![]() |
![]() |
kary_pink |
![]()
Post
#1
|
Musafir ![]() |
Noul Cod rutier, ce va intra in vigoare de la 21 septembrie, va pune cu burta pe carte 4,5 milioane de soferi, care trebuie sa se obisnuiasca pina atunci cu noile reguli de circulatie. Reguli ce clarifica situatiile confuze cu care soferii si politistii deopotriva se confrunta in prezent.
Pietonii vinovati Potrivit noului Cod, pietonii nu mai sint suverani atunci cind trec strada, iar soferii pot chiar sa le ceara despagubiri daca ii lovesc cind traverseaza neregulamentar drumurile publice. Schimbarea este importanta, deoarece in prezent traversarea prin loc nepermis este principala cauza generatoare de tragedii rutiere. Prevederile Codului ii vizeaza inclusiv pe aceia care trec pe trecerea de pietoni la culoarea rosie a semaforului. In schimb, pentru a fi mai vizibile, autoturismele trebuie sa circule si ziua cu luminile aprinse pe drumurile europene si pe autrostrazi. Un alt punct sensibil vizeaza punerea la punct a celor care erau prinsi cu alcoolemia peste limita legala, dar declarau ca au consumat alcool in timpul trecut de la accident pina la recoltarea probelor biologice. Din 21 septembrie, aceasta conduita devine infractiune de sine statatoare, nefiind permis consumul de bauturi alcoolice din momentul unui accident pina la efectuarea analizelor de singe. Medicul de familie este si el introdus in Cod, prin obligatia de a anunta politia atunci cind stie ca un pacient sufera de o afectiune care il impiedica sa conduca o masina in siguranta. Daca soferul respectiv e implicat intr-un accident rutier, dar nu fusese raportat, medicul va suporta si el consecintele. O fapta, doua sanctiuni Incalcarea dispozitiilor prevazute in legislatia rutiera atrage dupa sine sanctiuni. In noul regulament sint prevazute doua sanctiuni pentru fiecare abatere. Una principala, care poate fi amenda sau avertisment, si una complementara, care poate fi, dupa caz, una dintre urmatoarele: aplicarea punctelor de penalizare, suspendarea permisului de conducere, confiscarea sistemelor de avertizare sonora ori luminoasa, imobilizarea vehiculului, radierea din oficiu a vehiculului, ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar. Plata amenzii se intoarce la politist Amenzile contraventionale se stabilesc in functie de punctele-amenda aplicate. Initiatorii proiectului au stabilit ca un punct- amenda sa reprezinte valoric 10% din salariul minim brut pe economie, iar sanctiunile sa creasca in functie de punctele acumulate de soferii in cauza. Pentru contraventiile in cuantum de pina la 20 puncte-amenda, contravenientul poate achita pe loc agentului constatator jumatate din minimumul amenzii prevazute de lege. La 15 puncte de penalizare acumulate, permisul se suspenda pentru 30 de zile, iar daca in urmatoarele 12 luni sint acumulate inca 15 puncte, suspendarea ajunge la 60 de zile. Dupa ce i-a fost ridicat carnetul, toate punctele de penalizare acumulate pina in acel moment de catre sofer sint anulate Cum se pierde carnetul pe puncte Abaterile constatate sint implementate zilnic in baza de date a Politiei, astfel ca programul va semnaliza cind un sofer a acumulat numarul de puncte de penalizare care atrage suspendarea permisului de conducere. In termen de zece zile, respectivul sofer este instiintat ca are la dispozitie cinci zile pentru a preda permisul de conducere. Neprezentarea atrage inca 30 de zile de suspendare, iar daca este prins in trafic, soferul va fi cercetat pentru conducere fara permis. Sursa: Cotidianul |
|
|
![]() |
fortelady |
![]()
Post
#2
|
Musafir ![]() |
