
De cate ori nu am auzit aceasta sintagma: clientul nostru - stapanul nostru, sintagma sfanta pentru multi dintre comercianti. Ce vrea de fapt clientul nostru de la noi, cei care suntem comercianti de fapt? Cum trebuie sa ii tratam pentru a-i multumi, pentru a-i face clienti fideli, pentru a avea un feed-back pozitiv din partea lor? Cei mai multi comercianti, si vorbim aici de firmele mari, care ruleaza mii de euro, nu au timp sa se ocupe si de acest aspect, de a incerca sa afle care sunt nevoile si dorintele clientilor lor. Dar daca nu au timpul necesar pentru a face acest lucru, cum afla ei atunci cum sa-si multumeasca "stapanul" si sa il faca sa revina. Este simplu, prin angajatii firmei care se ocupa de acest relatia directa cu clientul. Acestia trebuie sa inteleaga nevoia de a afla cat mai multe informatii despre clientul lor, de a le satisface intr-o maniera cat mai placuta dorintele, si de a folosi pe viitor informatiile aflate despre fiecare client, constituindu-si astfel o baza de date cu toate aceste informatii, fiindu-le mai usor pe viitor sa stie cum sa capteze atentia clientului.
Asadar, tot ceea ce trebuie sa faca managementul superior, este sa isi multumeasca propriii angajati, deoarece un angajat motivat va avea rezultate mai bune decat un angajat frustrat. Companiile trebuie sa aiba grija in primul rand de prima linie din firma, si anume aceeia care interactioneaza direct cu clientul nostru, si care are rolul de a-l multumi pe acesta din urma, si de a-l face sa se simta bine si sa isi doreasca sa mai apeleze la serviciile companiei.
Practic de la sintagma "Clientul nostru, Stapanul nostru" putem crea o noua sintagma si anume "Angajatul nostru - Stapanul nostru". Daca nu ne multumim angajatii acestia nu vor da randament, nu vor munci cu entuziasm, si acest lucru va fi resimtit in comportamentul lor fata de clienti. Acesti angajati sunt cei de care trebuie sa avem mare grija, si sa ii multumim atat financiar cat si non-financiar, pentru a fi siguri ca vom avea clienti multumiti, iar acest lucru se va reflecta in Cifra de Afaceri.
Pentru a iesi din situatii de criza, poate chiar din criza financiara cu care ne confruntam in prezent, trebuie sa avem mare grija de clientii nostri si sa le satisfacem nevoile cum putem mai bine, caci in definitiv ei sunt cei care dicteaza in piata.
Aveti grija de clientii vostri.
Alina Blaga
Marketing ManagerYourJobs – Specialistul tau in cariere –
www.yourjobs.ro