![]() |
![]() |
ion |
![]()
Post
#1
|
Musafir ![]() |
deci, ce spuneam?
urmeaza sa pot si io sa va manipulez cu niste propozitii logice. i-hi-hi-hi - chiar iti vine sa nechezi. urmeaza capitolu: ION SI TEHNICILE DE MANIPULARE inainte de orice propozitie lojica de-a lu Ion, legat de bunu simt, un mic set de chestiuni: - cine vrea sa stie mai mult despre a fi om pa placu lu Dumnezeu. si NU musai al societatii: Dumnezeu este Tipul care face ceva spontan pe orice propozitie inteleapta sau legala - ca de exemplu - treaba mica pe o propozitie inteleapta sau legala de orice fel si domeniu. Daca acea propozitie il opreste de la INTELEGEREA fata de orice entitate - indiferent pacatele. E singura Religie demna de retinut, pt. cine vrea libertate in toate. INTELEGEREA. si RABDAREA pt. ajungerea la intelegere, (care genereaza pantre altele si MILA.) (Efectele milei?! Pozitive sau negative?! Numa cei ce simt MILA - le pot estima cu suficienta rabdare, ca sa le rezolve corect. ca aia o vazut practic.) acuma - INTELEGEREA trebe sa fie PERFECT LOGICA - dar mai trebe sa fie si ELASTICA (spirituala, fara prejudecati, mai presus de impulsuri, mai presus de legi, de pacate, de propozitii intelepte etc.) INTELEGEREA - trebe sa aiba deschidere mai mare spre viitor - si din cauza asta, toleranta mai mare pentru trecut - adica de fapt - toleranta INFINITA spre trecut - altfel niciodata nu va avea deschidere - nu va oferi sansa spre viitor. pentru a intelege cu toleranta infinita - trebuie rabdare infinita - uneori rabdarea da in curaj, of course. diferit religios de inconstienta. curaj asumat logic, in scopul intelegerii pana la capat - care va deschide sansa de viitor - reabilitarea celui inteles, oricare ar fi cel inteles. cu orice pacate. cu o singura conditie: ca cel inteles sa doreasca sincer sa se reabiliteze, sa vada clar, sa recunoasca clar si el, sincer, cum a fost si cum trebuie sa se schimbe, in viitor, in bine. cum poate lojica sa dea in simt? sa spui ca-i lojica si totusi asta sa fie simt - si nu - instinctu animal care sa considera ca-i simt: poi, sa numeste EMPATIE. empatia - ii atunci cand ION simte ca-l doare capu. si pa urma ii trece, sa zicem. vine Marie si-i zice lu Ion: "ma, ce ma doare capu." si atunci Ion poate NU o mangaie pa Marie sa-i treaca durerea - da Ion STIE - INTALEJE cum ii sa te doara capu, deci poate s-o inteleaga pa Marie, exact. fiindca si Ion o patit si o simtit cum ii asta. Ion isi imagineaza cum o doare pa Marie, fiindca stie cum l-o durut pa el. Isi imagineaza exact cum l-o durut pa el, plus sau minus ce-i mai transmite Marie, pa loc, atunci. si deduce lojic, dar si pan simt EMPATIC - destul de exact - cum trebe s-o-ntaleaga pa Marie. SIMPLU: aproximativ, ca pa el insusi, cand l-o durut si pa el in felu ala. Intalejerea asta empatica te face sa deduci ceva ESENTIAL- RELIJIOS: indiferent impulsu initial - pozitiv ori negativ - fata de om (si orice entitate) - alegerea finala va fi de impuls pozitiv indiferent argumentele pt. impulsu negativ. si asta egal MILA. in baza intelegerii empatice - care lojic poate aduce argumente si pt. impulsu negativ, dar simpatic, empatic, decide sa imagineze ca "daca ar fi intelegatorul in locul celui de inteles - cum s-ar simti?!" adica, daca Ion ar fi amu - in locu lu Marie - cum s-ar simti? poi, l-ar durea. si i-ar conveni ca Marie sa actioneze fara mila? poi, nu. si atunci