Pietonii vinovati Potrivit noului Cod, pietonii nu mai sint suverani atunci cind trec strada, iar soferii pot chiar sa le ceara despagubiri daca ii lovesc cind traverseaza neregulamentar drumurile publice. Schimbarea este importanta, deoarece in prezent traversarea prin loc nepermis este principala cauza generatoare de tragedii rutiere. Prevederile Codului ii vizeaza inclusiv pe aceia care trec pe trecerea de pietoni la culoarea rosie a semaforului. In schimb, pentru a fi mai vizibile, autoturismele trebuie sa circule si ziua cu luminile aprinse pe drumurile europene si pe autrostrazi. Sursa: Cotidianul de circulat, se circula si acum cu farurile aprinse. si chiar si in bucuresti. doar cate unii nu fac chestia asta (in general, posesorii de masini vechi, de parca le-ar veni factura de curent mai mare...). si pietonii... oooohhhhh doamne. abia astept sa-i potoleasca. daca in bucuresti mai e cum mai e (doar prin statiile RATB si pe langa piete se circula ca pe ulita) in afara e JALE. am evitat la limita niste tampiti care stateam bine merci pe drum european la taclale.... nu mai zic de carute, cai lasati liberi, copii si betivi care circula exact cum vor ei. as da amenzi mai mari pentru aia de se simt regii soselelor - si merg cu 80 in localitate si nu respecta semne si semafoare. si pentru cei care nu poarta centura, si pentru tampitii care isi poarta copiii in brate nu in scaun de bebe... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Membru de Onoare ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Editorialist Posts: 3,877 Joined: 9-December 05 From: Here and There Member No.: 70 ![]() |
eu as face drumurile. este inadmisibil ca sa mergi ca voda prin loboda - in contextul de fata, ca soferul prin toate gropile si canelele.
intr-adevar, pietonii sunt foarte indisciplinati - si daca traverseaza aiurea si vezi Doamne ii claxonezi tot ei te injura. multi merg aiurea, imbracati in negru noaptea, carutele nu sunt semnalizate. mai rau, am intalnit o multime de masini care nu aveau nicio lumina pe spate.. centura nu o poarta pe riscul lor.. iar scaune de bebe, sa fim seriosi, forte, cati isi permit? isi iau o dacie la cateva zeci de milioane si-s multumiti.. ca au muncit cativa ani pentru ea.. de unde atatia bani? romania e prea saraca pentru asta! |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Membru de Onoare ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Obsedat Posts: 703 Joined: 7-December 05 Member No.: 4 ![]() |
Daca nu au bani de un scaun pentru copii, macar sa stea cu el pe bancheta din spate! Dar am vazut atatia care tin copilul pe genunchi pe scaunul de langa sofer! Pai la o frana mai brusca, sare direct pe geam!
Si eu as baga sanctiuni mai drastice pentru cei care nu folosesc centura de siguranta! Si pentru cei care nu fac revizia masinii la timp! De aia se intampla atatea nenorociri la noi! |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Membru de Onoare ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Editorialist Posts: 3,877 Joined: 9-December 05 From: Here and There Member No.: 70 ![]() |
centura de siguranta - ma faci sa rad! nu stiu ce masina ai tu, dar la dacii centurile de siguranta sunt o bataie de joc.
mai intai ar trebui producatorii evaluati si indrumati spre un sistem mai bun si apoi soferii mustrati! nu toata lumea isi permite o masina straina. iar daciile - ca deh, asta e mandria tarii - sunt jalnice la acest capitol (si vorbesc despre o dacie de un an, la primul sofer). intr-adevar, masina pe care o conduc eu de obicei (si care nu este dacie - nu conteaza de fapt ce e) este super si chiar ma "leg" cu placere. si nu numai cand conduc, ci si chiar atunci cand sunt in spate port centura fara nicio problema! insa in dacia mai sus-amintita prefer sa ma risc. decat sa ma "rastignesc" si sa nu mai pot respira.. daca e sa mor, tot mor. cu sau fara centura. |
|
|
fortelady |
![]()
Post
#6
|
Musafir ![]() |
nu am dacie meg. dar indiferent cu ce masina ai merge, mai bine spanzurat de centura decat cu volanul in piept.
