Va aflati in:

Articole / Regim si Diete

Verdeturi de primavara care te ajuta sa slabesti sanatos

Publicat: 31.01.2015

alimentatie pentru slabire, alimentatie de dieta, alimentatie de regim, ce sa mananci ca sa slabesti sanatos, verdeturi sanatoase in slabire, verdeturi de primavara


Iata ca semnele unui nou anotimp se fac din ce in ce mai simtite si totul pare sa isi revina din amorteala tipica sezonului rece. Deja esti pregatita sa spui adio conservelor si mancarurilor fade cu care “te-ai delectat” in ultimul timp si poti lua cu asalt pietele pline cu verdeturi proaspete. Legumele proaspete se consuma cel mai bine sub forma de salate, astfel incat vitaminele sa ramana nealterate si noi sa le asimilam corespunzator. Aceste salate pot deveni un adevarat deliciu, atata timp cat la ele se adauga mirodeniile potrivite.
Presara peste salatele tale preferate: patrunjel, marar, menta, busuioc, rozmarin sau maghiran, si viata ta va capata gust!!! Daca preferi soteurile de legume poti apela tot la plante.
Pentru a da gust mancarii tale este necesar sa calesti condimentul preferat in putin ulei de masline si apoi sa adaugi legumele dorite. In felul acesta legumele vor mai gustoase si tu vei manca mult mai sanatos. Si, evident, pentru ca sunt foarte sarace in carbohidrati, grasimi si glucide, te vor ajuta sa slabesti!
Oferta este destul de variata: papadie, spanac, salata, urzica, ceapa si usturoi verde, loboda, untisor si, de ce nu, ridichi. Pentru a fi cat mai bine informata, eLady.ro a facut cateva cercetari pentru tine si a aflat urmatoarele.

Papadia
Papadia (in franceza, “dintele leului”) este folosita pentru ameliorarea digestiei si in tratarea bolilor de ficat, cum ar fi hepatita. Este bogata in vitamina A si B. De curand au fost lansate cercetari cu privire la tratarea cancerului cu ajutorul papadiei.

Urzica
Urzica este o planta cunoscuta pentru remediile impotriva astmului, anemiei, artritei si prostatei marite. Urzicile pot fi servite fierte, frecate cu usturoi si zeama de lamaie. Sucul rezultat in urma fierberii urzicilor contine mult fier, fiind foarte sanatos.
 
Usturoiul verde
Usturoiul verde face parte din familia cepei si este folosit in tratarea bolilor de inima si este un cunoscut afrodiziac.

Loboda
Loboda poate fi folosita in salata, mancare sau in ciorbe. Contine vitamina A si se foloseste in tratarea bolilor de ficat si de plamani.

Untisorul
Untisorul se poate consuma sub forma de salata, conferind energie organismului, mentinandu-l sanatos.

Ridichile
Ridichile reprezinta o bogata sursa de vitamina C si sunt sarace in calorii. Se folosesc in tratarea cancerului si indigestiilor, au proprietati expectorante.

Ceapa verde
Ceapa verde poate fi consumata proaspata sau gatita la sosirea fiecarei primaveri.
Bogata in vitamine si cu putine calorii, ceapa verde reprezinta o alegere sanatoasa pentru mesele colorate si proaspete de primavara, pentru salate si mancaruri aromate.
Continutul nutritiv pentru 25g de ceapa verde:
Calorii – 10
Grasimi totale – 0g
Grasimi saturate – 0g
Sodiu – 0mg
Carbohidrati – 2g
Fibre – 1g
Proteine – 0g
Vitamina A
Vitamina C
Calciu
Fier

Salata verde
Salata verde este o leguma verde populara in toata lumea si poate fi consumata pe toata perioada anului in zeci de variante.
Salata verde este consumata inca de acum 4500 de ani si a fost descoperita in bazinul mediteranean.
Continutul nutritiv intr-o cantitate de 75g de salata verde:
Calorii – 15g
Calorii din grasimi – 0g
Grasimi totale – 0g
Grasimi saturate – 0g
Sodiu – 17mg
Carbohidrati – 3g
Fibre – 2g
Proteine – 1g
Vitamina A
Vitamina C
Calciu
Fier

Adaugand salata verde in alimentatia ta zilnica vei asigura organismului tau cantitati importante de vitamina C, beta-caroten, acid folic si fibre. Ca regula generala, cu cat sunt mai verzi frunzele de salata, cu atat ele sunt mai bogate in substante nutritive.
In general, salata verde se consuma ca atare. Exista si posibilitatea ca anumite specii de salata sa fie innabusite, preparate sub forma de sote sau chiar la gratar.
Adauga in fiecare zi salata in alimentatia ta!
- Prepara sandwich-uri cu salata, in locul painii.
- Pentru o gustare rapida, prepara o salata cu ulei de masline, ceapa verde si ridichi
- Faci gratar asta seara? Pune pe gratar cateva andive, pentru a da un plus de sanatate cinei tale!
Nota (5 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Regim si Diete

Vrei sa slabesti? Incearca dieta disociata!

Inceputul fiecarui an debuteaza cu rezolutii pe...

Regim si Diete

Cura de slabire si detoxifiere cu struguri

De fiecare data cand pornesti la drum cu o diet...

Celebs & Style

Keanu Reeves, omul spiritual

Un actor de Hollywood care si-a donat cea mai ...

Horoscop

Horoscop 2010

Horoscopul pentru arata ca 2010 reprezinta o et...

Horoscop

Horoscop Capricorn 2013

Horoscop 2013 pentru Z...

In forum despre Regim si Diete
Newsletter elady

Mirese si Nunti

Cei mai importanti pasi in alegerea rochiei de mireasa

Nunta este unul dintre cele mai importante evenimente din viata unei femei, motiv pentru care totul trebuie sa fie aranjat pana in cele mai mici detalii, astfel incat rezultatul sa ii uimeasca pe invitati. Cel mai mare accent se pune pe rochia de mireasa, asa ca firmele...