Va aflati in:

Articole / Regim si Diete

Dieta Macrobiotica

Publicat: 20.08.2014

dietamacrobiotica
Multi oameni sunt preocupati de pastrarea bogatiei de specii ale planetei, amenintate, in momentul de fata, de civilizatia noastra. Multe dintre specii, in special cele din padurile tropicale, sunt pe cale de disparitie. Altele sunt in pericol.
Oamenii de stiinta au descoperit ca amfibienii, precum broastele si salamandrele, sunt cu mult diminuate ca numar, probabil din cauza subtierii stratului de ozon si a ploilor acide. Tigrul, simbol al puterii si frumusetii, dispare din salbaticie.
In orice caz, in natura, regula ar trebui sa fie biodiversitatea, si nu exceptia. Pentru a reflecta acest lucru in modul nostru de nutritie, trebuie sa practicam o diversitate alimentara. Exista o mare varietate a vietii pe planeta, o gama larga de specii, iar pentru a traduce acest lucru in obiceiurile noastre de zi cu zi, trebuie sa marim paleta de alimente din care selectam, precum si cea a metodelor de a gati.
Alimentatia macrobiota nu este ingusta sau stricta. Prin macrobiotica, vei descoperi o gama mare de alimente sanatoase.

Cereale Integrale
Cerealele integrale trebuie sa constituie elementul principal al fiecarei mese, avand cel putin jumatate din volumul total al alimentelor. Cerealele integrale gatite sunt de preferat fainei si produselor fainoase, deoarece sunt complete, din punct de vedere nutritiv.
Citeste dieta numarul 7 

Utilizare regulata
Orez brun cu bobul scurt
Orez brun cu bobul mediu
Millet
Hrisca
Orz
Ovaz
Porumb
Secara

Utilizare Ocazionala
Orez brun cu bobul lung
Prajituri de orez
Taitei si paste (din cereale integrale)
Paine integrala nedospita
Fulgi de cereale neprelucrati
Mamaliga 
Quinoa
Supe

Zilnic se recomanda unul-doua boluri de supa, condimentate de preferinta cu sos de soia (aproximativ 5-10% din alimentele zilnice). Aroma supei trebuie sa fie delicata, nu foarte sarata sau condimentata. Prepara supa cu o varietate de ingrediente (legume de sezon, alge marine si cereale), schimbandu-le regulat.

Legume
25-30% din necesarul zilnic trebuie constituit din legume proaspete de sezon, preparate intr-o varietate de modalitati (cu aburi, fierte, coapte etc). O mica parte din necesarul de legume poate fi compusa din muraturi sau salata. Trebuie evitate maionezele si sosurile din comert.

Utilizare regulata
Varza
Conopida
Patrunjel
Papadie
Praz
Arpagic
Morcovi
Pastarnac
Ceapa
Ridiche
Napi
Broccoli
Varza Brussels
Dovleac
Varza rosie

Utilizare Ocazionala
Telina
Castravete
Andive
Mazare verde
Fasole
Salata verde
Ciuperci
Cartofi
Fasole
Oleaginoase 
O mica portiune a meselor zilnice trebuie completata cu legume oleaginoase gatite (soia, de preferinta soia neagra, linte, fasole).

Produse de Oleaginoase
De cateva ori pe saptamana, poti adauga urmatoarele alimente, langa supe sau legume.
Tempeh: o prajitura presata, facuta din boabe de soia, apa si o enzyma speciala.
Seitan: gluten din faina integrala de grau 
Tofu: branza proaspata, din boabe de soia si nigari (un coagulant naturalm din sare de mare). Se poate achizitiona si din majoritatea magazinelor alimentare de la noi.

Alge marine
Aceste alimente pot fi servite in cantitati mici, doar cateva procente din necesarul zilnic. Sunt preparate intr-o varietate de modalitati, de obicei in supe, sau ca garnitura la felul principal. Se recomanda condimentarea cu cantitati mici de sos de soia si otet de orez.

Alimente aditionale
Peste
O data sau de doua ori pe saptamana, poti consuma peste cu carne alba sau fructe de mare, daca iti permite starea de sanatate.
Seminte si nuci, usor sarate, pot fi folosite ocazional, ca gustare. Cel mai recomandate sunt semintele de dovleac, susan si floarea-soarelui.
Alte gustari pot include prajituri de orez, popcorn, cereale expandate, boabe prajite (boabe de soia, de exemplu). 
Deserturile trebuie preparate cu indulcitori de foarte buna calitate, in special din cereale, precum siropul de orez, malt de orz etc. Fructele (cele din climatul respectiv, de preferinta crescute organic) uscate sau proaspete pot fi, de asemenea, consumate ocazional. Cu alte cuvinte, noi ar trebui sa evitam fructele tropicale.

Uleiuri pentru gatit
La gatit trebuie folosite, cu mare moderatie, numai uleiuri de mare calitate, presate la rece (ulei de porumb, susan si seminte de mustar).

Dieta Macrobiotica: Diversitate
Macrobiotica te invata sa respecti biodiversitatea, sau extraordinara proliferare a vietii pe pamant.De asemenea, trebuie sa respectam marea diversitate a nevoilor individului. Desi avem in comun anumite lucruri fundamentale, fiecare dintre noi este diferit. Daca suntem activi, ar trebui sa ne alimentam intr-un anumit mod. Daca stam, in cea mai mare parte a timpului, in spatele unui birou, dieta noastra va fi putin diferita. La fel, dieta unui barbat va diferi de cea a unei femei. Dintre femei si barbati, cine poate manca mai multe produse animale? Barbatii! Cine va manca mai multe cruditati si dulciuri? Femeile! Copii si adultii vor manca diferit. Pruncii, copii mici, sunt deja yang –mici si contractati- asa ca vor manca alimente yin, cu predilectie: mancare moale si dulce, cu sare putina sau deloc.
Daca ai consumat o multime de produse animale, in trecut, ai nevoie sa iti echilibrezi dieta, alegand alimente vegetale.
Sau, daca ai probleme de sanatate, din cauza modului trecut de alimentatie, le poti reglementa, punand accentul pe anumite alimente.
 
Nota (5 / 5)
Noteaza

Posteaza Comentariu

Comentarii adaugate: 0. Fii prima care adauga un comentariu pentru acest articol.

Comentarii postate (0)

Regim si Diete

Semnele unei diete care te imbolnaveste

Exista multe modalitati prin care putem sa face...

Regim si Diete

Dieta frantuzeasca

Cauti o dieta care sa nu te infometeze si care ...

Celebs & Style

Premiile OSCAR 2015

Premiile OSCAR 2015: In aceasta noapte va avea ...

Cariera

Interviul de angajare: Prima impresie

Indiferent daca ai in spate o experienta vasta...

Cariera

Cum sa treci peste pierderea serviciului

Ai ramas fara slujba si simti ca unul dintre ce...

In forum despre Regim si Diete
Newsletter elady

Moda 2018: pantofi de piele eleganti pentru femei

Modelele de pantofi cocheti sunt mereu trendy. Vezi mai jos modele de pantofi eleganti de dama din piele naturala de cea mai buna calitate de la TedShoes.ro. . Pentru ca la orice petrecere ai merge, pantofii iti completeaza si definesc tinuta de ocazie.

Vezi Galeria

Mirese si Nunti

Fotografii de nunta - Cum faci sa ramai cu cele mai frumoase amintiri

O nunta implica astazi mai multe decizii de luat, mai multe lucruri de pus la punct si mai multe tendinte. Asadar, intra in discutie subiecte precum candy bar, aranjamente florale, spectacol artistic cu dansatori, marturii...