Va aflati in:

Articole / Sarcina

Alimentatia zilnica a gravidei

Publicat: 05.01.2012

Alimentatia zilnica a gravidei, gravidie, perioada de graviditate


Odata cu inaintarea in sarcina, consumul de alimente necesar unei femei gravide va creste zilnic. Daca esti insarcinata, vei avea nevoie de 4 pana la 6 gustari pe zi (o gustare este egala cu 250 ml de lapte sau doua bucati de branza). De asemenea, fiind insarcinata, vei avea nevoie si de 6 pana la 11 felii de paine (sau echivalentul: o ceasca de paste) cu 3 pana la 4 gustari bogate in proteine (doua linguri de unt de arahide, unul-doua oua sau 3 bucatele de carne). Nu uita de legume si fructe – pana la 5 gustari (constand fiecare intr-o leguma sau o fructa de marime medie, 125 ml de suc natural sau o ceasca de salata).
 
Gustari rapide pentru gravide
Daca te grabesti, incearca una dintre gustarile pe care ti le propunem:
1. O cana sau un castronas de supa cu o felie de paine
2. Un sandwich de curcan cu multe legume
3. Un castronas de fructe taiate si un iaurt degresat
4. O chifla peste care adaugi tahini (sos facut din seminte de sesam) sau branza si multe legume
5. Un cartof copt (sau pus la cuptorul cu microunde) cu branza si broccoli sau sos de ceapa slab in grasimi
6. Briose facute in casa (asa stii sigur ca nu au multa grasime) si fructe
 
Ce trebuie sa eviti sa mananci cand esti gravida
Iata cateva lucruri pe care ar trebui sa le eviti daca esti insarcinata:
1. Mancarea de la fast food. Este bogata in grasimi si calorii si are valoare nutritionala foarte mica.
2. Mancarea procesata. Cu cat a fost mai mult modificata, cu atat mai putini nutrienti contine. Alege fructe si legume mai bine!
3. Sosurile si untul. Ele contin multe calorii si multa grasime. Cauta de fiecare data versiunile lor slabe in grasimi!
4. Alimente congelate si preparate. Desi suna bine, si ele pot fi adevarate “bombe” de calorii. Verifica etichetele sau pastreaza de a ramas de la cina la frigider.
5. Nu sari peste micul dejun! Atat tu cat si bebelusul trebuie sa incepeti ziua corect. Faptul ca nu iei micul dejun te va face sa numeri toata ziua caloriile si asa poti lua in greutate mai mult decat ar trebui.
6. Nu abuza! Ia portii mici. Daca iti mai este foame, mai ia alta portie tot mica. Asa vei manca mai putin.
Nota (0 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Sarcina

3 lucruri de tinut minte atunci cand alegi hainele de gravida

Hainele pentru gravide au format în ultim...

Sarcina

Nasterea

Despre nastereNasterea este ...

Celebs & Style

Jane Fonda nu se teme de moarte

Dupa ce a trecut printr-o perioada foarte grea...

Personalitati

Maria Corazon Aquino

Maria Corazon Aquino s-a nascuta la 25 ianuar...

Personalitati

Christian Dior

Christian Dior este poate cel mai cunoscut nume...

Newsletter elady

Coafuri de mireasa 2019

Trendurile in materie de coafuri de mireasa 2019 impun modele de frizuri destinate mireselor cu par lung. In moda 2019 de poarta foarte mult coafurile de mireasa romantice, cu accente fine, dar si flower-power, miresele purtand in par flori. Vezi cele mai frumoase coafuri de mireasa 2019!

Vezi Galeria

Mirese si Nunti

Cum sa alegi cea mai potrivita rochie pentru nunta?

O femeie petrece 136 de ore pentru a se pregati inainte sa iasa din casa si 490 de ore gandindu-se ce sa poarte la numeroasele nunti la care e invitata de-a lungul vietii.Asa spun cercetatorii! In calitate de invitata la o nunta iti doresti ca tinuta ta trebuie sa fie impecabila si sa atraga complimente. In acest articol iti prezentam sfaturi cum sa alegi cea mai potrivita rochie eleganta pentru nunta.