Va aflati in:

Articole / Fitness

Fitness la aparate

Publicat: 27.11.2014

Fitness la aparate
Nevoia de miscare, de efort, de dezvoltare fizica nu trebuie sa o simtim ca pe o povara, ci ca pe o bucurie, la fel de proprie omului ca si aerul, hrana, somnul. Exercitiile fizice practicate regulat vin in ajutorul organismului, il fac sa se simta bine in aceasta perioada cand temperaturile sunt mai scazute. Nu mai sta pe ganduri, imbunatateste-ti conditia fizica incepand de azi!
Practicarea fitnessului nu necesita aptitudini deosebite, calitati motrice exceptionale sau o varsta limita, fiind accesibil, in egala masura barbatilor si femeilor, celor puternici din nastere, precum si celor mai deficitari din punct de vedere al fortei.
Scopul este sa dezvoltam un corp sanatos, viguros, puternic, frumos, cu musculatura armonioasa si proportionata, vizibil conturata.
Exercitiile la aparate contribuie nu numai la dezvoltarea musculaturii, ci si la pastrarea si dobandirea unei siluete elegante, la imbunatatirea conditiei fizice, a actului respirator, la inlaturarea unor deficiente de dezvoltare fizica si la marirea rezistentei organismului la factorii de risc.

Pentru ca rezultatele sa fie cat mai concludente, trebuie sa tii cont si de forma corpului, chiar daca este foarte la moda sa lucrezi la aparate si mai comod, fata de aerobic unde trebuie sa dansezi si sa lucrezi sustinut fara intrerupere timp de 60 minute, trebuie sa alegi tipul de exercitiu care ti se potriveste. La aparate, miscarile sunt mai intense, mai dure, exercitiile se lucreaza pentru un grup mai mic si mai exact de muschi, iar cand se face trecerea de la un aparat la altul, este nevoie de un timp de revenire de 2-3 minute.

Cresterea masei musculare este, de obicei, principalul obiectiv al celor care practica fitnessul la aparate. Cresterea masei musculare este un proces complex, care necesita un program ce se intinde pe mai multe luni si rezultatele nu devin vizibile de la un antrenament la altul.
Dezvoltarea muschilor se bazeaza pe: antrenament, alimentatie (plus suplimente nutritive) si pe odihna (refacere).
Antrenamentul trebuie efectuat de 3-4 ori pe saptamana. Antrenamentul zilnic nu este recomandat, deoarece muschii solicitati prea mult au prea putin timp de refacere.
Modul de executare al exercitiilor este foarte important. Pentru o persoana antrenata, pentru ca musculatura sa fie mai puternica, se recomanda haltera sau alt tip de greutati. Exemplu: se ridica haltera usoara cu doua maini si se coboara doar cu o mana.

Exercitii pentru incepatori pentru musculatura memebrelor inferioare:
Timp de executie: 4 saptamani.
Saptamana 1: o serie de 10-12 repetari pentru fiecare exercitiu.
Saptamana 2: 1-2 serii a cate 10 -12 repetari pentru fiecare exercitiu.
Saptamana 3: 2-3 serii a cate 10-12 repetari pentru fiecare exercitiu.
Saptamana 4: 3 serii a cate 10-12 repetari pentru fiecare exercitiu.

1. Exercitii din pozitia culcata, cu dorsalul pe banca ; Perechea de gantere recomandata trecuie sa fie de 2-3 kg pentru fete si de 4-6 kg pentru barbati. Lasa incet bratele in jos si spre lateral pana cand antebratele ajung paralel cu solul si revino in pozitia de plecare.

2. Din pozitia culcata, cu dorsalul pe banca , impinge alternativ ganterele. Intinde un brat, pastrandu-l pe celalalt in pozitie de start. Revino cu bratul de sus la piept intinzandu-l simultan pe celalalt.

3. Tractiuni verticale la helcometru. Incarcatura helcometrului trebuie sa fie medie. Apuca bara, care se afla deasupra capului, cu ambele maini si trage numai din dreptul pieptului, apoi intinde bratele si revino la pozitia initiala.

4. Ramat lateral la doua helcometre. Aseza-te frontal cu bratele intinse oblic in jos, iar helcometrul de podea sa fie la acelasi nivel. Se trage simultan de cele doua manere, impreunand pumnii la nivelul fetei. Revino la pozitia de start.
Nota (5 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Fitness

Ce boli previi cand faci sport

Persoanele cu un stil de viata sanatos, care de...

Celebs & Style

Gwyneth Paltrow e o persoana plina de haz

Cunoscuta actrita Gwyneth Paltrow este poate p...

Horoscop

Cum sunt barbatii in functie de zodie

L-ai intalnit de curand si, la prima vedere, pa...

Horoscop

Horoscop Chinezesc: Zodia Mistret

Horoscop chinezesc: Zodia Mistret/Porc – ...

Newsletter elady

Mirese si Nunti

Sfaturi importante daca ai decis sa iti organizezi singura nunta

Cea mai frumoasa zi din viata unei femei este si evenimentul cel mai greu de organizat, pentru ca trebuie sa intruneasca atatea detalii importante. Poate parea coplesitor sa pui la punct fiecare aspect al serii in care petreci alaturi de cei dragi casatoria, insa daca nu vrei sa apelezi la un organizator cu experienta, nu iti face griji, vei putea face singura tot ce tine de...