din Tashkent. Revelatia Coranului a Inceput In 610 C.E. la Hira. Primele versuri sunt: "Iqra'bi-ismi Rabbikal Ladhi Khalaq, Khalaqal insana min'alaq Iqra'wa rabbukal Akram Alladhi 'allama bil Qalam Allamal insana ma lam Ya'lam". Adica: "Citeste! In numele Domnului Tau care a creat, Care l-a creat pe om din sange Inchegat! Citeste! Domnul Tau este cel mai Nobil, Este cel care l-a Invatat cu Calemul, L-a Invatat pe om ceea el nu a stiut!" Coranul a fost revelat Intr-o perioada de douazeci si doi de ani, cinci luni si paisprezece zile. Cel mai lung capitol (Sura) al Coranului este Suratul Baqarah (Vaca) cu 286 versuri, iar cel mai scurt capitol (Sura) este Suratul Kawthar (Belsug) care are trei versuri. Ultimul vers al Coranului : care a fost revelat cu putin Inainte de moartea Profetului este: "Al yawma akmaltu lakum dinakum Wa atmamtu 'alaikum ni'mati wa raditu lakumul Islama dinan. adica: "In ziua aceasta am desavarsit religia voastra si am Implinit harul meu asupra voastra si am Incuviintat Islamul ca religie pentru voi" (5:3). MOARTEA Moartea este un eveniment natural pentru toate lucrurile vii. Se Intampla fiecaruia dintre noi. Toti vom muri. Coranul spune: "Fiecare suflet va gusta moartea". (3:185). Moartea aduce un sfarsit al vietii noastre temporare pe acest pamant. Este un prilej de durere si adanca mahnire pentru cei apropiati decedatului. In Islam, oamenii Isi poarta doliul recitand Coranul si rugaciuni pentru cel mort. Islamul ne cere sa nu uitam ca moartea poate sosi In orice moment. Doar Allah stie cand slujitorii lui vor muri. Moartea pune capat trupului nostru omenesc, dar nu ne distruge si sufletul. Acesta este luat de catre Ingerul Malakul Maut (Izra'il sau Azrail) si dus la Allah. O persoane se poarta bine si face ceea ce Ii comanda Allah daca Isi va aminte de moarte si de viata de dupa moarte. In Islam, un cadavru este spalat Inainte de Inmormantare. El este Invelit cu bucati de panza albe si este Inmiresmat peste tot. Inainte de Inmormantare se tine o rugaciune funerara numita Janazah. AKHIRAH (viata de dupa moarte) Am mentionat deja cele mai importante trei credinte In Islam: Tawhid (unicitatea lui Allah), Risalah (profetia) si Akhirah (viata de dupa moarte). Acum ne vom ocupa de Akhirah. Credinta In Akhirah este foarte importanta si este vitala pentru toti musulmanii. Viata noastra pe acest pamant este trecatoare si reprezinta o pregatire pentru Akhirah, care nu se sfarseste niciodata. Viata pe acest pamant Isi pierde sensul daca faptele bune nu sunt rasplatite, iar purtarile rele pedepsite. Frecventarea regulata a scolii ar fi lipsita de scop fara o examinare periodica pentru a decide succesul elevului. In acelasi mod, viata noastra pep pamant nu are sens fara o testare dupa moarte, In Ziua Judecatii de Apoi (Yawmul Akhirah sau Yawmuddin) la Curtea de Justitia a lui Allah Atotputernicul. Pentru a ne pregati In vederea acestei zile a judecatii, avem nevoie sa urmam calauzirea data de profeti. Fara viata dupa moarte, n-ar mai fost nevoie de profeti si mesageri. Sunt oameni carora nu le pasa daca exista viata dupa moarte. Unii nici macar nu cred In ea. Acesti oameni vor suferi teribil pentru necredinta lor. O persoana sensibila nu poate sustine ca nu exista viata dupa moarte. Se poate Indoi, dar va fi Intotdeauna In pierdere, daca Indoiala sa se dovedeste falsa. Deci, drumul sigur de urmat este credinta In tot ceea ce profetii si mesagerii le-au spus oamenilor sa creada. Nepasarea fata de Akhirah este o slabiciune serioasa. Suntem siguri ca toate fiintele umane mor, deci este normal sa ne pregatim pentru acea viata eterna care va urma, fara Indoiala, mortii. Au fost exprimate Indoieli de catre necredinciosi asupra vietii de dupa moarte. Acestia nu pot Intelege cum Ii poate Allah Inalta pe barbati si pe femei dupa moarte. Dar Allah poate face fiinte umane din nimic. Deci pentru El nu este greu sa-i ridice dupa moarte. Coranul spune: "Oare socoteste omul ca noi nu vom aduna din nou oasele sale?! Ba da! Noi suntem In stare sa potrivim la loc si varfurile degetelor degetelor sale" (75:3,4). Viata pe acest pamant ar fi Ingrozitoare daca toti oamenii ar crede ca nu e viata dupa moarte. N-ar mai exista restrangere sau control In ceea ce facem. Credinta In Akhirah are o influenta extraordinara asupra vietii unui musulman. El stie ca Allah Ii priveste toate faptele si ca va trebui sa dea socoteala pentru aceasta In Ziua Judecatii de Apoi. Comportamentul, si purtarea sa vor fi, de aceea, responsabile, controlate si atente. El va Incerca totdeauna sa faca acele lucruri pe care Allah i le va rasplati si sa renunte la acele fapte care vor atrage pedeapsa Lui. Un musulman crede de la bun Inceput ca va fi rasplatit In viata de dupa moarte pentru toate faptele sale bune. El va trai In rai, un loc al fericirii si pacii eterne. Facatorii de rau vor fi pedepsiti In Ziua Judecatii si vor fi trimi In iad, un loc de pedepse si suferinte crude. Pentru a ne pregati pentru acea zi si pentru a fi rasplatiti de Allah Atotputernicul si Milostivul, trebuie sa facem tot ceea ce Allah ne cere si sa renuntam la toate obiceiurile si faptele rele. Putem face aceasta daca urmam Indrumarea data lui Muhammad (pubh) de catre Allah. Acesta este cel mai sigur mod pentru izbanda noastra In Akhirah.

Cultura

Cutia cu fantome

Cutia cu fantome este genul de roman horror car...

Cultura

Zbor deasupra unui cuib de cuci

Desi nu i se poate atribui sintagma autorul une...

Celebs & Style

Ricky Martin se casatoreste cu Carlos Gonzales Abella

In urma cu aproape doi ani, in martie 2010,&nbs...

Familie

11 fraze care pot distruge chiar si cea mai fericita casatorie

Cuvintele pe care le spunem celor dragi cand ne...

Familie

Obiceiuri romantice pentru viata de cuplu

Te cam plictiseste cuvantul romantism ? Ti se p...

Articole importante
Newsletter elady

Mirese si Nunti

Cum alegi tinuta de nasa pentru nunta

Ti s-a propus sa fii nasa, insa nu stii ce tinuta este potrivita pentru acest eveniment? Trebuie sa ai in vedere ca nasii sunt cei mai importanti in cadrul unei nunti, dupa miri, bineinteles. Astfel, toate privirile vor fi atintite asupra ta. Iata cateva modele de rochii de seara