am facut scoala pe doua dacii si acolo mi-am format reflexul de pus centura. chiar daca nu e la fel de elastica cum este la masina mea. cat despre cei care circula cu dacia ca nu au bani de altceva... ar fi mai in siguranta si ei si noi daca ar folosi transportul in comun. nu e nici o suparare nici o rusine ca mergi cu metroul sau microbuzul. dar cand esti pe drum european (cum merg eu) si ai unu cu o masina de la 1900 toamna, o forteaza sa mearga la 100 km/h - dreptul lui - sa vezi ce misto e cand ii moare motorul si se opreste brusc in fata ta. iar tu nu ai timp sa franezi iar pe contrasens vine un camion. "daca e sa mor, mor" - corect. da' daca diferenta intre centura si ne-centura inseamna diferenta intre a ramane paralizat si a scapa intreg sau cu fracturi minime, prefer sa ma leg. chiar si cu o bucata de lant ruginit daca trebe (IMG:http://www.elady.ro/forums/style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Membru de Onoare ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Editorialist Posts: 3,877 Joined: 9-December 05 From: Here and There Member No.: 70 ![]() |
si eu as prefera metroul sau orice alt mijloc de transport in locul unei dacii vechi. insa nu multi gandesc asa.. au masina, sunt in rand cu lumea! in postul de mai sus ma refeream la centura pentru persoanele din spate - in orice caz, in fata trebuie centura. sunt de acord 100%.
din pacate masinile astea vechi scot si ffffff mult fum - la un moment dat am tras pe dreapta pentru a-mi aerisi plamanii - pur si simplu individul nu voia sa se dea mai pe dreapta ca sa il depasesc.. si ploua tare.. si nah, la experienta mea.. s-a indepartat el, am plecat si eu, am scapat de linie continua si am putut depasi. nu puteam ridica dealul in conditiile acelea.. si da, daca as putea, as avea mai multa grija cu certificatul de inmatriculare. ar trebui totusi sa ne gandim si la mediu. bucurestiul este unul dintre cele mai poluate capitale! (daca nu este pe pozitia 1 in top) |
|
|
kary_pink |
![]()
Post
#8
|
Musafir ![]() |
Una dintre principalele modificari legislative, valabile incepand cu 21 septembrie, se refera la sanctiunile contraventionale structurate pe clase, in functie de gravitatea abaterilor comise in trafic.
Astfel, noua lege prevede ca amenzile contraventionale se stabilesc "in cuantumul determinat de valoarea unui numar de puncte-amenda primite, in functie de regula de circulatie incalcata". Un punct-amenda reprezinta valoric 10% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotarare a guvernului. Mai mult, potrivit noului act normativ, contraventiilor li se stabilesc clase de sanctiuni carora le corespunde un numar de puncte - amenda, in functie de gravitatea faptelor si de pericolul social pe care il reprezinta. Clasele de sanctiuni sunt urmatoarele: a. clasa I de sanctiuni: 2-3 puncte amenda; b. clasa a II-a de sanctiuni: 4-5 puncte amenda; c. clasa a III-a de sanctiuni: 6-8 puncte amenda; d. clasa a IV-a de sanctiuni: 9-20 puncte amenda; e. clasa a V-a de sanctiuni: 21-100 puncte amenda. Amenzile prevazute la clasa a V-a de sanctiuni se aplica insa numai persoanelor juridice. sursa:Evenimentul Zilei |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
--- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Membru de Onoare Posts: 5,601 Joined: 8-December 05 Member No.: 28 ![]() |
Generalizare.
Pietonii sunt indisciplinati? Nu suntem toti pietoni la un moment sau altul? Ca doar nu luam masina si pana la paine? Persoanele care au Dacii, vechi sau altfel sa mearga cu metroul sau RATB-ul. Adica sa fie pietoni? Hmm... Motivul principal pentru care mergi cu masina, nu este sa fii in rand cu lumea, ci nevoia de deplasare in anumite imprejurari. Masina nu mai e de mult timp un moft, e o necesitate. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Membru de Onoare ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Editorialist Posts: 3,877 Joined: 9-December 05 From: Here and There Member No.: 70 ![]() |
suntem toti pietonii, tits, insa nu cred ca tu sari asa dintre masini, deodata, ca sa traversezi strada. nu am spus ca toti pietonii sunt indisciplinati, dar sunt unii care pur si simplu nu se uita - sunt pe trecere si cu asta basta (fie roshu, fie verde). imi face placere sa opresc la treceri - insa sa fiu injurata de cei care traverseaza aiurea.. ii claxonez de dracu'i ia.
de cand am permis am inceput si eu sa fiu mai atenta cand merg sa iau paine (si bineinteles pe oriunde merg, pentru ca pentru mine masina nu este vitala). |
|
|
![]() ![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 19th July 2025 - 10:05 PM |
|