Va aflati in:

Articole / Psihologie

Strategii pentru depasirea momentelor in care mananci compulsiv

Publicat: 19.08.2015

Strategii pentru depasirea momentelor in care mananci compulsiv


Mancatul compulsiv si dependenta de alimente pot fi greu de depasit. Spre deosebire de alte vicii, "drogurile" folosite in mancatul compulsiv sunt absolut necesare pentru supravietuire, asa incat nu ai  posibilitatea de a le evita. In schimb, trebuie sa dezvolti o relatie  sanatoasa cu alimentele - o relatie care se bazeaza pe satisfacerea nevoilor nutritionale si nu pe cele emotionale.
In scopul de a sparge tiparul nesanatos al mancatului compulsiv este important sa incepi sa mananci pentru sanatate si nutritie. Alimentatia sanatoasa presupune in a-ti a face planuri pentru o masa echilibrata, alegerea alimentelor sanatoase atunci cand mananci in oras si  sa tii la includerea in planul tau alimentar a mancarurilor care te ajuta sa obtii vitaminele si minerale;e potrivite varstei si stilului tau de viata.

Mancatul compulsiv mai poarta numele de mancat necontrolat, mancat pe fond nervos, hiperfagie.
Citeste mai multe despre:
Mancatul compulsiv
Stresul si mancatul compulsiv
Mancatul compulsiv: Tratament
Cum ajuti pe cineva care sufera de mancat compulsiv


10 strategii pentru depasirea momentelor in care mananci compulsiv
- Gestioneaza stresul. Unul dintre cele mai importante aspecte este auto-controlul in episoadele de mancat compulsiv. Trebuie sa gasesti modalitati  alternative de a gestiona stresul si alte sentimente coplesitoare, fara a utiliza alimentele in acest sens. Cum sa festionezi stresul? Incepe sa faci sport, exercitii, mediteaza, citeste, foloseste strategii senzoriale de relaxare si practica exercitii de respiratie simple. Ai sa ramai uimita de cat sunt de eficace aceste metode.
- Mananca trei mese pe zi plus gustari sanatoase. Consumul de salt mic dejun incepe metabolismul dimineata. Completeaza apoi micul dejun cu un pranz si o cina echilibrata si gustari sanatoase intre mese. Fii ferma si manaca la mese regulate. Saritul peste mese duce de multe ori la foamea de mai tarziu si apoi la momentul in care vei simti ca nu te poti opri, fiind in plin episod de mancat compulsiv!
- Evita ispitele. Este mult mai probabil sa o sa mananci prea mult daca ai  in casa junk food, deserturi, gustari nesanatoase. Scoateti tentatia de compensare frigider si dulapuri de alimentele preferate chef ta.
- Opreste orice dieta. Privarea de alimente si foamea continua pe care o provoaca orice tip de dieta stricta declanseza pofte alimentare si nevoia de a manca prea mult. In loc de dieta, trebuie sa te concentrezi pe consumul cu moderatie al mancarurilor. Gaseste alimente nutritive de care sa te  bucuri si din care sa mananci doar pana cand te simtiti aproape satula. Evita excluderea totala a anumitor alimente, deoarece acest lucru poate sa te faca sa iti doresti si mai mult sa le mananci, pentru a le compensa lipsa.
- Sport. Nu numai ca te va ajuta sa pierzi in greutate intr-un mod sanatos, dar, de asemenea, ajuta la vindecarea starilor de depresie, imbunatateste starea generala de sanatate si reduce stresul. Efectele-starea de spirit stimularea naturale de exercitiile fizice pot ajuta pune capat mancatul emotional.
- Inlatura plictiseala. In loc de gustari cand nu ai ce face, distrage-te. Iesi la plimbare, suna un prieten, citeste, gaseste-ti un hobby, cum ar fi pictura sau gradinaritul sau fa orice altceva iti face placere in afara de mancat.
- Dormi suficient. Daca esti obosita, s-ar putea sa ti se faca foame. Trage un pui de somn sau du-te la culcare mai devreme in loc sa dai iama in frigider si in dulapul cu gustari nesanatoase.
- Asculta-ti corpul. Incearca sa distingi intre foamea fizica si cea emotionala. Gandeste-te la ce ai mancat pana la acel moment in ziua respectiva. Daca ai mancat si nu iti huruie stomacul, cel mai probabil, nu iti este intr-adevar foame. Ocupa-te cu altceva ca sa uiti de senzatia de foame care nici macar nu este foame cu adevarat.
- Tine un jurnal alimentar. Noteaza tot ceea ce mananci, orele cand ai mancat, cat de mult, si mai ales, cum te simti atunci cand mananci. Asa vei putea identifica modele care pot aparea, modele care sa iti dezvaluie legatura dintre starea ta de spirit si mancatul compulsiv.
- Cere ajutor. Este mult mai probabil sa cedezi in fata declansatorilor mancatului compulsiv daca iti lipseste o retea de sprijin solid. Vorbitul ajuta, chiar daca nu este vorba de ajutorul unui profesionist. Bazeaza-te pe familia si prietenii tai ca sa va alaturati unui grup de sprijin. Cea mai buna si mai eficace metoda insa este sa gasesti un terapeut (psiholog).
Nota (5 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Psihologie

Legatura dintre o viata sociala si starea de bine

Alergi dupa ea. O prinzi de multe ori. De cele ...

Psihologie

5 obiceiuri ale prostilor pe care oamenii inteligenti nu le au

Lumea noastra este populata de tot felul de oam...

Celebs & Style

Kristen Stewart si Kat Von D: Gemenele din rochiile Derek Lam

O rochie care sa fie serioasa eleganta in acel...

Tu faci diferenta!

Ce sunt ciocurile la coloana?

Eva, o cititoare de-ale noastre ne-a trimis urm...

Tu faci diferenta!

Sfaturi pentru tinere

Mesaj de la AnkaMi-ar placea sa vad mai multe s...

Newsletter elady

Mirese si Nunti

Sfaturi importante daca ai decis sa iti organizezi singura nunta

Cea mai frumoasa zi din viata unei femei este si evenimentul cel mai greu de organizat, pentru ca trebuie sa intruneasca atatea detalii importante. Poate parea coplesitor sa pui la punct fiecare aspect al serii in care petreci alaturi de cei dragi casatoria, insa daca nu vrei sa apelezi la un organizator cu experienta, nu iti face griji, vei putea face singura tot ce tine de...