Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Alt scandal Danone... Vacuta care ride
Forum pentru femei - eLady.ro > Despre noi si Interesele Noastre > Social. Stirile Zilei
Diana.
Danone fraiereşte din nou consumatorul român! Acum, cu “La Vache qui rit”… AArticol din Financiarul[, 17.11.2011 /b]
- Exclusiv pentru consumatorii români, gramajul cutiilor cu 8 „triunghiuri” de brânză topită „Văcuţa Veselă” a fost redus cu 15%
- „La Vache qui rit” este singurul sortiment comercializat în România care nu are gramajul la vedere

Cu o singură excepţie, toate sortimentele de brânză topită „tip triunghi” care se comercializează în România au trecut gramajul pe „faţa” ambalajului. Doar „La Vache qui rit” („Văcuţa Veselă) a ascuns această informaţie „pe verso”.

Cu o singură excepţie, toate cutiile de brânză topită cu 8 „triunghiuri” vândute în România au 140 de grame. Doar cutia „La Vache qui rit” are cu aproximativ 15% mai puţin, adică 120 de grame. Acum înţelegeţi de ce au ascuns gramajul „pe verso”.

În Franţa, ţara de origine a acestui produs, cutiile de brânză topită „La Vache qui rit” cu 8 „triunghi-uri” au 140 de grame.
În Polonia, ţara unde este fabricată brânză topită „La Vache qui rit” care se comercializează în România, cutiile cu 8 „triunghi-uri” au 140 de grame (la fel şi în Germania, Marea Britanie sau Spania).

In schimb, în România, o companie cu pretenţii s-a gândit că e rost de “o furăciune” , astfel că îi vinde românului acelaşi produs, dar cu un gramaj mai mic cu 15% (scris pe spatele cutiei, ca să fie mai greu de sesizat).
Toate aceste informaţii demonstrează fără dubii că Văcuţa nu este numai veselă, ci şi şmecheră. Unii ar spune parşivă, dar poate că acest „compliment” se potriveşte mai mult celui care a adus „La Vache qui rit” în România. Şi cine putea fi autorul unei asemenea golănii cu dedicaţie pentru România decât „Danone”?

Sau, oficial spus, „Danone Producţie şi Distribuţie de Produse Alimentare” SRL Bucureşti, (J40/9619/1996; CUI 8961927), firmă care anul trecut a obţinut, pe spinarea consumatorului român, un profit de 30,26 milioane lei. Şi anul trecut nu a avut în portofoliu „Văcuţa Veselă”.
Danone îşi bate joc de români

Această golănie cu gramajul mai mic şi ascuns la brânza topită „La Vache qui rit” nu reprezintă decât o nouă dovadă a dispreţului pe care „Danone” îl manifestă faţă de consumatorul român. Un dispreţ tipic franţuzesc dacă ne gândim şi la „Carrefour” (curios, pronunţia nu este „care fur”, aşa cum au înţeles unii), la BRD-GSG sau chiar la Sarkozy, reprezentanţi ai unei ţări care a rămas cu impresia că aderarea unor state la UE este un fel de colonizare a acestora.

În urmă cu 4 ani, „Danone” a livrat consumatorului român [b]Danone „Delicios” cu dioxină
. În cârdăşie cu autorităţile române, „Danone” a efectuat de ochii lumii o retragere de pe piaţă a produselor contaminate, nu a dat nici o explicaţie şi nici nu a primit vreo sancţiune.

Şi la ora actuală, pe televiziunile din România rulează reclame mincinoase pentru produsele „Danone”, în care ni se spune că persoanele care consumă unele produse („Activia” sau „Actimel”) nu răcesc, nu se îmbolnăvesc de gripă, scapă de balonare şi falimentează cabinele medicale de sănătoşi ce sunt.

În SUA şi nu numai, aceste reclame mincinoase au fost eliminate, iar „Danone” a plătit amenzi usturătoare.

Una din deciziile de acest fel, pronunţată de Comisia Federală pentru Comerţ a SUA, preciza că „Danone” este obligată să elimine din reclamele de la TV, de pe Internet şi cele din ziare şi reviste menţiunile referitoare la presupusele efecte benefice ale produselor. În plus, i s-a interzis să mai pretindă că orice fel de iaurt al său reduce riscul de a răci sau de lua o gripă.

Recent, prestigioasa revista „Time” a făcut un top al reclamelor mincinoase, clasament în care, la loc de cinste se află „Danone”, cu precizarea că firma franceză a fost obligată să plătească daune de 45 milioane dolari.

În România, reclamele mincinoase zburdă pe ecranele televizoarelor şi pe net, fără ca autorităţile să aplice vreo sancţiune. În acest context, apariţia şi altor tertipuri menite să-l păcălească pe consumator, cum ar fi “La Vache qui rit” în cantitate redusă, este privită ca un fel de “normalitate”… Până când?
Teocris
Atata timp cat romanasului ii place si cumpara Danone, nu vad cum ar avea firma de suferit. angry.gif
Diana.
Pai da, da` ce sa facem, reclamele ne spala creierele tuturor, par-se. Eu ramin la parerea mea, ca nu suport marca asta. biggrin.gif
melcri
Nici eu nu " servesc" din gama nimic
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.