
Din ce în ce mai multe firme îsi dau seama de importanta prezentei pe Internet. Produsele si serviciile oferite îsi gasesc o noua piata de desfacere printr-o prezentare eficienta într-o pagina web, ne spun reprezentantii Cubick.
Disponibilitate neintrerupta, costuri mici, interactivitate
Evolutia numarului de utilizatori Internet a relevat agentilor economici o noua fateta a pietei.
Un mijloc nou de a te face cunoscut, care are costuri foarte mici in comparatie cu mijloacele traditionale de marketing si de publicitate.
Indiferent ca este vorba de
crearea unui site de prezentare sau de un magazine online, din ce in ce mai multe firme si branduri au ales aceasta metoda, care pana nu de mult parea avangardista. Explicatia este extrema de simpla. Majoritatea firmelor, indiferent de domeniul de activitate, folosesc deja calculatorul. De la intrarea in posesie a unui calculator pana la incheierea unui contract cu un provider de Internet nu este decit un pas.
Prezenta online ofera comunicare la costuri minime cu furnizorii si clientii, disponibilitate non-stop pe piata, accesul la informatie nerestrictionat de factorul timp, cheltuieli minime de reclama si marketing, lansarea pe o piata mai larga, inmultirea numarului de clienti, interactivitate.
Online inseamna venituri directe si indirecte Dezvoltarea comertului electronic se bazeaza pe comecializarea marfurilor si serviciilor, folosind internetul (off-line), adica e-comertul indirect si comertul electronic direct( on-line).
In prima categorie organizatia comerciala, producatoare de servicii sau produse, creindu-si locatiunea web (web-site) isi publica marfa in reteaua globala, atragand cumparatorii potentiali, promovindu-si marca . Aceiasi organizatie, cautindu-si parteneri de afaceri si furnizori, face si cercetari de marketing, folosing tehnologiile web, negociind, folosind posta electronica, etc.
Atunci suma, primita din cumparaturile facute de vizitatorii web-site-ului, plus economiile primite de la facilitatile internetului alcatuiesc venitul indirect al companiei.
Avantajele pe care le ofera postarea site-lui dumneavoastra pe internet: - promovarea si mentinerea renumelui companiei
- crearea unei anumite imagini a firmei
- generearea de trafic pentru vanzarile directe.
- colectarea de baze de date si liste de e-mail utilizate apoi in procesul de marketing
- dirijarea anumitor tendinte in publicitatea online
- vanzarea directa de bunuri si servicii
- descoperirea, negocierea si semnarea de contracte cu investitorii externi
Argumente multe si incontestabile Importanta prezentei pe internet printr-un site propriu, realizat, mentinut si gazduit de profesionisti rezida din urmatoarele considerente:
- prezenta geografica si veniturile companiei; internetul (si in special web-ul) este mult mai efectiv in cazul in care vanzarea serviciilor sau produselor, sau atargerea de investitori financiari strategici se adreseaza unui segment de piata national sau international si are mai putina importanta in cazul unor afaceri locale.
- Segmentul de piata; prin mijloacele clasice cheltuielile sunt deosebit de mari pentru a atinge un nivel optim al activitatii de marketing. Prin utilizarea corecta, prezenta pe internet a unei companii are costuri atat de mici incat se poate considera ca un segment de piata fara costuri.
- Interactivitatea si controlul: webul va permite sa convertiti ideile intr-un mod grafic. Ca si televiziunea, Web-ul permite utilizarea filmelor, a animatiei si a sunetului. Internetul are un avantaj suplimentar si anume ca permite consumatorilor controlul si interactiunea directa cu fluxul de informatii primit, depasind stadiul stadiul de receptor pasiv. Aceasta are doua implicatii imediate: o crestere a numarului de raspunsuri ale potentialilor utilizatori si deci o eficientizare a programului de marketing, si un feed-back mai rapid la mesajul clientului.
- Permanenta mesajului; internetul permite inregistrarea permanenta a mesajului dumneavoastra catre utilizatori, spre deosebire de televiziune si radio.
- Masuratori demografice; daca este important pentru dumneavoastra sa cunoasteti situatia demografica a utilizatorilor, posibilitatile de interactiune ale Internetului in colectarea datelor va va ajuta mult mai mult decat in cazul mijloacelor conventionale.
- Imaginea; implicarea internetului in strategia de marketing a companiei dumneavoastre va va crea o imagine favorabila in cercurile de afaceri
- Accesul egal; daca reprezentati o companie relativ mica, prezenta pe Internet va a ajuta sa va mentineti, in campania dumneavoastra de marketing, la nivelul celor mai pretentioase firme. Cu ajutorul Internetului, aveti aceleasi oportunitati ca si competitorii dumneavoastra.
- Marketing personalizat; pe internet puteti sa va individualizati mesajele in functie de consumatori. Practic fiecare vizitator poate beneficia de propriul sau mesaj in functie de optiunile de navigare si de formularele completate.
- Cauta si cumpara; in loc sa cautati dumneavoastra beneficiarii pe Internet, ei vor fi aceia care va vor cauta: prin motoarele specifice de cautare, hiperlinkuri, referinte publicate online etc.