Va aflati in:

Articole / Cariera

11 lucruri pe care oamenii inteligenti nu le spun la serviciu

Publicat: 02.10.2019

11 lucruri pe care oamenii inteligenti nu le spun la serviciu
Oricat de talentata ai fi sau de ce ai realizat, exista anumite fraze care schimba instantaneu modul in care oamenii te vad si te pot arunca pentru totdeauna intr-o lumina negativa.
Exista unele lucruri pe care pur si simplu nu trebuie sa le spui niciodata la locul de munca. Aceste fraze poarta o putere speciala: au o abilitate neobisnuita sa te faca sa te puna intr-o lumina proasta, chiar si atunci cand cuvintele sunt adevarate. Cel mai rau, nu le mai poti lua inapoi o data ce ti-au iesit pe gura.
Nu vorbim despre derapajele socante ale limbii, glume, limbaj coorat, sau faux pas politic incorecte. Acestea nu sunt singurele modalitati care te fac sa arati groaznic la job.
Bref, remarcile subtile - cele care ne zugravesc ca fiind incompetenti si nedemni de incredere si respect - ne aduc cele mai multe prejudicii.
Cati dintre acesti ucigasi ai oricarei cariere de succes ai auzit la birou in ultima vreme?

1. „Dar asta nu este corect”.

Toata lumea stie ca viata nu este corecta. Spunand insa asta sugerezi ca tu crezi ca viata ar trebui sa fie corecta, ceea ce te face sa pari imatura si naiva.
De aceea trebuie sa te bazezi pe fapte, sa ramai constructiva si sa lasai interpretarile deoparte. De exemplu, ai putea spune: „Am observat ca i-ai atribuit lAnei acel proiect la care speram sa lucrez eu. Te-ar deranja sa-mi spui ce a contribuit la luarea deciziei? As dori sa stiu cum mi-as putea imbunatati abilitatile. ”

2. „Asa s-a facut intotdeauna.”

Schimbarea alimentata de tehnologie se intampla atat de rapid, incat chiar si un proces vechi de sase luni ar putea fi depasit. Sa te opui unei tehnici noi nu numai ca te face sa para lenesa si indaratnica la schimbari, ci ar putea sa il faca pe seful tau sa se intrebe de ce nu ai incercat sa imbunatatesti lucrurile de una singura. Chiar daca faci cu adevarat lucrurile asa cum au fost facute, intotdeaun  exista aproape sigur un mod mai bun de a le face.

3. „Nicio problema”.

Cand cineva iti cere sa faci ceva sau iti multumeste ca ai facut ceva si le spui ca nu este nicio problema, presupui ca solicitarea respectiva ar fi trebuit sa fie o problema. Acest lucru ii face pe oamenii sa se simta ca si cum ti-ar fi impus ceva pe nedrept.
In schimb, ceea ce trebuie sa faci este sa le aratati oamenilor ca esti fericita sa iti faci treaba. Spune ceva de genul „A fost placerea mea”. Este o diferenta subtila de limbaj, dar una care are un impact imens asupra oamenilor.

4. Aceasta pare a fi o idee stupida ... / O sa pun o intrebare stupida. "

Aceste fraze excesiv de pasive iti erodeaza instantaneu credibilitatea. Chiar daca dupa ce folosesti aceste expresii vei expune o idee grozava, cuvintele tale sugereaza ca nici tu nu ai incredere in ea, ceea ce ii va face pe oamenii cu care vorbesti sa isi piarda increderea in tine.
Nu-ti fi cel mai aspru critic. Daca nu esti increzatoare in ceea ce spui, nimeni altcineva nu va fi. Si, daca nu stii cu adevarat ceva, spuni: „Nu am aceste informatii in acest moment, dar voi afla si ma voi intoarce imediat”.

5. „Acest lucru imi va lua doar un minut.”
A spune ca ceva dureaza doar un minut iti submineaza abilitatile si da impresia ca te grabesti sa iti duci la indeplinire sarcinile de serviciu. Cu exceptia cazului in care literalmente vei finaliza sarcina in 60 de secunde, nu ezita sa spui ca nu va dura mult timp, dar nu va suna, de parca sarcina poate fi finalizata mai devreme decat poate fi finalizata cu adevarat.

6. „O sa incerc”.
Aceasta expresie sugereaza ca ai o totala lipsa de incredere in capacitatea ta de a executa sarcina. Preia controlul deplin asupra capacitatilor tale. Daca ti s-a cerut sa faci ceva, fie te angajezi sa o fati, fie trebuie sa oferi o alternativa, dar nu spune niciodata ca vei incerca, deoarece va parea ca nu vei incerca chiar atat de mult.

