![]() |
![]() |
ion |
![]()
Post
#1
|
Musafir ![]() |
deci, ce spuneam?
urmeaza sa pot si io sa va manipulez cu niste propozitii logice. i-hi-hi-hi - chiar iti vine sa nechezi. urmeaza capitolu: ION SI TEHNICILE DE MANIPULARE inainte de orice propozitie lojica de-a lu Ion, legat de bunu simt, un mic set de chestiuni: - cine vrea sa stie mai mult despre a fi om pa placu lu Dumnezeu. si NU musai al societatii: Dumnezeu este Tipul care face ceva spontan pe orice propozitie inteleapta sau legala - ca de exemplu - treaba mica pe o propozitie inteleapta sau legala de orice fel si domeniu. Daca acea propozitie il opreste de la INTELEGEREA fata de orice entitate - indiferent pacatele. E singura Religie demna de retinut, pt. cine vrea libertate in toate. INTELEGEREA. si RABDAREA pt. ajungerea la intelegere, (care genereaza pantre altele si MILA.) (Efectele milei?! Pozitive sau negative?! Numa cei ce simt MILA - le pot estima cu suficienta rabdare, ca sa le rezolve corect. ca aia o vazut practic.) acuma - INTELEGEREA trebe sa fie PERFECT LOGICA - dar mai trebe sa fie si ELASTICA (spirituala, fara prejudecati, mai presus de impulsuri, mai presus de legi, de pacate, de propozitii intelepte etc.) INTELEGEREA - trebe sa aiba deschidere mai mare spre viitor - si din cauza asta, toleranta mai mare pentru trecut - adica de fapt - toleranta INFINITA spre trecut - altfel niciodata nu va avea deschidere - nu va oferi sansa spre viitor. pentru a intelege cu toleranta infinita - trebuie rabdare infinita - uneori rabdarea da in curaj, of course. diferit religios de inconstienta. curaj asumat logic, in scopul intelegerii pana la capat - care va deschide sansa de viitor - reabilitarea celui inteles, oricare ar fi cel inteles. cu orice pacate. cu o singura conditie: ca cel inteles sa doreasca sincer sa se reabiliteze, sa vada clar, sa recunoasca clar si el, sincer, cum a fost si cum trebuie sa se schimbe, in viitor, in bine. cum poate lojica sa dea in simt? sa spui ca-i lojica si totusi asta sa fie simt - si nu - instinctu animal care sa considera ca-i simt: poi, sa numeste EMPATIE. empatia - ii atunci cand ION simte ca-l doare capu. si pa urma ii trece, sa zicem. vine Marie si-i zice lu Ion: "ma, ce ma doare capu." si atunci Ion poate NU o mangaie pa Marie sa-i treaca durerea - da Ion STIE - INTALEJE cum ii sa te doara capu, deci poate s-o inteleaga pa Marie, exact. fiindca si Ion o patit si o simtit cum ii asta. Ion isi imagineaza cum o doare pa Marie, fiindca stie cum l-o durut pa el. Isi imagineaza exact cum l-o durut pa el, plus sau minus ce-i mai transmite Marie, pa loc, atunci. si deduce lojic, dar si pan simt EMPATIC - destul de exact - cum trebe s-o-ntaleaga pa Marie. SIMPLU: aproximativ, ca pa el insusi, cand l-o durut si pa el in felu ala. Intalejerea asta empatica te face sa deduci ceva ESENTIAL- RELIJIOS: indiferent impulsu initial - pozitiv ori negativ - fata de om (si orice entitate) - alegerea finala va fi de impuls pozitiv indiferent argumentele pt. impulsu negativ. si asta egal MILA. in baza intelegerii empatice - care lojic poate aduce argumente si pt. impulsu negativ, dar simpatic, empatic, decide sa imagineze ca "daca ar fi intelegatorul in locul celui de inteles - cum s-ar simti?!" adica, daca Ion ar fi amu - in locu lu Marie - cum s-ar simti? poi, l-ar durea. si i-ar conveni ca Marie sa actioneze fara