![]() |
![]() |
kalua |
![]()
Post
#1
|
Musafir ![]() |
Cine ma ajuta cu lista asta? Ma intereseaza numai literatura straina de pe ea.
Eu locuiesc in strainatate si aici nu se da nimic asemanator. (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) Bine ca se plang profesorii ca nu citesc copiii! (IMG:style_emoticons/default/zapacitul.gif) Lista de lecturi obligatorii pentru elevii de gimnaziu a fost publicata in site This post has been edited by Maąt: Sep 3 2008, 02:40 PM
Reason for edit: PUS link
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Fondator eLady.ro ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrator Posts: 33,779 Joined: 7-December 05 Member No.: 5 ![]() |
Lista are alt rol. Daca in copilarie povestile sint privite numai aspectul de amuzament si de invatare de cuvinte noi, pentru clasa a v-a deja se pune accentul pe formularea unor idei despre carte, personaje, incep sa faca mici eseuri... e o alta abordare.
adicatelea, cum zic si acolo: Notă: Se vor selecta 10-12 texte literare de bază, destinate studiului aprofundat. Intre acestea vor fi incluse īn mod obligatoriu şi fragmente din operele scriitorilor clasici ai literaturii romāne. Ele pot fi īnsoţite de scurte texte auxiliare (literare sau nonliterare, inclusiv contemporane). Se sugerează ca textul de bază să nu depăşească, de regulă, o pagină. Din textele mai lungi pot fi oferite fragmente mai semnificative, lectura integrală urmīnd a constitui obiectul lecturii personale a elevilor. Lista noastră oferă sugestii orientative autorilor de manuale şi profesorilor. Aceştia pot alege şi alte titluri care să respecte următoarele criterii: valoric-estetic, stilistic, formativ. Opţiunile trebuie să vizeze texte īn măsură să evidenţieze noţiunile cuprinse la punctele 2 şi 3. 2. Textul 2.1. Texte literare - populare şi culte - aparţinīnd diverselor genuri şi specii. 2.2. Texte nonliterare: utilitare" (articolul de dicţionar, reclama etc.); distractive ("cuvinte īncrucişate, jocuri distractive etc.). Īn ceea ce priveşte textele nonliterare, acestea pot fi integrate īn lecţii ca elemente auxiliare, cu funcţie ilustrativă. 3. Teoria literară 3.1. Ce anume comunică literatura. Raportul dintre realitate şi literatură. 3.2. Textul şi opera. Opera literară. 3.3. Structura operei literare. Structura textului epic. Naraţiunea (ce şi cum se povesteşte, autorul şi naratorul). Descrierea. Dialogul. Personajul: caracterizarea sumară - portretul fizic şi portretul moral. 3.4. Figurile de stil. Enumeraţia. Repetiţia. Epitetul. Comparaţia. Personificarea. 3.5. Versificaţia. Strofa şi versul. Rima. Deci e ceva mai mult decit o simpla lectura, pentru va cei mici vor trebui sa interpreteze si sa filtreze, ba chiar sa si expuna din ce au citit. (IMG:http://www.elady.ro/forums/style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]() ![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 18th June 2025 - 04:10 AM |
|