Sunteti in categorie: Cariera

Cum sa porti o discutie productiva la serviciu

Cum sa porti o discutie productiva la serviciu
De cele mai multe ori conversatiile sunt foarte placute, in special cele intre prieteni, sau cu colegii de serviciu cu care te intelegi foarte bine. Dar ce faci cu acele persoane care par ca niciodata nu sunt dispuse sa vorbeasca cu tine, sa te asculte, sa ajungeti la un punct comun? Cu ei cum te comporti? Sau si mai rau in timpul sedintelor de la birou cand trebuie sa iti expui parerea, cum te descurci?

Discutiile sunt interesante, dezbaterile ar trebui sa fie productive, iar argumentele ce la insotesc de cele mai multe ori au scopul de a impune parerea cuiva. Diferentele dintre tipurile de comunicare inter-umane sunt date, in cea mai mare proportie, de participantii la discutie si de subiectele abordate.
In cele mai multe grupuri sau locatii, alaturi de alte persoane cand se dezbate un subiect este foarte putin probabil ca toti sa fie de acord. Intr-o conversatie atunci cand oamenii sunt pozitivi, deschisi spre comunicare si spre noi perspective, se poate ajunge de multe ori la rezultate pozitive. Dar cand discutiile degenereaza si se ajunge la cearta sunt multe de pierdut si putine sau nimic de castigat. De cele mai multe ori aceasta situatie o intalnim in interiorul firmelor intre doi sau mai multi colegi de serviciu care nu se pot pune de acord asupra unui proiect. Ca vrei sa nu aici trebuie sa iti expui parerea indiferent ca nu esti de acord cu colegul. Ca pentru orice lucru si aici exista cateva tehnici prin care poti sa mentii discutia la nivelul pe care il vrei tu fara prea mare bataie de cap.

1. Timpul potrivit
Asigura-te ca este timpul potrivit pentru o eventuala discutie. Pentru a ajunge la rezultate pozitive ai nevoie de ceva timp, pe care nu il poti obtine daca tu iti opresti colegul in timp ce se duce la toaleta sau se grabeste spre alt departament unde este asteptat.

2. Locul potrivit
Care este locul potrivit? Cel in care toate persoanele participante la discutie se simt confortabil impreuna, iar discutiile nu vor fi intrerupte. Si daca e posibil, partile care nu au legatura directa cu subiectul abordat ar trebui excluse.

3. Toti ar trebui sa fie de acord asupra problemei discutate
Daca este posibil ar trebui tratat un subiect pe rand si toti ar trebui sa fie de acord cu subiectul discutat dar si cu concluziile la care s-a ajuns. Nu uita sa pui in discutie si sa stabiliti cum vor fi puse in practica aceste concluzii si resursele necesare.

4. Participantii la discutie ar trebui sa vorbeasca pe rand
Intreruperile si amenintarile sunt contraproductive atunci cand sunt exprimate doua opinii diferite. Cea mai buna solutie este sa vorbeasca fiecare pe rand fara a-l intrerupe decat atunci cand a terminat.

5. Limbajul conteaza
Cadeti de acord asupra limbajului: nimeni nu va fi tratat fara respect, iar nivelul vocii nu va fi ridicat. Daca cineva incalca regula atentioneaza politicos persoana respectiva si revino la subiect.

6. Fii deschisa la noi perspective!
Incearca sa-i intelegi pe cei care au pozitii diferite fata de tine, dar si pe cei care cred ca parerea lor e cea mai buna. Daca le intelegi punctul de vedere poti sa le expui propriile pareri, sa le faci mai clare si sa demonstrezi ca ii respecti indeajuns de mult pentru a-i lua in considerare.

Nu uita ca atunci cand esti intr-o discutie cu cineva, se intampla sa fie persoane care ies in pierdere, dar daca discutia este productiva, toti au de castigat.

 

Sursa: Cum sa porti o discutie productiva la serviciu