Va aflati in:

Articole / Sarcina

Sport chiar si atunci cand esti insarcinata

Publicat: 22.01.2016

Sport chiar si atunci cand esti insarcinata
Nu numai ca este bine, dar este chiar recomandat sa faci "putina" miscare in cele noua luni de sarcina! Evita insa exercitiile mult prea solicitante pentru abdomen. Inca nu stii care sunt beneficiile si riscurile care implica activitatea fizica in timpul sarcinii? Care ar fi exercitiile recomandate? Citeste in continuare si vei afla!
Sport pentru gravide
Incepe o dimineata perfecta in felul urmator: deschide larg fereastra apartamentului si continua cu o mica destindere a muschilor. Ai in continuare un program de exercitii usoar de facut, benefice pentru tine si copilul tau.

Iti aduci aminte de diminetile copilariei cand te intindeai dimineata pregatindu-te parca pentru o noua zi de munca? Tot asa iti recomand sa faci si acum!
Pentru inceput ar fi bine sa-ti reglezi ritmul respiratiei: inspira in timp ce numeri pana la cinci, dupa care expira in timp ce numeri pana la cinci. Incearca sa te relaxezi cat mai mult posibil. Acum poti sa incepi cu micul set de exercitii:

1.  Sport pentru gravide: Roteste-ti capul!
Pune mainile pe solduri si departeaza picioarele, proximativ la nivelul bazinului. Roteste capul de 10 ori catre stanga si de 10 ori catre dreapta. Nu te grabi, nu cnteaza numarul de repetari conteaza sa le faci bine, incet, cu grija!

2.  Sport pentru gravide: Roteste-ti umerii!
Stai in picioare, dreapta, cu mainile sprijinite de solduri si cu picioarele usor departate. Roteste-ti umerii in fata de 10 ori, dupa care roteste-ti umerii catre spate de 10 ori. Acesta este un foarte bun exercitiu prin care iti vei pastra coloana dreapta pe toata perioada sarcinii.

4.  Sport pentru gravide: Abdomene usoare!
Abdomenul nu poate fi lucrat foarte intens pe perioada sarcinii, dar, daca doctorul tau iti da voie, poti sa faci cateva abdomene in timp ce stai intinsa pe o suprafata moale (o saltea sau doua paturi puse una peste alta).
Aseaza salteaua in fata ferestrei deschise si in acest fel vei avea si aer curat, proaspat pe care il vei inspira.

5.  Sport pentru gravide: Relaxare pentru picioarele tale!
Aseaza-te pe o saltea, pe o parte si intinde picioarele (calcaiele sa fie lipite). Din aceasta pozitie ridica piciorul de deasupra, in sus, de 10 ori. Schimba pozitia si repeta aceeasi miscare si cu celalat picior.

6. 
Sport pentru gravide: Vrei sa iti destinzi intregul corp inca de dimineaata sau seara tarziu dupa o zi grea si obositoare?
Nimic mai simplu! Rezeama-te cu spatele de un perete, in timp ce stai in picioare. Din aceasta pozitie ridica mainile in sus ca si cum te-ai intinde sa iei ceva de pe un raft. Ramai in aceasta pozitie timp de 2-3 minute. Mare atentie insa: talpile trebuie sa ramana lipite de podea!

7. Sport pentru gravide: Esti o femeie de cariera care nu are timp de exercitii facute dimineata?
Chiar si la serviciu in timp ce vorbesti la telefon poti sa faci urmatoarea miscare: Stai in picioare cu mainile pe solduri si ridica-te pe varfuri. Concomitent incordeaza-ti muschii fesieri. In primele doua trei saptamani repeta exercitul de 50, maxim 100 de ori.

8. Sport pentru gravide:  Mersul pe jos face minuni!
In fiecare zi mergi cel putin 30 de minute pe jos: la cumparaturi, prin magazine, cu catelul prin parc, la o prietena in vizita. Mergi pe jos cu fiecar eocazie pe care o ai si ai sa vezi singura beneficiile!

Cu ce te vor ajuta aceste exercitii sau mersul pe jos cand esti insarcinata?
- te vei simti mult mai bine atat fizic cat si psihic;
- iti vei reveni mult mai repede dupa sarcina;
- ajuti copilul sa se dezvolte;
- previi durerile de spate;
- iti imbunatatesti circulatia sangelui in corp;
- exercitiile iti vor crea o stare de oboseala si tu vei dormi mai bine;
- iti va fi mai usor sa nasti.

In schimb, daca dupa vreo sesiune de exercitii prezinti unul din urmatoarele simptome, ar fi cazul sa te opresti si sa-ti suni doctorul pentru un eventual consult:
- sangerari vaginale;
- dificultati de respiratie;
- dureri de cap persistente;
- scurgeri de lichid amniotic;
- dureri in piept;
- ameteli;
- slabiciune la nivelul muschilor;
- stare generala proasta.
Nu ezita sa consulti doctorul pentru orice lucru care ti se pare ca nu merge bine sau ca iti face rau!
Nota (5 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Sarcina

Masajul pentru gravide

Masajul este considerat de foarte multa lume, m...

Celebs & Style

Ricky Martin se casatoreste cu Carlos Gonzales Abella

In urma cu aproape doi ani, in martie 2010,&nbs...

Dieta Montignac

Indicele glicemic

Definitia indicelui glicemicIndicele glicemic m...

Dieta Montignac

Reguli pentru faza de slabire in dieta Montignac

Te-ai intrebat de multe ori cand ai fost tentat...

Newsletter elady

Moda 2018: pantofi de piele eleganti pentru femei

Modelele de pantofi cocheti sunt mereu trendy. Vezi mai jos modele de pantofi eleganti de dama din piele naturala de cea mai buna calitate de la TedShoes.ro. . Pentru ca la orice petrecere ai merge, pantofii iti completeaza si definesc tinuta de ocazie.

Vezi Galeria

Mirese si Nunti

Ce bijuterii se poarta la nunta

Dacă te pregătești pentru cea mai specială zi din viața ta, atunci suntem convinși că ai o mulțime de lucruri de făcut și situații importante de planificat și rezolvat. Cu toate acestea, nu uita să dai atenție unui aspect esențial pentru ziua nunții: bijuteriile de mireasă. Dacă vrei să arăți ca o adevărată prințesă din povești, bijuteriile de nuntă trebuie să se potrivească rochiei, coafurii, personalității tale, nuanței pielii tale și stilului general al nunții.