![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Fondator eLady.ro ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Administrator Posts: 33,779 Joined: 7-December 05 Member No.: 5 ![]() |
Spor la scris! (IMG:style_emoticons/default/322.gif)
|
|
|
![]() |
ion |
![]()
Post
#2
|
Musafir ![]() |
EDUCATIE
1. Educatie + Invatamant Propuneri: A. Separarea Sistemului de EDUCATIE de Sistemul de INVATAMANT B. Sistemul de EDUCATIE de Stat Sa se mute DIN Şcoli In MASS-MEDIA C. DESFIINŢAREA Sistemului de INVATAMANT de STAT Ξn favoarea Sistemului de INVATAMANT PARTICULAR Analiza - Pct. A + B: Sistemul EDUCATIONAL de STAT - ar trebui sa fie STRICT pentru formarea EDUCATIEI. Ar trebui SEPARAT de sistemul de INVATAMANT. Sistemul de STAT - EDUCATIONAL - NU ar trebui sa pregateasca pentru concurarea ulterioara pentru locurile de munca si cariera. Ar trebui sa fie fara note, examene si diplome, ori alte recunoasteri. Cu aceleasi discipline, care se predau de obicei, insa intr-un alt stil: mai mult axat pe cultura, intr-un mod relaxant, sa mearga la suflet, decat stresant, cu multe probleme si exercitii, care servesc carierei. Adica sistemul EDUCATIONAL sa fie EDUCATIONAL - SI ATAT. Şi DOAR sistemul EDUCATIONAL - sa ramana de STAT. Astfel: Sistemul EDUCATIONAL de STAT să NU se desfăşoare in scoli, cu frecventa. Ci sa fie DIFUZAT in MASS-MEDIA, RADIO, TV, PC-NET, ARTA, INFOPRENORIAT, etc. Fara frecventa, in scoli. Adica sa NU mearga copilul la scoala pentru EDUCATIE. Ci EDUCATIA sa patrunda la copil, prin mijloace de raspandire si informare in masa. Analiza - Pct. C: Sistemul de INVATAMANT, sa fie separat, DOAR PARTICULAR si axat pe specializare. Sistemul de INVATAMANT sa fie NE-obligatoriu. Sub orice forma se opteaza de fiecare, la libera alegere, in particular. Pregatind intreprinderea privata. Cariera pierzandu-si sensul. Economia sa fie pe baza de servicii si intreprinderi mici, individuale si familiale. Iar daca ies si intreprinderi mari, atunci cine s-a pregatit, n-are decat sa mearga la interviu si sa concureze o singura data, pentru locul de munca si atat. Fara sa prezinte diplome, atestate sau recunoasteri. Doar pe testare practica propriu-zis. Concret. Pe ce stie si e stapan si absolut competent, ca a vrut el sa studieze, in particular. Si atat. Argumente: Sistemul de INVATAMANT PARTICULAR MULT MAI evoluat decβt INVATAMANTUL de STAT: La inceput ar fi un pic mai dificil pentru saraci. Dar relativ repede s-ar dezvolta scoli particulare care s-ar axa inclusiv pe barter ori pe gratuitati. Datorita legii concurentei, intre scoli. Si ar fi mai SANATOS ca omul sa aleaga scoala cu ce specializari si cu ce regulamentele interne ii convin - si NU sa mearga obligat la scoala - iar apoi regulamentele fixe de stat, sa-i streseze primii ani din viata, si cei mai importanti, mai mult decat beneficiaza. S-ar stimula interesul LIBER, cu adevarat DEMOCRATIC, individual - NE-DIRIJAT sau CENTRALIZAT, pentru studiu si intreprindere personala, pentru supravietuire - dar mult mai probabil pe vocatie reala, decat pe nimereala. S-ar desfiinta ambitiile pentru recunoasteri oficiale fara acoperire in timp si practica pentru hartogarie si birocratie goala coruptia si mafia intelectuala. Adica cine vrea medicina, de exemplu, sa nu mai treaca pan alte calvaruri, de discipline, ci sa se specializeze, cf vocatiei. Etc. Si n-am mai vedea atatia oameni plictisiti de locul lor de munca si nepotriviti in locurile respective. Cu diploma de 3 feluri si pasiune de al patrulea fel, diferit de cele 3 feluri de diplome. 