Va aflati in:

Articole / Fitness

De ce merita sa faci Pilates

Publicat: 25.08.2015

de_ce_merita_sa_faci_pilates_400
Pilates este un sistem de exercitii fizice, care lucreaza musculatura in profunzime cat si cea periferica, exercitii care solicita corpul, mintea si respiratia. Obiectivul exerciitilor Pilates este obtinerea unui echilibru muscular, cresterea controlului, a fortei si a flexibilitatii corpului, protejand articulatiile si spatele, senzatie de energie insotita de una de relaxare, de diminuare a stresului.
Daca se intelege filozofia, tehnica pilates poate fi adaptata oricarui discipline sau activitati pe care o desfasurati pe parcursul unei zile.
Pilates este o metoda excelenta pentru cei care se apuca pentru prima data de o activitate fizica, dar si pentru cei care cauta perfectiunea miscarilor.
Este indicata si recomandata pentru toate persoanele care sufera in mod obisnuit de probleme ale spatelui sau de vreo leziune musculara.
Poate fi practicat de orice persoana, indiferent de varsta pe care o are, tinand cont de caracteristicile fizice.
In efecuarea exercitiilor Pilates trebuie tinut cont de cateva reguli - tinuta corecta - controlul muscular in cadrul fiecarui exercitiu.

Reguli cand faci Pilates

- respiratia
- cunoasterea “ centrului corpului”
- concentrarea
- precizia
- relaxarea
Din centrul corpului pleaca toate miscarile, se fortifica intregul corpul. Centrul puteri “Powerhouse”, este construit din muschii ce inconjoara corpul, exact sub mijloc, in jurul pelvisului, in zona lombara, muschii oblici si intercostali, fesele, muschii abdominali externi si interni si muschii care corespund zonei perineului.

Sfaturi de care trebuie tinut cont cand faci exercitii Pilates

- oricat de dificil ar fi exercitiul in sine, nu trebuie sa va simtiti tensionati si rigizi
- in timpul exercitiului nu se tine respiratia, deoarece se tensioneaza organismul. Inspira incercand sa nu ridici pieptul, expira tragand abdomenul spre coloana. Se poate numara in timpul respiratei de 3 pana la 5 ori
- exercitiile trebuie facute cu precizie; vizualizata zona din corp care lucreaza, iar concentrare sa fie aupra respiratiei
- pozitia corpului si executia exercitiului necesita maximum de corectitudine.
- trebuie avut control asupra corpului si al miscarilor, pentru a obtine o dominare profunda a corpului si a mintii. Intreg corpul este conectat la efort si functioneaza unitar.
- din centrul corpului pleaca toate miscarile. Centura tebuie tinuta in permanenta puternica si activa.
- folosirea mintii ca exercitiu de imaginatie – imagini interne a ce se petrece cu corpul nostru si ale zonelor implicate si ale unor obiecte vizuale.
- metoda de executie, cat si a exercitiului sa fie efectuata intr-o maniera continua ca intr-o coregrafie.
Nota (5 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Fitness

Programul de jogging pentru o luna

Incalta-ti pantofii de sport, leaga-ti cu nadej...

Fitness

22 de modalitati sa arzi 300 de calorii

Te chinuiesti de ceva timp sa slabesti sau sa t...

Celebs & Style

4 secrete de la Cameron Diaz

Frumoasa actrita de 43 de ani este o gurmanda s...

Psihologie

7 semne de avertizare asupra epuizarii mentale si emotionale

O zi lunga si stresanta la locul de munca, urma...

Newsletter elady

Moda 2018: pantofi de piele eleganti pentru femei

Modelele de pantofi cocheti sunt mereu trendy. Vezi mai jos modele de pantofi eleganti de dama din piele naturala de cea mai buna calitate de la TedShoes.ro. . Pentru ca la orice petrecere ai merge, pantofii iti completeaza si definesc tinuta de ocazie.

Vezi Galeria

Mirese si Nunti

4 sfaturi pentru achizitionarea inelului de logodna

Din multitudinea de modele de inele de logodna, cum vei sti care este cel mai potrivit pentru ea? E mult mai simplu sa iti duci la bun sfarsit misiunea, daca urmezi cateva sfaturi esentiale: