Va aflati in:

Articole / Sarcina

Sport chiar si atunci cand esti insarcinata

Publicat: 22.01.2016

Sport chiar si atunci cand esti insarcinata
Nu numai ca este bine, dar este chiar recomandat sa faci "putina" miscare in cele noua luni de sarcina! Evita insa exercitiile mult prea solicitante pentru abdomen. Inca nu stii care sunt beneficiile si riscurile care implica activitatea fizica in timpul sarcinii? Care ar fi exercitiile recomandate? Citeste in continuare si vei afla!
Sport pentru gravide
Incepe o dimineata perfecta in felul urmator: deschide larg fereastra apartamentului si continua cu o mica destindere a muschilor. Ai in continuare un program de exercitii usoar de facut, benefice pentru tine si copilul tau.

Iti aduci aminte de diminetile copilariei cand te intindeai dimineata pregatindu-te parca pentru o noua zi de munca? Tot asa iti recomand sa faci si acum!
Pentru inceput ar fi bine sa-ti reglezi ritmul respiratiei: inspira in timp ce numeri pana la cinci, dupa care expira in timp ce numeri pana la cinci. Incearca sa te relaxezi cat mai mult posibil. Acum poti sa incepi cu micul set de exercitii:

1.  Sport pentru gravide: Roteste-ti capul!
Pune mainile pe solduri si departeaza picioarele, proximativ la nivelul bazinului. Roteste capul de 10 ori catre stanga si de 10 ori catre dreapta. Nu te grabi, nu cnteaza numarul de repetari conteaza sa le faci bine, incet, cu grija!

2.  Sport pentru gravide: Roteste-ti umerii!
Stai in picioare, dreapta, cu mainile sprijinite de solduri si cu picioarele usor departate. Roteste-ti umerii in fata de 10 ori, dupa care roteste-ti umerii catre spate de 10 ori. Acesta este un foarte bun exercitiu prin care iti vei pastra coloana dreapta pe toata perioada sarcinii.

4.  Sport pentru gravide: Abdomene usoare!
Abdomenul nu poate fi lucrat foarte intens pe perioada sarcinii, dar, daca doctorul tau iti da voie, poti sa faci cateva abdomene in timp ce stai intinsa pe o suprafata moale (o saltea sau doua paturi puse una peste alta).
Aseaza salteaua in fata ferestrei deschise si in acest fel vei avea si aer curat, proaspat pe care il vei inspira.

5.  Sport pentru gravide: Relaxare pentru picioarele tale!
Aseaza-te pe o saltea, pe o parte si intinde picioarele (calcaiele sa fie lipite). Din aceasta pozitie ridica piciorul de deasupra, in sus, de 10 ori. Schimba pozitia si repeta aceeasi miscare si cu celalat picior.

6. 
Sport pentru gravide: Vrei sa iti destinzi intregul corp inca de dimineaata sau seara tarziu dupa o zi grea si obositoare?
Nimic mai simplu! Rezeama-te cu spatele de un perete, in timp ce stai in picioare. Din aceasta pozitie ridica mainile in sus ca si cum te-ai intinde sa iei ceva de pe un raft. Ramai in aceasta pozitie timp de 2-3 minute. Mare atentie insa: talpile trebuie sa ramana lipite de podea!

7. Sport pentru gravide: Esti o femeie de cariera care nu are timp de exercitii facute dimineata?
Chiar si la serviciu in timp ce vorbesti la telefon poti sa faci urmatoarea miscare: Stai in picioare cu mainile pe solduri si ridica-te pe varfuri. Concomitent incordeaza-ti muschii fesieri. In primele doua trei saptamani repeta exercitul de 50, maxim 100 de ori.

8. Sport pentru gravide:  Mersul pe jos face minuni!
In fiecare zi mergi cel putin 30 de minute pe jos: la cumparaturi, prin magazine, cu catelul prin parc, la o prietena in vizita. Mergi pe jos cu fiecar eocazie pe care o ai si ai sa vezi singura beneficiile!

Cu ce te vor ajuta aceste exercitii sau mersul pe jos cand esti insarcinata?
- te vei simti mult mai bine atat fizic cat si psihic;
- iti vei reveni mult mai repede dupa sarcina;
- ajuti copilul sa se dezvolte;
- previi durerile de spate;
- iti imbunatatesti circulatia sangelui in corp;
- exercitiile iti vor crea o stare de oboseala si tu vei dormi mai bine;
- iti va fi mai usor sa nasti.

In schimb, daca dupa vreo sesiune de exercitii prezinti unul din urmatoarele simptome, ar fi cazul sa te opresti si sa-ti suni doctorul pentru un eventual consult:
- sangerari vaginale;
- dificultati de respiratie;
- dureri de cap persistente;
- scurgeri de lichid amniotic;
- dureri in piept;
- ameteli;
- slabiciune la nivelul muschilor;
- stare generala proasta.
Nu ezita sa consulti doctorul pentru orice lucru care ti se pare ca nu merge bine sau ca iti face rau!
Nota (5 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Sarcina

Vergeturile si sarcina

Vergeturile apar ca urmare a sarcinii si aproxi...

Sarcina

Sarcina extrauterina

Sarcina extrauterina (numite si sarcina ecto...

Celebs & Style

Marion Cotillard este o mamica fericita

Marion Cotillard, frumoasa actrita frantuzoaic...

Regim si Diete

7 ponturi speciale pentru o silueta perfecta!

Sa scapi de multe kilograme in putine zile inse...

Regim si Diete

Dieta numarul 7

Prin acest regim, macrobiotii au inceput sa dev...

Newsletter elady

Mirese si Nunti

Cum sa nu ai picioare umflate a doua zi dupa nunta

Nunta este un eveniment la care orice fata viseaza inca din copilarie. Rochia alba impresionanta, machiajul perfect, coafura impecabila, iubirea vietii la brat, familia si prietenii, ce ai mai putea sa iti doresti pentru o nunta perfecta?