Inspirata de cartea cu acelasi nume, pe care n-am pus deocamdata mana, ma gandesc sa reeditam lista, intr-o viziune proprie. Nu e vorba de filme de Oscar, nici de ecranizari celebre neaparat, ci mai degraba de optiunea fiecaruia...Ordinea este absolut aleatoare, fara ordine alfabetica sau chiar a preferintelor, ci mai degraba cum va vin in minte.
Singura rugaminte ar fi sa nu se repete filmele, in rest...cate se poate..., in plus, sa nu apartina aceluiasi gen, dar asta e si ideea... ;)..si sa merite vazute, dar nu din punct de vedere al incasarilor (deci nu topuri comerciale).
Ce spuneti, va tine?
Hai ca incep eu, cum imi aduc aminte:
1.The Shining, 2.The Doors, 3. 9 1/2 Weeks, 4. The Merchant of Venice (cu Al Pacino) , 5. Interview with a vampire, 6. American History X, 7.Crash, 8. The Silence of the Lambs, 9. Tombstone, 10. Restoration, 11. Frankenstein (cu Robert de Niro), 12. Lolita (cu Jeremy Irons), 13. Forrest Gump
Revin cand ma mai gandesc, va astept si pe voi...
Gladiatorul, Troia ( mie mi-au placut muuult) In general imi plac foarte mult filmele istorice
Sa continui, ca vad ca sunt singura...poate ajung la 1001 :D
14. Dead Ringers, 15. Henry si June, 16. Vanilla Sky, 18. Kill Bill 1, 19. Kill Bill 2, 20.Terminator 2, 21. American Beauty, 22. Fight Club, 23. Taxi driver, 24. Trainspotting, 25. Psycho, 26. Edward Scissorhands, 27. Tuck Everlasting, 28.Artificial Intelligence
29.The Godfather 1
30.The Godfather 2
31.Lista lui Schindler
32.Seven
33.Mulholland Dr
34.Dogville
35.Reservoir Dogs
36.The Shawshank Redemption
37.Requiem for a dream
38.One Flew over the cuckoo's nest
39.La Vita e Bella
40.Pulp Fiction
Acum imi dau seama, ca ar trebui modificat, am sarit numaratoarea peste Catalina.
Ca sa nu fie bai, trecem direct la 42 (cu cele doua).
42.Butterfly Effect
43.Modigliani
44.Orient express
45. Scent Of a Woman
46. Saw I + II
47. Girl With a Pearl Earring
48. Devil's Advocate
49. Sweet November
50. Pretty Woman
51. American Pie (toate- pe mine m-au amuzat!)
52. The Gift
53. Lord Of War
54. Lord of the ring(toate 3- cartea a fost votata cartea mileniului pe nu stiu ce site)
55. The Green Mile
56. Once upon a time in America
57. Unforgiven
58. Godfather III
59. Kingdom of heaven (mie una mi-a placut mai mult decat Troia)
60. Cold mountain
Vorbim aici de filmele preferate sau de filmele care au facut istorie? ::)
61 sau 63 (ca pana la urma nu au fost luate in consideratie cele 2 pe care le-am mentionat mai sus) : Titanic fratilor! Mi-e mi-a placut si e si un mare film. (ultima varianta)
62. A Beautiful Mind
63. Casablanca
64. Pe aripile vantului
65. Sunetul muzicii
66. Saving private Ryan
Catalina, my mistake...am zis 42 si trebuia 43...acolo erau cele doua filme (41 si 42, asa s-a luat in considerare doar unul...). Deci, 41.Gladiator..si ...67 Troia, ok?
E vorba de filmele care, in viziunea proprie, ar trebui vazute in viata asta...
68.Pasarile, 69. Surviving Picasso (cu Anthony Hopkins), 70. Dracula, 71. Chaplin, 72. Natural Born Killers, 73. Leaving Las Vegas, 74. Thelma and Louise, 75. E.T., 76. Ghost, 76.Dances with Wolves, 77.Indecent Proposal, 78. Superman (1978), 79. Moulin Rouge, 80.Philadelphia.
81. trenul vietii
82. avionul condamnatilor (imi place coloana sonora)
83. cinderella man (sper ca asa se scrie) :P
Ok, m-am mai gandit
84. Cape Fear, 85. The Hours, 86. Dangerous Liaisons, 87. Rain man, 87. When Harry met Sally, 88. Gia, 89. People vs. Larry Flynt, 90. Crouching Tiger, Hidden Dragon.
91. City of Angels - Meg Ryan :-*
People vs. Larry Flynt sunt de parere ca este un film de referinta, la fel Blow ca tot veni vorba de real life, sau American History X.
95. The 51st State - Samuel L. Jackson, Meat Loaf, Robert Carlyle
96. Asterix et Obelix, Mission Cleopatre - Gérard Depardieu, Monica Bellucci
97. My Fair Lady - Audrey Hepburn, Rex Harrison
98. Sabrina - Humphrey Bogart, Audrey Hepburn, William Holden
99. Leon - Jean Reno, Gary Oldman, Natalie Portman
100. Four Weddings and a Funeral - Hugh Grant, Andie MacDowell, Rowan Atkinson
101. Zatoichi - Takeshi Kitano, Tadanobu Asano
102. Shakespeare In Love - Joseph Fiennes, Gwyneth Paltrow, Ben Affleck, Colin Firth
103. Gandhi - Ben Kingsley, Martin Sheen
104. Bruce Almighty - Jim Carrey, Morgan Freeman, Jennifer Aniston
105. La Reine Margot - Isabelle Adjani, Daniel Auteuil.
Astea sunt doar o bucatica mica din cele peste cinci sute de filme de care am facut rost de-a lungul timpului, data viitoare revin cu lista celor romanesti care chiar merita vazute. :-*
Revin cu:
106. Closer, 107. Solaris, 108. Hidalgo, 109. L.A. Confidential, 110. White cat, black cat, 111. Casino, 112. Grease, 113. High Fidelity, 114. The patriot, 115. Brazil, 116. The manciurian candidate,117. Close encounters of the third kind, 118. Wyatt Earp, 119. Chinatown, 120. Lawrence of Arabia, 121. Zorba the Greek
Isus din Nazareth - Zefirelli
Pe aripile vantului
124. Eternal Sunshine of the Spotless Mind - exceptional filmul
125. Frumoasa venetiana -
126. Cruel Intentions
Pentru amatorii genului si nu numai, 2 filme de referinta:
127. The Ring,
128. The Grudge
:-* si cum imi mai aduc aminte va mai zic :)
21 grams
lista lui schindler
pacientul englez
Nu stiu daca mai are vreun sens numaratoarea, unele au fost postate de mai multe persoane
Dar incep si eu lista mea:
Clanul sicilienilor
Love story
The Tin Drum
Cabaret
Scarface
Frida
Lili Marleen
The Marriage of Maria Braun
Amadeus
Filmele lui Hitchcock
Le vieux fusil (The Old Gun)
La piscine (The Swimming Pool)
The Unbearable Lightness of Being
Parfum de femeie
La rascruce de vanturi
Pe aripile vantului
The Godfather
Shawshank Redemption
Dangerous Liaisons
The Usual Suspects
Psycho
Memento
Tacerea Mieilor
Basic Instinct 1
Fight Club
Se7en
LA Vita e Bella
Donnie Darko
Crash
The Pianist
Frumoasa Venetiana
American History X
...
Si despre Lynch nu mai zic nimic, ca v-am tampit de cap
Legends of the fall
Meet Joe Black
Ordinea nu conteaza:
As good as it gets
Shatra
Dangerous Liaisons
La vita e bella
La reine Margot
Taxi
Seriale : ALIAS , cu Jessica Garner
Pe aripile vantului
La rascruce de vanturi
Mandrie si prejudecata
My fair lady
Zorba grecul
Integrala pieselor lui Shakespeare realizata de BBC
Unora le place jazzul
Parfum de femeie
Shreck I
Pisicile aristocrate
Parfum de femeie
Babel
Pisica alba, pisica neagra
Iluzionistul
A million dolar baby
Si acuma nu radeti, eu vorbesc serios:
Rocky
seria Die Hard
Terminator
Highlander 1
Bambi
Open Water
un Jackass
Kill Bill
Jaws
Si acuma iar de-astea mai serioase:
Cleopatra
Marile sperante al lui David Lean din '46
Stalker
Mon amour Hiroshima
Last year at Marienbad
Padurea de mesteceni
Fragii salbatici
Piesa neterminata pentru pianina mecanica
Zbor deasupra un cuib de cuci
Andrey Rubliov
Da mai departe
Awakenings
Persona
Cenusa si diamant
What dreams may come
Fata cu cercel de perla
Viridiana
Nostalghia
Siberiada
Teorema
Pursuit happyness
Sophie's choice
Dekalog
kalua, dupa mine sunt deja clasice seriile Terminator, Jaws, Rocky, Highlander si vorbesc si eu serios
Si mi-am mai adus aminte de ceva: Portocala mecanica.
Apocalypto
A Beautiful Mind
A Beautiful mind ala mi-a placut tare tare
La vita e bella la fel
Meet Joe Black
Basic Instinct 1
Analiza finala
Waking on the clouds
Forest Gump
Nopti albe in Seattle
Apollo 13
Fratia trandafirului
Good morning Vietnam
Legendele toamnei
Rainman
Cramer contra Cramer
Ice Age 1
Shreck 1
Cele mai minunate filme:X
-- In general, Pt adolescenti
* Love don`t cost a thing
* Underclassman
* Material Girls
* A Cinderella story :X
* Mom At sixteen
* The girl Next door
* Mean girls
* A walk to remember
* Bring it on ( ALL or nothing)
* How high
* She`s the man
* Lovewrecked
* Eurotip
* A lot like love
* She`s al that
* Cheaper by the dozen 2
* Sweet november
* Serendipity
* The Champagne Gang
* dirty Dancing Havana nights
* School for scoundrels
* The honeymooners
Paris,Texas regia: Wim Wenders
Vier Minuten (2006) in regia lui Chris Kraus...un film nemtesc care m-a lasat fara cuvinte...superb putin spus...
Mai, kary, de unde le tot scoti?
Vreau sa-ti spun ca Vier Minuten asta (pe care nu l-am vazut inca ) a trecut total neobservat si fara absolut nici o valva in tara lui.
Te astept cu alte descoperiri!
Vier minuten l-am vazut duminica seara la o gradina de vara in Italia(Giardini della Rotonda Cinema Estate_un program cinematografic universitar) unde am mers cu un suflet iubit, de ai posibilitatea sa faci rost de film ti'l recomand cu caldura...e unul dintre putinele filme care m-a lasat "muta" de incantare
grandma's boy ( super comedie)
ratatoullie ( animat, f tare)
HEARTS IN ATLANTIS (super misto)
rat race
reign over me
50first dates.
Rosemary's Baby
The New World cu Colin Farrel si Christian Bale
the prestige (ch bale)
the perfect storm
The Sixth Sense
the i inside
califonia dreaming (nesfarshit)
Am vazut si eu "The I inside" si e chiar tare filmul, desi nu prea s-a auzit de el si e f slab cotat pe Imdb. E din ala care iti da multe dureri de cap pana te prinzi care e treaba
Mai pun si eu pe lista mea
- Reservoir Dogs (Quentin Tarantino)
- Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (Stanley Kubrick)
- Reign over me (2007)
- Snatch (Guy Ritchie)
- Abre los ojos (Amenabar)
- Mar adentro (Amenabar)
- Eyes Wide shut (Kubrick)
- Femme Fatale (Brian de Palma)
- El Laberinto del Fauno
....
