Va aflati in:

Articole / Moda

Coduri vestimentare pentru femei: cum sa te imbraci pentru job

Publicat: 28.11.2019

coduri_vestimentare_pentru_femei_cum_sa_te_imbraci_pentru_job_400
Fiecare companie este diferita, iar fiecare job dintr-o firma presupune alte responsabilitati si obligatii, inclusiv in ceea ce priveste tinuta vestimentara.
Pentru femei, alegerea hainelor pentru mersul la birou, astfel incat sa se plieze pe normele impuse de companie, nu este intotdeauna o misiune simpla. Totul se poate transforma insa intr-o activitate placuta si interesanta, fiindcă femeilor le plac hainele, accesoriile si shopping-ul.
Inainte de a porni la cumparaturi, este important sa stii exact care sunt regulile vestimentare care sunt impuse in compania la care te-ai angajat si poti sa le afli intrebandu-ti colegii care lucreaza in departamentul de resurse umane.
Indiferent de stilul impus de firma si de functia pe care o ocupi, toate tinutele pe care le porti trebuie sa exprime profesionalism si sa contribuie la o imagine impecabila pe care trebuie sa o ai atunci cand esti la birou.

Business professional

Business professional este cel mai conservator stil vestimentar pe care il poti adopta la birou. Un astfel de cod vestimentar este posibil sa fie impus celor care lucreaza in banci, in birouri de contabilitate si finante sau in institutii publice. Pentru femei, acest stil inseamna sa poarte fie un costum cu fusta sau pantaloni, fie o rochie clasica cu jacheta ori sacou.
Este foarte important sa urmezi aceasta regula daca lucrezi intr-o organizatie unde codul vestimentar trebuie respectat. Altfel este posibil ca tinuta ta sa fie considerata nepotrivita sau tu sa treci drept o persoana careia nu ii pasa foarte mult de felul in care arata. Pentru a evita aceste situatii, tine cont de reguli si ai grija ca in garderoba ta sa fie cat mai multe piese in stilul business professional.

Atunci cand lucrezi intr-un domeniu conservator, unde regulile sunt stricte in privinta a ceea ce poti purta si ce nu, urmeaza protocolul impus.
De ce este important sa te imbraci conform codului vestimentar acceptat in compania in care lucrezi? Hainele spun multe despre tine, despre personalitatea ta si felul in care stii sa te pui in valoare. Uneori, acceptatea regulilor la locul de munca, fie chiar si pe cele care tin de aspectul exterior,te poate ajuta sa obtii mai repede promovarea in functie la care visezi.

Business Casual
Stilul business casual este versiunea mai relaxata a stilului profesional, dar acest lucru nu presupune ca tinutele sunt cu totul casual. Stilul business casual este posibil sa fie cel impus la locul tau de munca daca lucrezi intr-un loc semi-conservator. Stilul business casual presupune, in cazul femeilor, o fusta si camasa cu guler sau pulover, pantaloni cu camasa si/sau pulover si pantofi din materiale de calitate, cu varful acoperit. O tinuta business casual mai poate fi reprezentata si de o rochie clasica de lungime medie. Lungimea recomandata pentru fuste si rochii este pana la genunchi sau chiar mai lunga. Desi stilul se numeste business casual, acesta trebuie sa se regaseasca mai mult in stilul business, decat sa aiba mai multe elemente casual.
Pentru a nu face confuzii intre stilul business casual si cel casual trebuie sa tii cont atunci cand te imbraci ca alegi tinutele pentru a merge la birou si nu la o plimbare in parc.

Casual
Stilul casual in sine nu este potrivit pentru birou. In timp insa, in multe organizatii, a luat nastere si un stil casual potrivit pentru job. In aceasta categorie se incadreaza tinutele mai relaxate, nu atat de formale si de sobre, in care sunt permise piese precum jeansii, tricourile, sandalele si tenisii.  Pentru cei care lucreaza in domenii creative, stilul casual este la ordinea zilei. In alte companii, unde de regula tinutele sunt mai sobre si stilul business predomina, exista ceea ce se numeste Casual Friday – adica angajatii poti opta pentru un look mai relaxat in fiecare vineri. Atunci cand la job ti se permite sa ai o tinuta casual, alege piese vestimentare care te reprezinta, care iti ofera confort, dar in niciun caz nu veni la birou in pantaloni scurti, topuri cu bretele sau in haine din materiale transparente.

Smart casual
Smart casual este un alt stil vestimentar potrivit pentru birou. Atunci cand in organizatia in care lucrezi acest stil vestimentar este permis, poti include in tinutele tale si piese mai trendy, care sparg rigorile stilului clasic. Acest stil vestimentar este de cele mai multe ori intalnit in firme si birouri unde activitatea este mai flexibila. Stilul vestimentar smart casual te ajuta sa iti mentii aspectul profesional. Pentru femei, smart casual inseamna sa poarte piese vestimentare precum blazere, rochii, pulovere, pantaloni, fuste, bluze, pantofi cu toc, balerini, bijuterii si esarfe.

Iata cateva reguli generale, valabile indiferent de domeniul in care lucrezi si de codul vestimentar impus de compania in care esti angajata:
☻ Asigura-te ca ai inteles care sunt regulile vestimentare in firma.
☻ Alege hainele care ti se potrivesc si tine cont ca masura sa fie corecta.
☻ Nu te imbraca provocator la birou.
☻ Parul trebuie sa fie intotdeauna curat si coafat.
☻ Poarta o geanta de calitate.
☻ Pantofii trebuie sa fie intotdeauna curati si sa nu aiba zgarieturi, sa nu fie rupti, dezlipiti etc.
☻ Poarta culori inchise pentru a inspira autoritate.
☻ Ingrijeste-ti manichiura si pedichiura cu regularitate.
☻ Evita bijuteriile care fac zgomot atunci cand te misti.
☻Nu purta prea multe accesorii in acelasi timp.
Nota (5 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Moda

5 rochii de ocazie pe care le poti purta la petrecerile in aer liber

Ai fost invitata la o petrecere in aer liber? R...

Celebs & Style

Zooey Deschanel a divortat de Ben Gibbard

Zooey Deschanel a depus actele de divort cu Be...

Sarcina

Cum identifici contractiile care anunta nasterea

Nimeni nu stie cu certitudine ce anume declanse...

Sarcina

Regimul alimentar al gravidei

O hrana sanatoasa te poate ajuta sa fii pregati...

Newsletter elady

Mirese si Nunti

Ce simte o femeie cand imbraca rochia de mireasa?

Tocmai ce ai fost ceruta in casatorie si urmeaza sa-ti faci planuri in ceea ce priveste organizarea evenimentului? Urmeaza un parcurs anevoios, dar frumos in acelasi timp, mai ales ca urmeaza sa te unesti pe vesnicie cu sufletul tau pereche.