Ion, dupa ce sa pune empatic in locu lu Marie, decide lojic dar mai mult pan simt, sa-i hie mila de Marie. (iar daca Ion atunci cand l-o durut capu, de exemplu, in loc sa sufere, o avut orgasm - decide empatic, sa sa bucure pt. Marie cand o doare si pa ea capu, amintindu-si cum l-o durut pa el, de o avut orgasm.) deci, fie ca ti-i MILA, fie ca te bucuri pt. altu - in momentu ala lasi propozitiile logice de impuls negativ impotriva lu ala pa care vrei sa-l inteleji. si aleji DOAR propozitiile lojice sau simturile empatice, care-ti dicteaza un impuls pozitiv - de doua tipuri: ACTIV sau PASIV. de preferat fiind impulsu pozitiv pasiv: sa NU doresti raul. sa doresti binele. atat. sincer. dupa actul intelegerii empatice. ca daca vrei chiar sa faci binele, sau sa feresti practic, de rau, activ, poate nu nimeresti exact si mai mult deranjezi. e legat de una dintre cele 10 porunci, parca: ce-am polologhit io, acuma. "ce tie nu-t place, altuia nu face?" - asta sa fie? propozitia intaleapta. poi, cam asta. insa aici vine partea de manipulare. aici, ABIA, DACA ION VREA, POATE SA VA MANIPULEZE. ION SI TEHNICILE DE MANIPULARE. tehnicile de manipulare ar fi posibile pan - 1. GENERALIZARE - LECTIA 1. - BULA si GENERALIZAREA v-am captat un pic? putem trece la Lectia 1? scopul este ca treptat - sa punem bazele filo ale unei Religii Universale, care sa arate lumii ca Relijie este, insa manipulare numa daca nu suntem avizati. |
|
|
![]() |
ion |
![]()
Post
#2
|
Musafir ![]() |
Leson 1. - BULA i GENERALIZAREA
prima porunca sa refera la iubire. in fine, io nu am memorie de tocilar. am citit Biblia de multe ori, si mai ales la nacaz, sfatuit de altii, sau din propriu impuls. da sa fiu al naibii. tot ce citesc, de oriunde, NU retin. pleaca undeva in subconstient si sa deblocheaza pa rand, cand am numa nevoie, si asa, esentialu, numa. fara pretentie de mare exactitate. si tradus cu propriile cuvinte. de aia, daca gresesc la documentare, mai corectati-ma. prima porunca nu ii aia - "Iubeste-t aproapele, CA PE TINE INSUTI?" daca-i aia, atunci banuiesc ca asta presupune chiar polologhia me, anterioara, cu intalejerea empatica - ce te poate duce la impulsu mai mult de simt decat lojic, in contra oricarui argument lojic, dar tot impuls lojic, adica lucid, liber si lucid si de fapt, lojic ales, impuls POZITIV: de a decide SA NU DORESTI RAUL. in baza deci, a intelejerii empatice. dar si lojice. insa cu ignorarea acelor judecati lojice, care te-ar duce, in ciuda intelejerii, la impulsuri negative. SA NU DORESTI RAUL. impuls de preferat pasiv, adica daca vrei sa si faci binele, nu doar sa-l doresti, atunci poti face si ca Bula, aiurea niste actiuni. pt. a si actiona, iti trebe acordu celui pt. care actionezi, chiar daca vrei binele. asta-i ideea. io, de exemplu, porunca asta am tradus-o "ce tie nu-t place, altuia nu face". acuma, polologhia despre intalejere, cred ca i-ar conveni oricui. ii bine sa fii intales - fara sa fii judecat - si daca esti judecat, sa fii doar analizat oral, nu pedepsit practic - sa fii iertat - sa primesti mereu inca o sansa - pt. reabilitare - si, oricum, sa fii lasat in pace - sa ai timp sa te mai corectezi. asta-i judecata lu Dumnezau. cea DREAPTA. cu NESFARSITA MILA. adica nesfarsita INTALEJERE, de fapt. LOJICA, DAR SI DE SIMT. daca ar fi DOAR LOJICA, ATUNCI mila NU s-ar mai simti, asta empatica. ci doar s-ar extraje concluzii