![]() |
![]() |
ion |
![]()
Post
#1
|
Musafir ![]() |
deci, ce spuneam?
urmeaza sa pot si io sa va manipulez cu niste propozitii logice. i-hi-hi-hi - chiar iti vine sa nechezi. urmeaza capitolu: ION SI TEHNICILE DE MANIPULARE inainte de orice propozitie lojica de-a lu Ion, legat de bunu simt, un mic set de chestiuni: - cine vrea sa stie mai mult despre a fi om pa placu lu Dumnezeu. si NU musai al societatii: Dumnezeu este Tipul care face ceva spontan pe orice propozitie inteleapta sau legala - ca de exemplu - treaba mica pe o propozitie inteleapta sau legala de orice fel si domeniu. Daca acea propozitie il opreste de la INTELEGEREA fata de orice entitate - indiferent pacatele. E singura Religie demna de retinut, pt. cine vrea libertate in toate. INTELEGEREA. si RABDAREA pt. ajungerea la intelegere, (care genereaza pantre altele si MILA.) (Efectele milei?! Pozitive sau negative?! Numa cei ce simt MILA - le pot estima cu suficienta rabdare, ca sa le rezolve corect. ca aia o vazut practic.) acuma - INTELEGEREA trebe sa fie PERFECT LOGICA - dar mai trebe sa fie si ELASTICA (spirituala, fara prejudecati, mai presus de impulsuri, mai presus de legi, de pacate, de propozitii intelepte etc.) INTELEGEREA - trebe sa aiba deschidere mai mare spre viitor - si din cauza asta, toleranta mai mare pentru trecut - adica de fapt - toleranta INFINITA spre trecut - altfel niciodata nu va avea deschidere - nu va oferi sansa spre viitor. pentru a intelege cu toleranta infinita - trebuie rabdare infinita - uneori rabdarea da in curaj, of course. diferit religios de inconstienta. curaj asumat logic, in scopul intelegerii pana la capat - care va deschide sansa de viitor - reabilitarea celui inteles, oricare ar fi cel inteles. cu orice pacate. cu o singura conditie: ca cel inteles sa doreasca sincer sa se reabiliteze, sa vada clar, sa recunoasca clar si el, sincer, cum a fost si cum trebuie sa se schimbe, in viitor, in bine. cum poate lojica sa dea in simt? sa spui ca-i lojica si totusi asta sa fie simt - si nu - instinctu animal care sa considera ca-i simt: poi, sa numeste EMPATIE. empatia - ii atunci cand ION simte ca-l doare capu. si pa urma ii trece, sa zicem. vine Marie si-i zice lu Ion: "ma, ce ma doare capu." si atunci Ion poate NU o mangaie pa Marie sa-i treaca durerea - da Ion STIE - INTALEJE cum ii sa te doara capu, deci poate s-o inteleaga pa Marie, exact. fiindca si Ion o patit si o simtit cum ii asta. Ion isi imagineaza cum o doare pa Marie, fiindca stie cum l-o durut pa el. Isi imagineaza exact cum l-o durut pa el, plus sau minus ce-i mai transmite Marie, pa loc, atunci. si deduce lojic, dar si pan simt EMPATIC - destul de exact - cum trebe s-o-ntaleaga pa Marie. SIMPLU: aproximativ, ca pa el insusi, cand l-o durut si pa el in felu ala. Intalejerea asta empatica te face sa deduci ceva ESENTIAL- RELIJIOS: indiferent impulsu initial - pozitiv ori negativ - fata de om (si orice entitate) - alegerea finala va fi de impuls pozitiv indiferent argumentele pt. impulsu negativ. si asta egal MILA. in baza intelegerii empatice - care lojic poate aduce argumente si pt. impulsu negativ, dar simpatic, empatic, decide sa imagineze ca "daca ar fi intelegatorul in locul celui de inteles - cum s-ar simti?!" adica, daca Ion ar fi amu - in locu lu Marie - cum s-ar simti? poi, l-ar durea. si i-ar conveni ca Marie sa actioneze fara mila? poi, nu. si atunci Ion, dupa ce sa pune empatic in locu lu Marie, decide lojic dar mai mult pan simt, sa-i hie mila de Marie. (iar daca Ion atunci cand l-o durut capu, de exemplu, in loc sa sufere, o avut orgasm - decide empatic, sa sa bucure pt. Marie cand o doare si pa ea capu, amintindu-si cum l-o durut pa el, de o avut orgasm.) deci, fie ca ti-i MILA, fie ca te bucuri pt. altu - in momentu ala lasi propozitiile logice de impuls negativ impotriva lu ala pa care vrei sa-l