Cum putem face fata unor liste interminabile de taskuri pe saptamana in curs?
Nu de putine ori ne-am confruntat fiecare din noi cu probleme de acest gen...ca solutie propunem delegarea taskurilor!
Economisirea timpului si realizarea a cat mai multor lucruri intr-un timp scurt se poate realiza prin delegarea unor taskuri si realizarea celor mai importante si mai urgente. Procesul de delegare presupune ca cel care deleaga sa cunoasca taskurile care pot fi facute usor si fara nici un fel de probleme!
Cel care deleaga trebuie sa tina seama de mai multe elemente:
- Definirea taskului sa fie clara, precisa si corecta
- Autoritatea acordata trebuie sa fie proportionala cu responsabilitatea asumata
- Cel care va realiza taskul va trebui sa raspunda in fata celui care l-a delegat
- Cel carea deleaga trebuie sa verifice realizarea task-ului
- Cel ce deleaga este responsabilul final al taskului
- In momentul delegarii se stabileste: Cine face, Ce face, Cand face!!!
- De notat este faptul ca cel care executa taskul va lua decizia Cum va face acel task!!!
Tinand cont de aceste principii, putem semnala mai multe etape ale procesului de delegare. Acesti pasi pot fi:
1. Pregatirea delegarii prin stabilirea obiectivelor ce se doresc a fi atinse prin delegarea anumitor taskuri
2. Intalnirea in sedinta cu cel/cei care vor efectua taskurile pentru a-i face sa inteleaga corect taskurile
3. Planificarea realizarii taskurilor, revizuirea obiectivelor de atins prin taskurile respective, realizarea planului de actiune impreuna cu cei care vor executa
4. Monitorizarea continua a procesului
Delegarea eficienta creeaza relatii de incredere intre angajati/subordonati/colegi, dezvolta noi idei si abordari, ajuta la invatarea din propriile greseli si recompenseaza intreaga echipa.
Cu toate acestea nicaieri nu vom gasi scris cum sa formulam delegarea efectiv, cum ii spunem colegului ca trebuie sa faca inca 5 taskuri pentru ca eu sunt prea ocupata sau cum ne asiguram ca plecam in concediu si lucrurile sunt puse la punct! Abordarea celui care va realiza taskul delegat tine de felul lui, de personalitate, de relatia cu acesta, de atitudine, de autoritate etc. Astfel, pentru a ne asigura ca delegam cu succes trebuie sa ne asiguram si ca delegam cui trebuie, persoanei potrivite, responsabile si in masura sa realizeze ceea ce ne-am propus prin intermediul taskurilor respective!
Cu alte cuvinte mare atentie la taskurile pe care le delegam, la persoanele care vor executa aceste taskuri si la felul in care aducem in discutie necesitatea delegarii acestora!
Un articol de Iulia VESA
Online Marketing Manager
Public Euroconsulting