7. „Este lenes / incompetent / un ticalos.”
Nu exista nimic mai urat decat sa faci o remarca dispretuitoare despre un coleg. Daca observatia ta este exacta, toata lumea o stie deja, deci nu este necesar sa o evidentiezi. Daca observatia este incorecta, tu vei fi cea cel care va sfarsi perceput exact dupa caracterizarea pe care tocmai ai facut-o altuia.
Intotdeauna vor exista oameni nesimtiti sau incompetenti, in orice loc de munca, si mai toata lumea stie exact cine sunt. Daca nu ai puterea de a-i ajuta sa se imbunatateasca sau de a-i concedia, atunci nu ai nimic de castigat prin trambitarea defectelor lor. Barfirea incompetentei colegului tau pare o incercare nesigura de a te face sa arati tu mai bine. In mod inevitabil, vor aparea pareri negative despre tine.

8. „Nu este in fisa postului meu.”
Aceasta fraza adesea sarcastica te face sa suni de parca esti dispusa sa faci doar minimul minim necesar pentru a-ti primi salariul, ceea ce este un lucru prpst daca iti place securitatea locului tau de munca.
Daca seful tau iti cere sa faci ceva care simti ca este inadecvat pentru pozitia ta, spre deosebire de inadecvarea morala sau etica, cea mai buna miscare este sa finalizezi sarcina cat poti de repede. Mai tarziu, programeaza o conversatie cu seful tau. pentru a discuta rolul pe care il ai in companie si daca descrierea postului are nevoie de o actualizare. Asa eviti sa pari insignifianta. De asemenea, va permite si tie si sefului tau sa dezvoltati o relatie bazata pe intelegere pe termen lung a ceea ce ar trebui si nu ar trebui sa faci.

9. „Nu este vina mea.”
Nu este niciodata o idee buna sa dai vina pe altii. Fi responsabila. Daca ai avut vreun rol - oricat de mic - in orice a mers prost, asumati-l. In caz contrar, ofera o explicatie obiectiva si impersonala a ceea ce s-a intamplat. Bazeaza-te doar pe fapte si lasa-ti seful si colegii sa traga propriile concluzii despre cine este de vina.
Momentul in care incepi sa arati cu degetul este momentul in care oamenii incep sa te vada ca pe cineva caruia ii lipseste responsabilitatea pentru propriile actiuni. Acest lucru ii face pe oameni sa fie nervosi. Unii vor evita sa lucreze cu tine cu totul, iar altii te vor lovi mai intai si te vor invinovati cand ceva nu va merge bine.

10. „Nu pot.”

Oamenilor nu le place sa aud ca nu poti, pentru ca cred ca inseamna ca nu vei face ce ti se cere. Spunand „Nu pot” sugereaza ca nu esti dispus sa faceti ceea ce trebuie pentru a finaliza treaba.
Daca intr-adevar nu poti face ceva pentru ca iti lipsesc cu adevarat abilitatile necesare, trebuie sa oferi o solutie alternativa. In loc sa spui ce nu poti face, spune ce poti face. De exemplu, in loc sa spui „Nu pot sa stau tarziu in seara asta”, spune „Pot sa vin maine dimineata devreme. Este ok asa?”
In loc de„ Nu pot rula acest program”, spune„ Inca nu stiu sa execut acest tip de analiza. Exista cineva care sa-mi poata arata, ca sa o pot face singura data viitoare?”

11. „Urasc jobul asta”.
Ultimul lucru pe care cineva vrea sa-l auda la serviciu este cineva care se plange de cat de mult isi uraste meseria. Cand faci acest lucru, te eticheteazi singura drept o persoana negativa si asta scade moralul grupului. Sefii se prind repede cine sunt negativistii care trag moralul echipei in jos si stiu foarte bine ca exista intotdeauna inlocuitori entuziasti care asteapta chiar dupa colt.

Acum pune totul laolalta!
Eliminarea acestor expresii din vocabularul tau. plateste salarii bune. Acest tip de vocabular are tendinta de a se strecura intine, asa ca va trebui sa te controlezi pana iti vei forma obiceiul de a nu le spune.
Nota (5 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Cariera

Cum alegi cel mai bun studio videochat din Bucuresti?

Atunci cand esti tanara, ai dorinte si visuri m...

Celebs & Style

Kristen Stewart si Kat Von D: Gemenele din rochiile Derek Lam

O rochie care sa fie serioasa eleganta in acel...

Retete de slabire

Limba cu masline Montignac

Ingrediente Reteta Montignac Limba cu maslineIn...

Retete de slabire

Peste Monti la gratar cu legume

Iti place pestele? Daca da si esti la dieta Mo...

Newsletter elady

Mirese si Nunti

Cei mai importanti pasi in alegerea rochiei de mireasa

Nunta este unul dintre cele mai importante evenimente din viata unei femei, motiv pentru care totul trebuie sa fie aranjat pana in cele mai mici detalii, astfel incat rezultatul sa ii uimeasca pe invitati. Cel mai mare accent se pune pe rochia de mireasa, asa ca firmele...