'Splendoare in iarba'
Codul lui DaVinci
Dosarul Pelican
Pretty women
Seven
Pearl Harbor
Pact cu diavolul
pretty woman
Stiu pe de rost filmul asta
Un film pe care l-am vazut azi si mi-a placut extrem de tare
Antwone Fisher , inspirat dupa o poveste reala, truly inspirational
"The Machinist" cu Christian Bale slab ca un olog (nu e sanatos la cap...sa slabesti in halul asta pentru un film, geezaz). Filmul e un thriller psihologic f misto, as putea sa il pun cam pe acelasi loc cu Memento sau Fight Club.
True Romance
scris de Quentin Tarantino, cu Christian Slater, Patricia Arquette (care mie mi se pare cea mai porno actrita ever, imi place tare mult de ea), Dennis Hopper, Christopher Walken, Brad Pitt si multi altii. Nebunie de film.
The Hunger, cu Catherine Deneuve, David Bowie si Susan Sarandon...oldies but goldies.
Trois couleurs: Bleu(1993); Rouge(1994); Blanc(1994)
regia: Krzysztof Kieslowski
3 filme superbe,emotionante,captivante...
ce mi-a placut muuuult de tot:
finding neverland(2004)
big fish (tim burton)
men of honor
fight club
12 monkeys
equilibrium (ch bale)
american history x
matchsitck men
lord of war in combinatie cu blood diamond
family guy (seriale animate)
what dreams may come
the eternal sunshine of a spotless mind
si.. o sa ma mai uit si va mai zic
Revolver.. al lui Guy Ritchie
Multe dintre filmele mele dragi au fost deja nominalizate. Mai adaug cateva, incerc sa nu repet:
Stalker (Tarkovsky)
Dog Day Afternoon (cu Al Pacino)
Children of Man
The Others (cu Nikole Kidman ... in stilul The Sixth Sense)
Soylent Green
1984
Magnolia (cu Tom Cruise)
Jerry Maguire
Bridget's Jones Diary (printre cele mai bune comedii care le-am vazut)
The Pianist
The Name of the Rose (dupa carte, of course)
Lost Highway (David Lynch)
Blue Velvet (David Lynch)
Amores Perros (Alejandro González Iñárritu cunoscut pentru 21 grams si babel, dar amores perros a mai fain decat ambele)
Todo Sobre mi Madre (Pedro Almodovar ... absolut suberb)
Volver (Pedro Almodovar.. la fel)
Y Tu Mama Tambien
Cat on the Hot Tin Roof
Road to Perdition
Cool Hand Luke
Vad ca nu l-a nominalizat nimeni: I am legend , cu Will Smith
Adevarat filmul
Adaug si eu The Reader.
ah, si nu m-am uitat daca este pe lista, dar face parte din 1001 de filme de vazut in viata Pacientul Englez.
Mai adaug:
Message in a bottle
Pay it forward
Podurile din Madison County
"A lot like Love" cu Ashton Kutcher
Si filme care imi plac mie s-au mai zis ... Asa ca am sa continui si lista mea , gusturile sunt diferite
The Shawshank Redemption
Avatar
Changeling
Perfume: The Story of a Murderer
V for Vendetta
The painted Veil
Hotel Rwanda
Braveheart
Batman begins
Milion Dollar baby
The Green Mile
The women
The edge of love
Adaug la lista cu filme care merita vazute. In plus, pe mine m-a marcat : Hachi: A Dog's Tale (2009) Hachiko: A Dog's Story (titlu original) - Hatchi, povestea unui ciine.
Si eu ma uit la seriale, acum la House of cards fiindca imi place Kevin Spacey si a aparut al doilea sezon, e foarte palpitant, nu la nivelul West Wing dar mai intens... am gasit comment despre asta
Powered by Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)