2. Educatie Invatamantul PRIMITIV de Stat (2000-....?!) Analiza: prezenta obligatorie si dupa orar Trezirea la ore matinale este vazuta ca o disciplina de invatamant, se pare. Dar indiferent scopurile nobile - este o TORTURA. In frigul de dimineata, in sezonul rece, cand ochii, urechile sau sinusurile se adapteaza mai greu de la odihna - la contactul brutal cu aerul rece. Cum nu mai sunt nici vremurile INJURATE - de dictatura - iar copiii au acum stricta nevoie sa fie insotiti dus-intors, drumul la scoala - pentru securitate (efectele libertăţii) - unul dintre parinti se vede obligat sa-si sacrifice cariera. Ori sa lase copilul la semiinternat, in loc sa alerge repede acasa, sa mai recupereze saracutul somnul pierdut dimineata. Si hai sa zicem - dar stiti ce fac majoritatea elevilor - de ce le place sa frecventeze, chiar cu riscul sa-si distruga sanatatea? Pai, le place sa frecventeze pentru placerea de-a trai senzatiile colectivitatii. Buna rea, e colectivitate si asta-i fascineaza, zilnic. E viata goala, in chiloti. Nu seamana cu educatia vorbita, de-acasa. OK. dar de ce tocmai cand ar putea sa stea acasa sa invete unul singur, de la 2 parinti, mai elastic, decat 30 de copii, la gramada, rigid, de la o singura invatatoare?! Pot sa se autodefineasca, vag, comparandu-se cu colegii. Ori cu trecatorii de pe traseul pan la scoala? Dar si sa prinda complexe, prosteste, caci fara o asistenta psihologica permanenta nu-i intereseaza decat frezele, agrafele, fustitele, accesoriile si rechizitele, cat mai colorate. Vorbesc parintii cu ei, tot drumul pan la poarta scolii si ei schiteaza da-da-uri iritate, ca nu pot sa para si ei liberi, puternici si sefi in casa. Eseu: I-am spus copilului (citez): - lipseste numai de-al naibii, ca sa poti si tu sa dormi si sa petrecem mai mult in familie - ca de aia traim, iar munca de dragu numai al muncii sau prezenta tot in spiritul asta s-o presteze cui ii place; - si daca l-i se pare la un moment dat obraznicie, arata-le cat lucram noi acasa, si toate recuperarile facute ca lumea, nu ca la scoala, cu un scris grabit, stresat si tras de par; - povesteste-le toate alea de cultura, tehnica, sanatate si informare de pe net. ca nu faci intr-un an atata documentare, la doua scoli frecventand in paralel; - repara-i PC-u la diriga si da-i cadou programe si divertisment, pa niste blanckuri; - invita-l pa colegu ce-l iubesti la noi, la un film, la o prajitura, un fotbal, orice; - ia e-mailurile cui vrei si vorbiti pa mesenger pana obositi; - invata tehnica scrisului de mana, si a cititului; - cu tehnica scrisului invata sa-ti identifici si controlezi starile psihice, nu caligrafie - ci claritate, concizie si profesionalism; - tehnica cititului te face un lider si formator de opinie; - lasa mersu la scoala de dragu mersului si invata limbi straine; - da naibii de stiinte exacte, ca n-ai tu fizic de ele; alea ar trebui sa le faca numa cine opteaza pantru ele, special; - fa un sport; - fa un instrument muzical; - invata sa joci, in viata, mai ales dupa filosofia sahului; - invata sa-nveti mereu; si filosofie, mai intai de orice; - crede in Dumnezeu si ce te mai pasioneaza sa fie basca; - gaseste-ti un echilibru, dupa fiecare clatinare si pt. asta trebe sa scapi de orgoliul prostesc; nu de orgoliul strict necesar; - nu trai si nu vegeta ca sa irosesti timpul daruit de Dumnezeu; - e posibil ca invatatoarea te iubeste mai mult daca nu-ti vede mutra toata ziua, ca are mai putina harmalaie in clasa si va trece absentii cu vederea; - eu, daca ma imbolnavesc de la stress, nu mai pot sa te duc la scoala, in nici un caz sa ma trezesc dimineata. cum o sa poti sa mai frecventezi?! - in plus, eu am treaba, pentru supravietuire. si mai duc si vreo cateva batalii personale; - cine ma ajuta cu gospodaria?! - taica-tau trage ca boul la doua servicii si azi maine cade fizic sau psihic; un simplu serviciu nu ma va ajuta sa inlocuiesc pierderea lui; am nevoie cu orice pret de sanatate si o afacere; - ma streseaza fantastic, in mijlocul