mila? poi, nu. si atunci Ion, dupa ce sa pune empatic in locu lu Marie, decide lojic dar mai mult pan simt, sa-i hie mila de Marie. (iar daca Ion atunci cand l-o durut capu, de exemplu, in loc sa sufere, o avut orgasm - decide empatic, sa sa bucure pt. Marie cand o doare si pa ea capu, amintindu-si cum l-o durut pa el, de o avut orgasm.) deci, fie ca ti-i MILA, fie ca te bucuri pt. altu - in momentu ala lasi propozitiile logice de impuls negativ impotriva lu ala pa care vrei sa-l inteleji. si aleji DOAR propozitiile lojice sau simturile empatice, care-ti dicteaza un impuls pozitiv - de doua tipuri: ACTIV sau PASIV. de preferat fiind impulsu pozitiv pasiv: sa NU doresti raul. sa doresti binele. atat. sincer. dupa actul intelegerii empatice. ca daca vrei chiar sa faci binele, sau sa feresti practic, de rau, activ, poate nu nimeresti exact si mai mult deranjezi. e legat de una dintre cele 10 porunci, parca: ce-am polologhit io, acuma. "ce tie nu-t place, altuia nu face?" - asta sa fie? propozitia intaleapta. poi, cam asta. insa aici vine partea de manipulare. aici, ABIA, DACA ION VREA, POATE SA VA MANIPULEZE. ION SI TEHNICILE DE MANIPULARE. tehnicile de manipulare ar fi posibile pan - 1. GENERALIZARE - LECTIA 1. - BULA si GENERALIZAREA v-am captat un pic? putem trece la Lectia 1? scopul este ca treptat - sa punem bazele filo ale unei Religii Universale, care sa arate lumii ca Relijie este, insa manipulare numa daca nu suntem avizati. |
|
|
![]() |
ion |
![]()
Post
#2
|
Musafir ![]() |
1. nevoia = simtul de conservare = strict necesarul = un adevar existent = o valoare existenta = o valoare verificabila pan simt.
2. dorinta diferita de nevoie = orice altceva - creat sau adaugat din alta parte - pa langa adevarul simtului de conservare existent. este CLAR ca 1. va avea prioritate in fata lui 2. si fiecare om este liber sa experimenteze care dintre cele doua puncte - ce experiente ii poate oferi. dar cu anumite limite, aceasta libertate. de ce s-ar impune limite? exemplu - politica strictului necesar in ce priveste resursele comune, planetare - mi se pare necesara: priveste relatiile intre oameni, si respectul reciproc. indiferent nivelurile, dreptul la un strict necesar din resursele comune planetare trebuie sa apartina tuturor. - consumatorii industriilor placerii - au multe aspecte de analizat: un aspect ar fi cel al reziduurilor poluante. generate in plus fata de cele din industriile strictului necesar. alt aspect ar fi cel al exceselor daunatoare sanatatii proprii. alt aspect ar fi cel al costurilor ne-strict-necesare asumate pentru placeri. si care mereu se simt undeva, cumva, candva, de cineva. costuri de timp, de bani, de relatii. etc. - pct. 1 vine din simt de conservare - pct. 2 vine din imaginatie. prin imaginatie poate ispiti si diavolul. - pct. 2 vine si din informatii (valori) independente de simtul de conservare. si astea pot pacali usor un om sa-si ignore simtul de conservare - al lui sau al altor oameni, incalcand principiul de respect reciproc. pentru pct. 2 are orice carte religioasa tot felul de trimiteri. se poate citi si alege. pentru pct. 2 merita sa optezi, daca e vorba de valori ajutatoare punctului 1, dar cu costuri minime. etc. (sper ca am nimerit o varianta neobositoare de expunere a temei.) |
|
|
![]() ![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2025 - 12:55 PM |
|