Va aflati in:

Articole / Cariera

Cum sa-ti transformi hobby-ul intr-un business online: 5 sfaturi esentiale

Publicat: 12.11.2018

Cum sa-ți transformi hobby-ul intr-un business online: 5 sfaturi esentiale
În viața de zi cu zi, cu toții avem anumite hobby-uri, mai mult sau mai puțin obișnuite. Unora le place să călătorească, să exploreze locuri noi, să asculte muzică, să viseze, însă alții preferă creația. Le place să creeze, fie muzică, fie picturi sau obiecte vestimentare, lucruri care le pun la încercare imaginația, obiecte artizanale făcute în casă și exemplele pot continua.
Ce se întâmplă în momentul în care ajungi să creezi atât de multe exemplare tocmai din dorința ta de a experimenta tot mai mult și realizezi că s-ar putea să le stârnească interesul și celor din jurul tău?

Totul devine mai palpitant în momentul în care te gândești că ți-ai putea dezvolta un business din propriile creații printr-un magazin online.
Cum trebuie să începi? Îți propunem câțiva pași pe care care aproape toți cei care au trecut de la un simplu hobby la un business i-au urmat.

1. Alege categoria de produse

Mai întâi, alege o anumită categorie de produse pe care îți doresti să le pui la vânzare pentru a-ți fi mai ușor să identifici categoria de public. De exemplu, poți începe prin a-ți expune creațiile deja existente și în funcție de cererea clientului să poți realiza și mai multe, chiar și articole personalizate.
Sau poți chiar să folosești un instrument gratuit de la Google (Google Keyword Planner) care îți arată ce caută oamenii în mediul online.

2. Promovarea
Pentru a avea succes printr-o mică portiță de business pe care ți-o oferă magazinul online, trebuie ca promovarea produselor să fie făcută într-un mod cât mai eficient.
Iar pentru asta trebuie să:
a. Îți definești cine este publicul tău țintă.
b. Și care sunt modurile prin care poți ajunge la ei.
Evită să cazi în capcana de a încerca să ajungi la câți mai mulți oameni. Cu cât te adresezi unui public țintă cât mai specific, cu atât cresc șansele ca oamenii să cumpere de la tine.
Același lucru este valabil și pentru canalele de promovare. Evită să încerci să fii prezent pe toate platformele pentru că I) probabil nu vei avea resursele necesare pentru asta și II) s-ar putea ca publicul tău țintă să nu fie acolo.

3. Competiția
Un alt aspect de care trebuie să ții cont se referă la competiția deja existentă pe piață. Încearcă să fii unic atât prin maniera de realizare a acestora cât și prin felul de prezentare al serviciilor de pe site.
Spre exemplu, dacă ai o platformă online de organizare de evenimente, poți crea un site interactiv prin care oamenii să poată vizualiza sălile pe care ar dori să le închirieze.
Fii inventiv și pune-ți amprenta asupra creațiilor tale, s-ar putea să ai surprize plăcute când vei observa cât de apreciată îți este munca.

4. Părerea clientului
Pentru ca afacerea online să funcționeze, trebuie să ținem cont și de preferințele clientului. Dacă, spre exemplu, observi că există o cerere foarte mare pentru anumite produse, concentrează-ți atenția în acea direcție. Nu spune nimeni că ar trebui să faci doar asta, însă este bine să faci acest lucru pentru a spori vânzările și pentru a-ți crește afacerea. Diversitatea nu trebuie să lipsească, bineînțeles. Nu se știe niciodată când pot apărea clienți interesați de o arie cât mai extinsă de produse.
De asemenea, încearcă să ceri constant feedback de la clienții existenți. Poți folosi acest feedback nu doar pentru a-ți îmbunătăți serviciile, ci și pentru a crea mesaje publicitare.

5. Aspectele legale
Un business vine din păcate și cu multă birocrație la pachet. Primul pas este să te asiguri că ai o formă legală. Aceasta poate fi un SRL, un SRL-D, un PFA etc. Poți căuta pe Internet legislația în vigoare sau poți apela la o firmă specializată care se ocupă de toate aceste aspecte.
În al doilea rând, dacă ai intenția să te extinzi și la o locație fizică, ai grijă să îndeplinești toate normele legale pentru protecția muncii. Amenzile sunt mari și este mai bine să previi.

6. Seriozitatea
O altă trăsătură importantă a propriului business online se referă la seriozitatea cu care îți tratezi clienții, cât de des actualizezi site-ul, descrierea detaliată a produselor, disponibilitatea de a răspunde la întrebările potențialilor clienți.    
Cunoașterea nevoilor clientului poate să reiasă din faptul că își cumpără, în mod repetat, un anumit obiect pe care tu îl vinzi pe site, ceea ce înseamnă că poți continua să creezi lucruri asemănătoare, întrucât atrag publicul, poate și cu mici schimbări.
Indicat ar fi ca schimbările să nu fie exagerate, să nu treci foarte rapid de la o extremă la alta, ci pas cu pas pentru a vedea dacă prezintă interes pentru public.

Fie că vorbim despre piese de îmbrăcăminte, picturi, diferite obiecte făcute manual sau orice altă categorie de produse ori servicii, ai nevoie de un laptop, o conexiune la Internet și o promovare bună pentru ca pasiunea ta să devină o afacere online de succes.
Nota (5 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Cariera

Toate studentele din Iasi pot sa fie Dive

In ultimul timp piata videochat-urilor a explod...

Cariera

CV-ul, oglinda imaginii brandului tau

Te vei intreba probabil cum poate CV-ul sa te ...

Celebs & Style

4 secrete de la Cameron Diaz

Frumoasa actrita de 43 de ani este o gurmanda s...

Fitness

Antrenamentul functional

Antrenamentul functional presupune miscari simp...

Fitness

Pro si contra exercitiilor fizice pe timp de noapte

Toata lumea a auzit ca cei mai de succes oameni...

Newsletter elady

Mirese si Nunti

Cum alegi tinuta de nasa pentru nunta

Ti s-a propus sa fii nasa, insa nu stii ce tinuta este potrivita pentru acest eveniment? Trebuie sa ai in vedere ca nasii sunt cei mai importanti in cadrul unei nunti, dupa miri, bineinteles. Astfel, toate privirile vor fi atintite asupra ta. Iata cateva modele de rochii de seara