Va aflati in:

Articole / Fitness

Calculeaza ritmul ideal in care sa faci sport

Publicat: 25.05.2016

Calculeaza ritmul ideal in care sa faci sport
Sportul este unul dintre acele lucruri care iti fac bine, dar in cazul caruia nu functioneaza zicala “Cu cat mai mult, cu atat mai bine!”. eLady.ro iti spune care sunt semnele dupa care iti poti da seama cand destul e destul!

Ca sa eviti pericolele supra-antrenarii, fara sa pierzi totusi timpul degeaba la sala, trebuie sa iti calculezi pulsul optim, in functie de tipul de exercitiu ales
Acest lucru implica introducerea datelor tale – varsta si intensitatea exercitiului – intr-un calculator de puls, care iti va spune care sunt limitele normale intre care trebuie sa oscileze pulsul tau.
O data aflate aceste limite, fa o scurta pauza in timpul antrenamentului si ia-ti pulsul. Foloseste degetele aratator si mijlociu, pentru ca degetul mare are propriul lui puls, si plaseaza-le la incheietura mainii, pe aceeasi linie cu degetul mare.
Daca valoarea pulsului dupa 60 de secunde este mai mare decat limita superioara recomandata, atunci ar trebui sa mai micsorezi intensitatea exercitiilor tale sau sa optezi pentru un altfel de activitate fizica.

Alte metode prin care poti determina intensitatea exercitiilor pe care le practici:
- daca poti vorbi in timp ce faci sport, inseamna ca ritmul in care te misti este numai bun.
- daca nu ai destul aer ca sa mai poti vorbi, atunci trebuie sa o iei mai usor.
- daca poti canta in timpul exercitiilor inseamna ca intensitatea lor este prea mica.
Nu incerca sa masori eficacitatea exercitiilor in kilograme pierdute, pentru ca muschii cantaresc mai mult decat grasimea, iar cantarul nu poate face diferenta dintre cele doua.
De multe ori, tendinta de a exersa in exces este asociata cu boli de alimentatie precum anorexia, care se manifesta prin impulsul de a face orice pentru a pierde in greutate, inclusiv prin adoptarea unei diete prin infometare.

Ca sa afli daca ai tendinta de a exagera cu sportul, intreaba-te:
- Te fortezi sa mergi la sala chiar si atunci cand nu te simti bine?
- Preferi sa faci sport decat sa stai cu prietenii sau familia?
- Te infurii daca pierzi un antrenament?
- Iti prelungesti ora de sport in functie de cat ai mancat in acea zi?
- Ti-e greu sa stai degeaba pentru ca nu poti arde calorii?
- Iti faci griji ca te vei ingrasa daca pierzi o ora de sport?

Daca ai raspuns afirmativ la majoritatea acestor intrebari, vorbeste cu o prietena sau mergi la un psiholog, orice te-ar ajuta sa scapi de obsesia exercitiilor fizice si sa iti imbunatatesti imaginea de sine.
Nota (5 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Fitness

Programul de jogging pentru o luna

Incalta-ti pantofii de sport, leaga-ti cu nadej...

Fitness

Exercitii pentru cei trecuti de prima tinerete

Revenim cu un subiect foarte interesant care ab...

Celebs & Style

Sandra Bullock se considera binecuvantata

Sandra Bullock a glumit la Access Hollywood ca...

Produse

Cum sa ai un zambet cuceritor in doar 7 zile?

Zambetul e necesar si omniprezent. Pentru a ne ...

Produse

Biotics: Natural pentru refacerea florei intestinale

Odata cu venirea toamnei si inceperea anului sc...

Newsletter elady

Moda 2018: pantofi de piele eleganti pentru femei

Modelele de pantofi cocheti sunt mereu trendy. Vezi mai jos modele de pantofi eleganti de dama din piele naturala de cea mai buna calitate de la TedShoes.ro. . Pentru ca la orice petrecere ai merge, pantofii iti completeaza si definesc tinuta de ocazie.

Vezi Galeria

Mirese si Nunti

4 sfaturi pentru achizitionarea inelului de logodna

Din multitudinea de modele de inele de logodna, cum vei sti care este cel mai potrivit pentru ea? E mult mai simplu sa iti duci la bun sfarsit misiunea, daca urmezi cateva sfaturi esentiale: