Angajator versus angajat
Publicat: 24.10.2008
Sa incepem cu ceea ce isi doreste un angajator de la salariatul sau:
1. Sa respecte programul de lucru;
2. Sa isi presteze munca cu maxima eficienta;
3. Sa isi duca la bun sfarsit proiectele in termenul stabilit, chiar daca acest lucru necesita sa stea si peste program;
4. Sa fie capabil sa lucreze in conditii de stres … oare ce vrea sa insemne acest lucru?…ei bine, sa fie capabil sa isi desfasoare activitatea cu maxima eficienta si in timp util, chiar daca mediul de lucru nu este unul tocmai linistit, propice pentru a-ti putea desfasura activitatea si de a avea rezultatele scontate;
5. Sa aiba o atentie distributiva… adica, sa fie capabil sa presteze mai multe sarcini odata…cu alte cuvinte, sa fie capabil sa realizeze cel putin doua proiecte simultan;
6. Sa respecte secretul de serviciu;
7. Sa nu divulge salariul colegilor sai;
8. Sa fie la dispozitia angajatorului oricand acesta are nevoie, daca se poate si din timpul sau liber;
9. Sa puna pe primul loc jobul sau, mai presus de orice, sa se dedice trup si suflet;
10. Sa raporteze activitatea sa la intervale stabilite de angajator;
Acestea sunt doar cateva dintre cerintele angajatorului, dar sa vedem acum ce l-ar face fericit pe angajatul nostru, astfel incat acesta sa lucreze la capacitate maxima si sa se dedice trup si suflet muncii sale:
1. Sa ii fie platit salariul la timp, primele, bonusurile si alte beneficii, in cazul in care acestea exista;
2. Sa ii fie respectat programul de serviciu, sa nu i se ceara sa presteze ore suplimentare. In cazul in care este absolut necesar, sa ii fie platite orele suplimentar prestate;
3. Angajatorul sa respecte clauzele contractuale stipulate in Contractul Individual de Munca, sau Contractul Colectiv de Munca, unde este cazul;
4. Sa ii fie respectat timpul liber, sa nu fie deranjat cu probleme de serviciu;
5. Sa isi desfasoare activitatea in conditii decente: mediu placut, intimitate, liniste, respect din partea angajatorului, respectarea timpului necesar pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu etc;
6. Feed-Back-uri pozitive din partea angajatorului in momentul in care si-a indeplinit cu succes sarcinile de serviciu, aprecieri pentru efortul despus, pentru ideile creative de a dezvolta compania etc.
Acestea sunt principalele cerinte din partea angajatilor. Acum, multi dintre noi, cu siguranta ne intrebam de unde pornesc conflictele, avand in vedere ca cerintele fiecarei parti nu sunt lucruri imposibile, care nu pot fi satisfacute de ambele parti. Astfel de conflicte, sunt ca un cerc vicios, este nevoie ca una dintre parti sa nu respecte o nevoie/cerinta a celeilalte parti si uite asa se deschide “Cutia Pandorei”.
Orice salariat isi doreste un loc de munca linistit, sa poata sa isi duca la bun sfarsit task-urile, sa i se recunoasca meritele, sa fie apreciat pentru ideile sale inovatoare, sa nu i se ceara sa presteze activitati care nu tin de munca sa, iar pe urma sa fie tras la raspundere ca nu are rezultate in munca sa. Un angajat nu va avea niciodata rezultatele dorite de angajator, daca i se cere sa faca 3 lucruri simultan, in diferite domenii. Consider ca fiecare angajator trebuie sa stie pana unde poate sa intinda coarda cu cerintele pe care le are in ceea ce il priveste pe angajat. Sfatul meu pentru fiecare angajator este sa nu delege unui angajat mai multe sarcini decat poate duce, si sa se astepte sa le rezolve pe toate in acel moment.
Pentru a avea maxima eficienta, cel mai bine este sa se stbileasca prioritatile, si sa se inceapa cu cele mai importante probleme care necesita rezolvare, trecand treptat la rezolvarea tuturor. Daca incercam sa rezolvam toate probleme in acelasi timp, se va crea un haos in capul angajatul, va deveni tot mai frustrat, randamentul muncii sale va scadea dramatic, nu va mai veni la serviciu cu aceeasi placere de odinioara etc.
Cel mai important este ca angajatorul sa stie sa asculte nemultumirile angajatului, si in cazul in care acestea sunt fondate si se incadreaza in parametri normali, sa incerce sa le solutioneze. Pe cealalta parte, si angajatul trebuie sa isi respecte indatoririle de serviciu, sa isi respecte si el la randul lui angajatorul, colegii si nu in ultimul rand sa respecte timpul de lucru.
Pana data viitoare va doresc lecturare placuta si succes in cariera.
Un articol de Alina Blaga
Marketing Manager
Public Euroconsulting – Agentie HR&Marketing
http://www.yourjobs.ro
Sursa: eLady.ro - Angajator versus angajat

Comentarii postate (0)
Cariera

"Restaurantul la control!" Ce trebuie sa faci pentru a trece testul autoritatilor?
Antreprenorii care activeaza in domeniul HORECA...
Cariera

Secretul succesului in afaceri: o viziune bazata pe oameni
Una dintre frazele pe care poate le auzi cineva...
Cele mai citite
Celebs & Style

Cei mai slabi actori si cel mai prost film al anului au primit Zmeura de Aur 2015
Cei mai slabi actori si cel mai prost film al ...
Produse

Cele mai apreciate tipuri de ginuri si cand sa le consumi
Probabil ca bei des gin cand iesi cu prietenele...
Produse

Top telefoane cu cele mai bune camere foto ale momentului
Camera foto ramane unul dintre principalele mot...
Articole importante
In forum despre Cariera
Newsletter elady
Mirese si Nunti

Fotografii de cununie civila in epoca digitala - schimbari din industrie
Alegerea de a lucra impreuna cu un fotograf pentru cununia civila a devenit in ultimele decenii unul dintre cele mai frumoase moduri prin care poate fi imortalizat un moment important in viata unui cuplu. Tot mai multe persoane cauta servicii de fotografie pentru cununia civila...
Frumusete - Ultimele Articole
- 5 secrete ascunse despre balsamul de buze pe care nici influencerii de beauty nu ti le-au dezvaluit
- Ce trebuie sa ai in trusa de machiaj pentru a contura un look perfect de Revelion
- Cum poti obtine aspectul perfect al obrajilor cu ajutorul chirurgiei estetice?
- Sprancene de vedeta? Afla tot ce te-ar putea interesa despre dermopigmentarea sprancenelor
- Totul despre bazele Rubber Gummy de la Pearl Nails