Sunteti in categorie: Produse

Lucruri pe care nu le stiati despre bateriile auto

Lucruri pe care nu le stiati despre bateriile auto,baterii auto, de ce te lasa bateria, cum stii ca te lasa bateria, baterii autoturisme, baterii pentru masini
Soferii ajung de multe ori ca sa piarda din vedere cat de importante sunt aparent modestele baterii auto pentru buna functionare a masinilor lor.
Sursa de energie pentru un autovehicul, un acumulator auto are o tensiune care este conferita de numarul de celule electrolitice pe care il poseda.
La o baterie obisnuita, care functioneaza pe baza de placi de plumb si acid sulfuric, fiecare dintre aceste celule electrolitice are o tensiune nominala medie de 2 V.

Precum va imaginati probabil, tensiunea unei baterii auto nu este constanta, ea variind continuu, in raport de mai multi factori:
- starea chimica a suprafetelor placilor de plumb;
- concentratia acidului sulfuric din interiorul bateriei;
- nivelul de incarcare/descarcare al acesteia;
- temperatura (cu cat este mai ridicata, tensiunea acumulatorului este mai mica).

Capacitatea unei baterii auto se masoara in Ah (amperi/ora), unitate de masura care reflecta sarcina electrica acumulata in baterie.
Masinile mari, de exemplu camioanele, au nevoie de motoare puternice, pentru pornirea carora este nevoie de mai multa energie.
Aceasta putere este data de intensitatea curentului si de tensiune (adica de presiune cu care el este transmis prin fire). Din acest motiv, daca tensiunea este mica, atunci intensitatea curentului trebuie sa fie foarte mare, ca sa poata circula corespunzator prin firele circuitului respectiv.
Acumulatorul auto nu este doar o sursa de curent indispensabila pentru pornirea motorului, dar reprezinta si acea parte a masinii ce acumuleaza energia produsa de alternator in timpul rularii pe drumurile publice.
De importanta unei baterii bune, conducatori auto isi dau seama mai ales in anotimpul racoros, cand este nevoie de o cantitate suplimentara de impuls electric pentru pornirea motorului, dar si pentru functionarea eficienta a ventilatorului si incalzirea corespunzatoare a interiorului masinii.

Contrar a ceea ce se crede de obicei, se utilizeaza mai multa energie in deplasarile urbane scurte,unde e nevoie de opriri si porniri dese, decat in timpul parcurgerii neintrerupte a unor distante lungi.
Caldura prea mare si timpii indelungati de stationare fac ca acumulatorii auto sa se descarce si sa fie necesara schimbarea lor prematura, desi ei ar trebui schimbati, in medie, cam la patru ani.

Pe timp friguros, specialistii sunt de parere ca este foarte recomandabil ca inainte de a porni la drum sa se deschida in prealabil un alt consumator mai mic de energie, de exemplu radioul auto, pentru a antrena bateria, asa cum intr-o sala de fitness, se fac niste exercitii usoare, menite ca sa puna in miscare muschii, mai inainte de a incepe executarea unor serii de exercitii grele, de forta.

Important este ca atunci cand se porneste demaratorul, ceilalti consumatori auto de energie sa fie opriti, daca este vorba de o masina mai veche, dat fiind ca la noile masini acestia se inchid automat.
Prea multi consumatori deschisi concomitent descarca prematur bateria auto si aceasta nu se mai poate reincarca asa cum trebuie in timp rapid, mai ales in conditiile unui trafic urban, care impune, precum am mentionat anterior, opriri si porniri numeroase pe intervale scurte de drum.
Aveti grija de acumulatorul auto al autovehiculului dvs., iar el nu o sa va lase la greu!

 

Sursa: Lucruri pe care nu le stiati despre bateriile auto