Dieta DASH pentru hipertensivi
Publicat: 08.08.2006
Ceea ce in 1994 a inceput ca un studiu al efectelor reducerii sodiului si a maririi cantitatii de fructe si legume pentru o presiune a sangelui cat mai buna s-a transformat intr-o dieta recomandata de multe organizatii de sanatate. Dieta DASH recomanda modificari ale dietei americane tipice prin faptul ca aduce o scadere a nivelului presiunii sangelui. Mai mult de 50 de milioane de americani sufera din cauza presiunii sangelui, iar statisticile arata ca nici in celelalte tari situatia nu sta mai bine. Deci nu trebuie sa ne mire faptul ca dieta DASH are din ce in ce mai multi fani. Ea nu este o alternativa la medicamente, dar te poate ajuta in stadiile de inceput ale problemelor cu presiunea sangelui.
Dieta DASH
Dieta DASH a fost la inceput un studiu care a inceput prin observarea efectelor alimentatiei asupra presiunii sangelui. S-a constatat ca persoanele care tineau dieta DASH au inregistrat o presiune mai mica a sangelui. De fapt, dieta a fost recomandata de Asociatia Americana a Sanatatii Inimii si de catre Institutul National de Cancer si a fost testata si stabilita de NHLBI (Institutul National pentru Inima, Plamani si Sange). Dieta Dash lucreaza cu un nivel scazut de grasimi saturate, colesterol si sodiu.
Dieta DASH militeaza pentru schimbarea obiceiurilor alimentare pentru a avea un corp mai sanatos. Studiile au aratat ca dieta a scazut atat presiunea sistolica, cat si cea diastolica. Dieta DASH oglindeste dieta mediteraneana care ne sfatuieste sa consumam cat mai putina carne rosie si cat mai multe legume, fructe si cereale. Grasimile nu ridica dintr-odata presiunea sangelui, insa joaca un rol important in afectarea sanatatii inimii si a vaselor de sange. Pentru cei care au o usoara hipertensiune, reducerea presiunii sangelui este data de combinarea dietei DASH si a unei diete sarace in sare 11.5/5.7 mmHg (sistolic/diastolic), ceea ce echivaleaza cu schimbarea produsa de medicamente.
Planul dietei DASH
Planul dietei ofera cam 2000 de calorii pe zi. Este recomandat sa incerci sa incluzi:
- 4,700 milligrame de potasiu;
- 500 milligrame de magneziu;
- 1,240 milligrame de calciu.
Dar acest plan nu include un meniu fix de urmat. Dieta este tipic americana, dar trebuie sa consumi mai putine grasimi si cat mai multe legume si fructe. Alimentele trebuie sa fie cat se poate de colorate. Adauga culori vibrante prin varza rosie, ardei grasi, pastai, ridichi, ceapa si morcovi.
Ce recomandari face Dieta DASH
Dieta recomanda consumul fructelor, legumelor, cerealelor si a produselor lactate cu cat mai putina grasime. Rolul sodiului in afectarea presiunii sangelui a fost studiat si observat in timpul dietei si s-a constatat ca exista o presiune mai scazuta. Sarea poate contribui si ea – ai grija la conserve, sosuri de rosii, mancaruri condimentate si arome. Calciul, potasiul si magneziul pot ajuta la scaderea presiunii sangelui. Inglobeza principiile dietei DASH si fa cat mai multa miscare.
Dieta pentru hipertensivi
- Consuma fructe proaspete sau uscate si legume taiate;
- Evita grasimile si condimentele;
- Include potasiul si calciul prin consumul de iaurt, lapte degresat si banane;
- Redu cantitatea de sare!
- Alege mancare facuta din grau, cum ar fi painea 100% din grau si ovaz;
- Limiteaza consumul de conserve si mancaruri la cutie;
- Redu sosurile si alege plante aromatice;
- Fierbe si coace in loc sa prajesti;
- Limiteaza consumul de alcool, de vreme ce excesul poate slabi muschii inimii si poate duce la hipertensiune.
Alte informatii despre dieta DASH
In mod obisnuit, o dieta hipertensiva este slaba in grasimi saturate si colesterol. Totusi, legumele ca fasolea neagra sunt apetisante. Studiile au aratat ca turmenicul, un condiment esential in Asia si India are proprietati deosebite in micsorarea presiunii sangelui. Curcuminul, pigmentul galben al turmenicului are proprietati anti inflamatorii. Ingredientul vital are proprietati anti-oxidante care previn oxidarea colesterolului in organism. Vitamina B6 este gasita in curcumin si este vitala pentru a mentine nivelul homocistinei scazut. Daca nivelul creste pot fi afectate vasele de sange.
Usturoiul este de asemenea cunoscut pentru efectele de scaderea a presiunii sangelui cu aproape 5-10%. El scade nivelul tri-gliceridei si imbunatateste circulatia. Usturoiul mai este recomandat si pentru a scadea nivelul mare de colesterol.
Nota: Inainte de a incepe orice fel de regim alimentar, consultati-va medicul.
Sursa: eLady.ro - Dieta DASH pentru hipertensivi
Nota
(5 / 5)
|
Noteaza |
Comentarii postate (1)
niculescu gheorghe - 31/10/2009
am inceput acest tratament de 3 zile,mentionez ca aveam tensiuunea arteriala foarte mare 180 cu 100am inceput sa mananc fara sare, fructe, legume supe iar carnea fiarta si fara sare ,in aceste doua zile tensiunea mia scazut la 150 cu 80, bine pe langa aceasta dieta am mai luat si cate o pastila de tensiune in fiecare zi ,ma simt excelent si va multumesc
Adauga un comentariu pentru acest articol.
Vezi toate comentariile
Regim si Diete
Regimul de imbunatatire a metabolismului
Cu siguranta fiecare dintre noi s-a intrebat ...
Cele mai citite
Celebs & Style
Kim Kardashian i-a furat iubitul surorii ei
Kim Kardashian a facut-o iar de oaie dupa ce s-...
Horoscop
Horoscop 2008 zodia Rac
Zodia Rac in horoscopZodia Racului este o zod...
Horoscop
Horoscop Chinezesc 2009: Zodia Tigru
Zodia Tigru – Horoscop Chinezesc 2009Pers...
Articole importante
In forum despre Regim si Diete
Newsletter elady
Moda 2008/2009 incaltaminte Mihaela Glavan
Colectia toamna-iarna 2008-2009 by Mihaela Glavan.
Imagini in exclusivitate de la Prezentarea de moda a Mihaelei Glavan, care a avut loc miercuri 16 aprilie, ora 20.00.
Vezi Galeria
Mirese si Nunti
Rochii de mireasa potrivite pentru corp in forma de para
Ai soldurile mari, fundul bombat , sani nu preamari si nu vrei sa le scoti pe toate in evidenta chiar la nunta ta? Daca asta e conformatia ta, inseamna ca trupul tau are forma de para. Cum alegi rochia de mireasa perfecta pentru corp in forma de para?
Comenteaza
Print
(