Produse sanatoase
Publicat: 30.01.2007
Un studiu efectuat recent arata ca pasionatii de cumparaturi au mai multe optiuni ca niciodata, avand in vedere ca in ultimele 12 luni s-au lansat pe piata 180.000 de produse noi.
Anul trecut, pe rafturile supermarketurilor din intreaga lume a aparut un numar record de produse noi, cele mai multe dintre ele fiind destinate sanatatii si ingrijirii corpului. Dupa informatiile existente in baza de date Global New Products Database a Mintel, in anul 2006 s-au lansat pe piata 182.000 de produse noi. Aproape 105.000 de produse alimentare si bauturi noi si-au facut aparitia pe piata anul trecut, ceea ce inseamna ca in medie in fiecare zi au fost „inaugurate“ 300 astfel produse. Acestea, adunate cu cele 77.000 de tipuri de produse nonalimentare noi livrate pe pietele de consum, au asigurat o crestere de 17 la suta in acest domeniu, comparativ cu cifra inregistrata in anul 2005.
Alimentatie sanatoasa
David Jago, directorul companiei Mintel Custom Solutions, a declarat ca aceasta explozie de produse noi pe piata a fost ajutata de faptul ca anul trecut s-a pus accentul pe produsele dedicate ingrijirii personale. „Principalul punct de interes al celor mai multor produse a fost promovarea sanatatii si ingrijirii, si aceasta tendinta este vizibila in cererea existenta pe piata. Companiile ofera din ce in ce mai multe produse care sunt menite sa le faca viata mai buna si mai frumoasa clientilor“, a declarat Jago.
Mancaruri fara carbohidrati
Se pare ca tendintele de reducere a carbohidratilor din alimente nu au fost decat un foc de paie, avand in vedere ca in anul 2006 in lume s-au lansat doar 500 de produse cu nivel scazut de carbohidrati, mai putin de jumatate fata de cifra inregistrata in acelasi domeniu in anul 2005 si doar 15 la suta din numarul de astfel de alimente scoase pe piata in anul 2004. Spre deosebire de aceasta situatie, alimentele cu continut redus de grasime, zahar sau colesterol si cele cu putine calorii au fost si raman din ce in ce mai cautate si, prin urmare, sunt puse la dispozitia consumatorilor. Vanzarea de produse alimentare cu continut redus sau cu continut zero de grasimi saturate a inregistrat cifre impresionante anul trecut, cand s-a vandut cu aproape 120 la suta mai mult decat in anul 2005. In ceea ce priveste alimentele fara continut de gluten, numarul acestora a crescut cu 86 la suta in anul 2006, aceste produse fiind cel mai cautate in America de Nord, Europa si America Latina.
Alimente fara alergeni
Companiile pun din ce in ce mai mult accentul pe alimentele fara alergeni, care au inceput sa fie tot mai cautate de clientii obisnuiti ai magazinelor retail. Numarul alimentelor si bauturilor asa-zise „etice“ s-a dublat anul trecut, si din ce in ce mai multe categorii de produse tind sa aiba etichete etice. Produsele etice sunt acele produse care contin ingrediente acceptate de politica liberului schimb, dar in acelasi timp si produsele ecologice sau cele care raspund la problemele caritabile. Dupa spusele lui Jago, miscarea etica s-a raspandit in foarte multe tari in ultimul an si se estimeaza ca aceasta tendinta nu va incetini in anul 2007. In anul 2006 au fost inregistrate de trei ori mai multe plangeri referitoare la produsele care nu respectau normele de etica, dar in acelasi timp s-a pus accentul pe ingredientele acceptate de comertul liber. Industria produselor organice s-a dezvoltat si ea din ce in ce mai mult: alimentele organice au fost cele mai cautate din ultimii cativa ani. In ceea ce priveste domeniul produselor nealimentare, in 2006 s-a inregistrat o crestere de 30 la suta in randul bunurilor organice sau partial organice, cel mai mare progres in acest sens realizandu-se in Europa si in regiunea Asia-Pacific.
Tot in anul 2006, asa-numitele „superalimente“ au avut impact asupra pietei produselor nou-lansate. Dupa spusele directorului companiei Mintel Custom Solutions, se pare ca rodiile au fost cele mai cautate superalimente, fiind solicitate in special pentru prepararea bauturilor. Datorita faptului ca acest fruct a fost atat de cautat, in prezent companiile sunt in cautarea urmatorului „fruct-vedeta“, care se pare ca va fi acai-ul (Euterpe oleracea), un fruct tropical cu proprietati anti-oxidante, un fruct care se estimeaza ca va fi unul dintre principalele ingrediente ale viitorului.
Intra si vorbeste cu noi pe forum!
Sursa: Copyright©eLady.ro - Produse sanatoase

Comentarii postate (0)
Societate

Secretele unui eveniment de familie reusit: ce se ascunde in spatele succesului?
Te bate gandul sa pornesti organizarea pe cont ...
Societate

Cum ne va schimba inteligenta artificiala viata: 10 de predictii pentru 2030
Inteligența artificială a fost invent...
Cele mai citite
Sarcina

3 lucruri de tinut minte atunci cand alegi hainele de gravida
Hainele pentru gravide au format în ultim...
Articole importante
In forum despre Societate
Newsletter elady
Mirese si Nunti

Fotografii de cununie civila in epoca digitala - schimbari din industrie
Alegerea de a lucra impreuna cu un fotograf pentru cununia civila a devenit in ultimele decenii unul dintre cele mai frumoase moduri prin care poate fi imortalizat un moment important in viata unui cuplu. Tot mai multe persoane cauta servicii de fotografie pentru cununia civila...
Frumusete - Ultimele Articole
- 5 secrete ascunse despre balsamul de buze pe care nici influencerii de beauty nu ti le-au dezvaluit
- Ce trebuie sa ai in trusa de machiaj pentru a contura un look perfect de Revelion
- Cum poti obtine aspectul perfect al obrajilor cu ajutorul chirurgiei estetice?
- Sprancene de vedeta? Afla tot ce te-ar putea interesa despre dermopigmentarea sprancenelor
- Totul despre bazele Rubber Gummy de la Pearl Nails