Produsele antiageing au aparut prima data pe piata americana, chiar de la inceputul anilor 1900. Produsele antiageing, sunt produse care se afla la granita dintre produse farmaceutice si produse cosmetice (general numite dermatocosmetice). Cremele si lotiunile antiageing se adreseaza in mod special unui target format din femeile cu varsta de mai mult de 35 de ani, femei care detin venituri mult peste medie. Preturile pentru creme si lotiuni antiageing se incadreaza intre 100 de lei si 500 de lei.
Gradul de imbatranire al pielii, imbatranire favorizata de factorii de mediu, de stres, de vicii precum tutunul si alcoolul, dar si de lipsa de odihna este din ce in ce mai ridicat. Din acest motiv, dorinta de a arata mai tinere a femeilor este exploatata la maxim de catre producatorii de cosmetice care investesc zeci de milioane de euro in promovarea produselor care promit prevenirea ridurilor sau lifting instant.
Cremele antirid au o pondere in vanzari de aproximativ 45% din totalul de creme vandute. Cele mai cumparate game de cosmetice sunt cele antirid, care promit lifting instant, dar si dermatocosmeticele, a caror piata a ajuns anul acesta la 20 mil. euro.
Principalii jucatori pe piata cosmeticelor sunt L'Oreal, Beiersdorf Romania, Farmec Cluj, Elmiplant, Gerovital Cosmetics, Avon si Oriflame, fiecare dintre acestia detinand in portofoliu, pe langa produsele de ingrijire generala a tenului, cel putin o gama pentru combaterea ridurilor si imbatranirii pielii.