lucrului, sa ma ridic de la PC, sa las totul mergand, sa te aduc de la scoala; - body-guarzii care fac bascalie si maraie la mine ca vin tarziu; - parintii colegilor care ma urasc din start - si eu pe ei - si nu exista nici o cale de conciliere... - si-acum, sa fac propuneri de legi, pan la 2 noaptea, apoi, pan la 4 dimineata, sa copiez si sa salvez toata munca; - si nu mai am chef si de o scoala de dragul prezentei si afisarii; - esti mai titrat - mai liber, fara. si fara greturi si complexe. (acesta a fost un eseu - caci propunerile de lege evoluate se fac liber si evoluat, nu se pune baza in forma - ci in continut.) PROPUNERE, in consecinta: VREM (destul de multa lume, nu doar rromii, care am inteles ca au cerut si obtinut acest drept) - - DREPT LA SCOALA FARA FRECVENTA, cu examene, din cand in cand. INCEPAND DIN CICLU PRIMAR, pana in panzele albe. La cerere. Adica cine solicita. Restul, care vor, s-o faca p-asta clasica. Treaba fiecaruia. Argumente: - Sa se inteleaga clar. Nu suntem toti la fel. Nu mergem cu turma nicaieri. Nici macar la scoala. Exista oameni care au realizari diverse si fac mult mai mult decat simpla prezenta. Si nu sunt respectati. Le rad in nas toti conformistii care cred ca trezitul si prezenta odata cu gainile e totul, in viata. Inca n-am depasit porcaria asta de sistem?! - Se strica si clima. E o tortura drumul pan la scoala. Suntem multi, ne inghesuim circuland si injurand sa ajungem la timp, in loc sa ne facem treaba cat posibil de acasa. In occident acest mod de lucru se raspandeste din ce in ce mai mult. - Plus sistemul de educatie, adopta internetul, invatamantul de la distanta si calificarile doar pe baza de examene periodice. Nu freaca un sediu, scoala, gradinita etc., 50% pe putin cu tot cu transport, din timpul zilnic de viata. Viata e si asa aglomerata, stresanta si scurta. In ziua de azi. - Ca sa nu mai vorbim de colectivitate, care e din ce in ce mai greu de estimat, ca impact asupra individului, din cauza cresterii violentei de toate genurile, in lume si la toate categoriile sociale si de varsta. Iti trimiti copilul la o institutie cu program full-time, de invatamant, si poate primesti un telefon, intr-o zi, ca un coleg i-a dat in cap, ori l-a trantit cu tampla in coltu bancii etc. si esti rugat languros de sistem s-o lasi balta cu gargara si sa faci inmormantarea fara scandal, ca oricum nu-ti mai foloseste la nimic. Un accident nefericit sa-l mai despici in patru... Insa daca ar exista si optiunea pentru fara frecventa, la cine opteaza, atunci cine ar opta in continuare pentru frecventa la zi, si-ar asuma macar benevol riscurile si jenele, si nu ne-am simti ca vacile in urma turmei, obligati sa facem toti flotarile educative, in acelasi fel. Contraargumente?! Se pot aduce argumente impotriva invatamantului la FF, la toate ciclurile. Numai timp de spalat limba-n propozitii, pentru aspect la oglinda, sa ai. Dar timpurile merg spre supraaglomerare, de toate felurile. Si daca azi cer eu, FF, izolat, maine va fi o necesitate inteleasa de la sine. Veti vedea. Si sper ca veti aproba. Cum ati putut aproba la rromi, care se pare ca au fost cu un pas inainte. 3. Educatie Propuneri TEME de educatie: A. Educatia consumatorului Clasificarea industriilor: - industriile strictului necesar - industriile placerii - industriile de droguri - etc. B. Analiza tipului de consumator C. Punerea in balanta a castigului real si a celui imaginat D. Punerea in balanta a pierderilor, la nivel de individ, societate, cat si la nivel de ecosistem E. Vezi Pct. 1 Sănătate. F. Vezi Pct. 2 Social. G. Vezi Pct. 1 Educatie + Invatamant H. Vezi Pct. 1 Cod Penal I. Vezi Pct. 1 - Drepturile omului Social |
|
|
![]() ![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 21st July 2025 - 05:43 PM |
|