Marketing eficient cu buget mic
Publicat: 30.10.2008
Citind cele scrise mai sus, putem concluziona ca nu putem realiza o campanie de marketing eficienta cu bani putini. Nimic mai fals. Putem avea o companie de marketing eficienta, singura problema este sa stim cum sa o facem. Pentru ca marketingul sa aiba succes, este nevoie sa se respecte anumite reguli, pe baza carora sa se poata construi o imagine a produsului/serviciului pe care dorim sa il promovam. Astfel,
* fiecare marketer trebuie sa gandeasca precum un client sau un potential client, sa se intrebe ce caracteristici ale produsului/serviciului ar trebui sa inbunatateasca, sau ce ar trebui sa aduca in plus pentru a-l face cat mai competitiv;
* fiecare firma trebuie sa desemneze pe cineva din interiorul firmei pentru a discuta cu clientii, pentru a afla ce ii multumeste sau ce ii nemultumeste la produsul/serviciul pe care il folosesc, aceste informatii fiind foarte importante pentru companie, pentru confirmarea suspiciunilor sau testarea presupunerilor in legatura cu piata;
* in cazul in care bugetul de marketing este redus, departamentul intern de marketing ar trebui sa se ocupe de problemele legate de studierea pietei, publicitate, proiectare sau marketing; neapeland la serviciile unei agentii specializate de marketing, firma economiseste astfel bani, dar totusi ramane o singura problema - departamentul intern de marketing sa stie sa faca aceste lucruri cu maxima eficienta si cu costuri reduse;
* o alta regula importanta este usurinta cu care consumatorul percepe mesajul pe care dorim sa il tramsmitem, reclame simple, care nu contin zeci de imagini si caracteristici ale produselor/serviciilor, toate comprimate intr-un sfert de pagina etc.
Acestea sunt principalele puncte pe care un marketer trebuie sa le aiba in vedere atunci cand incepe promovarea unui produs/serviciu. Plecand de la aceste etape, isi poate construi campania de marketing, utilizand toate canalele de transmitere a mesajului, canale mai costisitoare, sau mai putin costisitoare. Dintre metodele mai putin costisitoare amintim marketingul viral, guerilla marketing, marketingul direct, metode prin care mesajul ajunge direct la consumator, sau la potentialul consumator, fara prea mult efort financiar.
Putem avea o campanie de marketing eficienta si cu costuri reduse, totul este sa fie facuta cum trebuie, si sa se respecte anumiti pasi esentiali care trebuie urmati in marketing.
Pana data viitoare va doresc lectura placuta si succes in cariera.
Alina Blaga
Marketing Manager.
Public Euroconsulting – Agentie de recrutare si consultanta in marketing.
http://www.yourjobs.ro
Sursa: eLady.ro - Marketing eficient cu buget mic

Comentarii postate (0)
Cariera

"Restaurantul la control!" Ce trebuie sa faci pentru a trece testul autoritatilor?
Antreprenorii care activeaza in domeniul HORECA...
Cele mai citite
Celebs & Style

Kristen Stewart si Kat Von D: Gemenele din rochiile Derek Lam
O rochie care sa fie serioasa eleganta in acel...
Fitness

Beneficiile neasteptate al exercitiului fizic: pauza obligatorie pentru trupul si mintea ta
Ai fost vreodata la o sala de sport unde toti i...
Articole importante
In forum despre Cariera
Newsletter elady
Mirese si Nunti

Fotografii de cununie civila in epoca digitala - schimbari din industrie
Alegerea de a lucra impreuna cu un fotograf pentru cununia civila a devenit in ultimele decenii unul dintre cele mai frumoase moduri prin care poate fi imortalizat un moment important in viata unui cuplu. Tot mai multe persoane cauta servicii de fotografie pentru cununia civila...
Frumusete - Ultimele Articole
- 5 secrete ascunse despre balsamul de buze pe care nici influencerii de beauty nu ti le-au dezvaluit
- Ce trebuie sa ai in trusa de machiaj pentru a contura un look perfect de Revelion
- Cum poti obtine aspectul perfect al obrajilor cu ajutorul chirurgiei estetice?
- Sprancene de vedeta? Afla tot ce te-ar putea interesa despre dermopigmentarea sprancenelor
- Totul despre bazele Rubber Gummy de la Pearl Nails