reci, si atunci ar fi si concluzii non-mila, ar fi judecata inclusiv a diavolului, pt. judecata si atat. nu DOAR PT. CORECTARE. definitii: DREAPTA JUDECATA = PT. CORECTARE - cu intelejere empatica (mila) si NU doar lojica. dar si lojica. JUDECATA DIAVOLULUI = strict lojica, rece, fara intelejere empatica (mila) si inclusiv cu impuls negativ, de pedepsire. leson 1. Bula si Generalizarea "ce tie nu-t place, altuia nu face" deci daca Bula constata ca lui nu-i place inghetata, nu le cumpara nici la coptii, per exemplu. si asta, fara sa intrebe coptiii. ori daca-i intreaba, gaseste el pretext, chiar daca nu-i serios, sa nu le cumpere. si cred ca la fiecare porunca, nu-i greu sa dam cate minimum un exemplu, de generalizare de-a lu Bula. legat de iubire. daca lu Bula ii place sa hie iubit cu pasiune, de exemplu, el iubeste toate femeile cu pasiune, cum ii place lui insusi. insa el nu vede ca femeile sufera si-l injura. nu vede ca femeile mai vor si alte forme de iubire, nafara de pasiune. definitia relijioasa - dar de fapt definitia pur si simplu adevarata a iubirii (fiindca din pacate se tot confunda cu pasiunea): IUBIREA = decizia (ALEJEREA) lojica, lucida, facuta in baza intelejerii empatice (nu exclusiv lojice, dar si lojice) - de A NU DORI RAUL. atat. de a dori binele. atat. a dori binele. fara a intreprinde inca nimic activ. adica, dorinta. atat. la modul pasiv. dorinta de bine, in baza intelejerii empatice, pt. aproapele tau. presupune impulsuri de simt empatic - NU neaparat impulsuri de simt animalic, legate de pasiune (adica de iubirea ce presupune RELATII. de sex, sau alte relatii). iubirea relijioasa NU presupune relatii. ci o simpla atitudine. NU o actiune. ci un simplu transfer de intelegere lojica si empatica, lojica in planul inferior empatiei, dar nu de neglijat. de fapt presupune o relatie, dar in plan nepalpabil. la nivelul informatiei nepalpabile, dar adevarate. caci gandurile si cuvintele, informatia, exista, lucram cu ea, desi nu se poate palpa ca materie cu densitate, cum ar veni. DEFINITIE: INFORMATIA = PACHETUL DE BAZA IN UNIVERS - si se materializeaza sau nu, pt. palparea vulgara, insa EXISTA SI STA LA BAZA SI IN SUBTILUL A TOT CE SE POATE PALPA VULGAR. avem o dilema destul de mare: cand folosim sau nu orice rationament lojic. orice propozitie. orice generalizare. orice principiu. si ce e bine si ce e rau, ca asa, daca ne pierdem in teorie, parca nici astea nu-s prea clare. si atunci pica si definitia iubirii: a nu dori raul. ca noa, ce e rau si ce e bine?! dar cele 10 porunci - ce ne tot streseaza?! cand le aplicam si cand nu? exista si cazuri in care le aplicam, si de fapt in momentul respectiv nu era bine. cine ar fi Dumnezeu - de fapt? ce conteaza de fapt - ca sa poti sa te consideri relijios?! poi, majoritatea teoreticienilor - mai putin matematicienii - tind sa amestece si sa complice. si apoi sa stea si sa sa mire: maaa, da stii ca nu se mai inteleje nimic?! ce-ar fi sfant - la urma urmei? poi, cel mai corect, ar fi sa le luam pe rand - sa nu le amestecam. si, luati fiecare pe rand, sincer, DA SINCER, in interiorul vostru, CE VA PLACE - si ce nu va place. si ce credeti ca altuia ar place - sau nu - si CAND - fiindca si ACEST CAND - ADICA MOMENTUL - DAR SI IMPREJURAREA - SUNT SI ELE FACTORI - DE LUAT IN CALCUL. |
|
|
![]() ![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2025 - 01:44 PM |
|