![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
Contaminat ![]() Group: Membru Posts: 26 Joined: 28-June 06 Member No.: 400 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
--- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Membru de Onoare Posts: 5,601 Joined: 8-December 05 Member No.: 28 ![]() |
de injuratura (IMG:http://www.elady.ro/forums/style_emoticons/default/smile.gif)
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Contaminat ![]() Group: Membru Posts: 26 Joined: 28-June 06 Member No.: 400 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#104
|
|
Incurabil ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Membru de Onoare Posts: 1,328 Joined: 7-December 05 From: Constanta Member No.: 2 ![]() |
Reveniti on topic, va rog, ca eu incep sa imi revin.
|
|
|
ion |
![]()
Post
#105
|
Musafir ![]() |
intrebarea asta
"Iisus - mit sau realitate?" pt. mine, personal, nu prezinta fascinatie. exact ca habotnicii. o sa cred, aici, fara sa cercetez. nu vreau sa PIPAI musai - ceva mai vulgar decat mesaju - si eventual, sa urle Iisus la mine: "stai ma, ca ma gadali!" daca moare un INTELEPT - si-t lasa MESAJU lui - te mai intereseaza sa-i pipai existenta istorica - sau te interesaza sa folosesti - daca-t trebe (numa`) - informatia care t-o lasa? (Iisus cred ca s-o saturat sa fie cercetat (judecat) - ca om - si normal ca-i mai comod sa lase un mesaj la simpla ALEJERE si sa dispara pana nu-l linseaza scepticii a 2-a oara. glumeam.) daca vreti, io pot sa incerc sa explic mitu si mesaju. iar de Iisus ca personaj istoric, lasati ca sa ocupa pa rand - cand comunismu, cand democratia. ce ne mai batem capu sa gasim si oasele de-atunci si sa prindem si hotu care i-o fi furat si ultima haina de pa El? daa, totusi, daca vreti istorie, regizorii par, aici, destul de inspirati. mie mi-o placut toate variantele de film cu Iisus. de fapt io de-acolo si din viata, de unde sa inspira si regizorii, am prins mai bine mesaju, decat din emisiunile de vanatoare de sicrie. misteru o fascinat mereu. numa adevaru arata SIMPLU - prea sub bot - ca sa mai prezinte atractie. pa cati nu-i pacaleste diavolu cu lucruri complicate - fiindca astea fascineaza? fascinatia are la baza imaginatia - iar filosofia are la baza lojica [b]si simtu. imaginatia produce dorinta - diferita de strictul necesar - iar filosofia incearca si ea sa readuca la realitate cum poate.[/b] mai concret, o teorie ar putea fi ca filosofia incearca sa coboare animalu din avantu entuziasmului excesiv - dat de APARITIA IMAGINATIEI - ce a delimitat prima data omu de animal. si sa echilibreze mereu SIMTU ANIMAL cu IMAGINATIA UMANA. Nevoile animale, naturale, stricte, care o educat gandirea lojica in tranzitu catre om - sa le echilibreze cu lojicile complicate pacalitoare, date de concursu imajinatiei. nu seamana oarecum cu o CADERE[u] - de la simplu la complicat (si pacalitor) - ori de la inocenta animala a simtului - la ispita cu dus si intors a unui intrus cu semnu ? = imaginatia - posibil diavol invadator si pacalitor - DACA nu este controlat si echilibrat... nu este nimeni impotriva PLUSARII - EVOLUTIEI - insa ce forta este mai forta decat FORTA ALEGERII = LIBERUL ARBITRU? ce forta - oricat de noua - de fantastico-fascinanta - de revolutionara - este mai SFANTA - deoarece SIGUR POATE REFUZA ORICE FORTA MALEFICA. singurul lucru demn de retinut. marimea fortei nu conteaza. ci FELUL EI. orice forta - oricat de mare - poate degenera in ispita unei CADERI - daca nu este CONTROLATA de un LIBER ARBITRU - dat de un simt - si anume de un BUN SIMT. de origine animala - simtul - intradevar - comparativ cu imaginatia - insa BUN. simplitatea singura nu garanteaza Bunul Simt. insa Bunul Simt are forta LIBERULUI ARBITRU. si pt. ca fortele, infinite ca tip si intensitate, pot fi inclusiv AUTODISTRUCTIVE - bunul simt vine cu singura forta importanta pentru absolut orice entitate din univers: FORTA ALEGERII. pe ce se bazeaza ALEGEREA?! cum se poate verifica nivelul corectitudinii alegerii si nivelul bunului simt?! SIMPLU. trebuie sa respecte POLITICA UNIVERSALA DE NE-AGRESIUNE DINTRE ENTITATI = religia universala - sfanta - si nascuta dintr-o simpla experienta intre doua entitati oarecare (vezi Bula cu Strula, sectiunea unde am presupus cum ajung sa negocieze si sa se inteleaga empatic. apoi sa faca o alegere si apoi sa puna pe picioare aceasta politica. s-o extinda. a, si sa o extinda in baza altruismului - care are la baza interesul de oglindire a principiului de non-agresiune, de la o entitate initiala, la cele din jur - pt. a realiza un mediu universal non-agresiv. in acest simplu interes. polis. nevoie stricta. bazata pe simturi.) am fost coerent?... |
|
|
![]() ![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2025 - 05:35 PM |
|