inteleji. si aleji DOAR propozitiile lojice sau simturile empatice, care-ti dicteaza un impuls pozitiv - de doua tipuri: ACTIV sau PASIV. de preferat fiind impulsu pozitiv pasiv: sa NU doresti raul. sa doresti binele. atat. sincer. dupa actul intelegerii empatice. ca daca vrei chiar sa faci binele, sau sa feresti practic, de rau, activ, poate nu nimeresti exact si mai mult deranjezi. e legat de una dintre cele 10 porunci, parca: ce-am polologhit io, acuma. "ce tie nu-t place, altuia nu face?" - asta sa fie? propozitia intaleapta. poi, cam asta. insa aici vine partea de manipulare. aici, ABIA, DACA ION VREA, POATE SA VA MANIPULEZE. ION SI TEHNICILE DE MANIPULARE. tehnicile de manipulare ar fi posibile pan - 1. GENERALIZARE - LECTIA 1. - BULA si GENERALIZAREA v-am captat un pic? putem trece la Lectia 1? scopul este ca treptat - sa punem bazele filo ale unei Religii Universale, care sa arate lumii ca Relijie este, insa manipulare numa daca nu suntem avizati. |
|
|
![]() |
ion |
![]()
Post
#2
|
Musafir ![]() |
a, uite o-ntrebare pt. care im permit sa revin:
la ce bun sa suferim 99% din viata ca dupa aia tot nu ne simtim fericiti? Dumnezau vede ca nu mai serveste la nimic - asa cum ar fi dorit El. Dar asta nu din vina noastra. Ci din a acelora care ne iau spatiu vital cu prostia de tip imuabil. Adica fara bun-simt si fara dorinta de indreptare. Si pt. aia tot ce-i posibil ca vine amu apocalipsa. In 2007, spunea cineva. In 2014, spunea altcineva. Dar asta depinde numa de vointa celor care persista in greseala, de a se trezi sau nu. Si asta e o teorie. Nu o certitudine. Dar culmea ca mie-m pare ca sa leaga si nu-i deloc mai fantastica decat simtu religios. Cei care vor sa sa indrepte n-au de ce sa sa teama. Doar putere sa ceara de Sus sa reziste pana vine Raiu pa pamant. nu? daca pamantu n-o vrut sa suie la Rai - atunci vine Raiu la pamant. Chinurile au totusi scopu de a incerca o trezire - indiferent, a altora, ori a noastra, noi nu putem stii, decat pa parcurs si gandind mereu cu maxima rabdare (curaj) - fara pripeala. Si nu-s neaparat de la Dumnezau, toate. Ci pot fi din diverse cauze. DEFINITIE: FERICIREA - cred ca sa refera la CONSTIENTIZAREA UNOR SANSE DIVERSE - NU la bucuria per moment, legata de indeplinirea dorintelor diverse. cum ar arata un om hlizind permanent - pa termen lung - pretinzand in asta FERICIREA sau saltand intr-un picior - pa termen lung - permanent - fara oprire... una-i bucuria sau multumirea - iar FERICIREA nu sa leaga nici de starea de bine, nici de bucurie - ATENTIE - fericirea se leaga de CONSTIENTIZAREA UNOR SANSE DIVERSE (io, dupa scrierile astea, de exemplu, pot indura reactii inclusiv negative - de exemplu - dar is fericita ca am avut sansa sa lupt si chiar sa sufar pt. om - impotriva indobitocirii pa baza de idei - pt. echilibru - impotriva GENERALIZARII ORBESTI, etc.) a mirosi fericirea echivaleaza cu a mirosi scopul tau adevarat in viata - si a deveni constient ca asta e de fapt o sansa, chiar daca viata practica iti arata ca un esec lamentabil, judecata pripit. aproape seamana cu ILUMINAREA. Iluminarea ii probabil descoperirea unor valori care nu-ti mai pot fi luate (distruse) - si astea nu se pot proteja asa decat in INTERIOR. Deci e vorba de descoperirea de valori ce tin de SINE - de INTERIOR. care sunt imposibil de luat, pierdut, distrus. Seamana cu fericirea. Si "cu ruptu in 14" pt. o viata EXTERIOARA de strict necesar si suferinte care tin de cauze exterioare. Seamana cu renuntarea lui Sidharta (Buda) pt. valorile exterioare - si retragerea pt. cautarea de valori cum spun mai sus. Si asta, LIBER ALES. in fine. teorie si pareri - presupuneri personale. reamintesc. noa, am vazut. poi, daca se poate un jurnal si mie - sa sa numeasca "Ultima me carte". merci mult. |
|
|
![]() ![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2025 - 01:52 PM |
|